fbpx
MUP

Neodgovorni lokalac znao je gdje su kamere, a dvostruka puna linija i ograničenje brzine nisu mu značila ništa!

Autor: Dnevno

Koliko (ne) vrijede edukacije i upozorenja svih vrsta na važnost poštivanja prometnih propisa, a koliki je utjecaj izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje pokazala je jučerašnja tragična prometna nesreća na D-1 u Tušiloviću kod Karlovca.

Riječ je o dionici koja je  dobro poznata kao jedno od najopasnijih mjesta,na hrvatskim cestama, najpoznatija “crna točka” koja je izvedbom i signalizacijom te postavljenom radarskom kamerom, nakon niza rekonstrukcija i dorada, u prometno-tehničkom smislu dovedena do optimalne izvedbe u konkretnim uvjetima, piše Autportal.

Tako u talijanskoj prometnoj terminologiji dvostruka puna linija smatra se “poput zida” te je pretjecanje preko dvije pune linije, uz prolazak kroz crveno svjetlo i vožnju u suprotno smjeru apsolutno najteži prometni prekršaj.


Osim nepropisnog preteranja vozač Chevroleta Evanda na mjestu gdje je ograničenje 50, u Mercedes-Benz CLA Shooting Brake zabila brzinom od oko 90 km/h.

Znao za kamere

Krajnje neodgovorni vozač Chevroleta, lokalac,čini se da je znao gdje je postavljena radarska kamera (blizu škole) te da na drugim mjestima može nekažnjeno kršiti strogu zabranu pretjecanja i ograničenja brzine od 50 km/h. Vjerojatno mu je bilo dobro poznato svih sedam lokacija na državnoj cesti D-1, od Plitvica do Zagreba, na kojima su postavljene radarske kamere te vremena i lokacije gdje može očekivati policiju. Dakle, pred kamerom usporiti, a potom – gas.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama napravio je niz teških prometnih prekršaja, čl.65 i čl. 72 (pretjecanje) te čl. 53 (prekoračenje brzine) i čl. 51 (neprilagodbu brzine uvjetima na prometnici). Istraga će pokazali je li pritom nepropisno koristio mobitel, vozio pod utjecajem nedopuštenih sredstava (alkohol, lijekovi…) Dvije su važne pouke ove tragične nesreće u kojoj je pored vozača Chevroleta poginuo i njegov sin, a u Mercedes-Benzu su ozlijeđeni bračni par i dijete (14).

– Povećanje izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje, a to se odnosi na poboljšanje nadzora te pravednije i učinkovitije pravosuđe, apsolutni je prioritet. Više bi vrijedila jedna radarska kamera (uz postojeću u blizini škole), te češće prisustvo policije, od tisuća savjeta i apela za sigurnu vožnju.

– Za vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po sustavu Euro NCAP, što po novim, strožim mjerilima znači da ima i sustave za praćenje vožnje u traci i autonomnog kočenja, treba ukinuti trošarinu, a za nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na osiguranje od autoodgovornosti.

Da je krajnje neodgovorni vozač korejske limuzine srednje klase Chevrolet Evanda,  uvedene 2000. kao Daewoo Magnus (od 2003. do 2005. se proizvodila kao rebrendirana Chevrolet Evanda) vozio noviji automobil s pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u te sustavima za upozorenje napuštanja trake i autonomno kočenje, nesreća se vjerojatno ne bi dogodila, a ako bi se i dogodila, sasvim izvjesno, ne bi imala tragičan ishod.




 

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.