fbpx

Vremešni, smiješni, ozbiljni i nezaboravni!

Autor: Mario Ćužić

Citroën klub Hrvatska povodom devedesete obljetnice proizvodnje prvog Citroënovog automobila izložit će oldtimere ispred muzeja Mimara.

Citroën klub Hrvatska će povodom devedesete obljetnice proizvodnje prvog Citroënovog automobila u subotu 23. svibnja u 11 sati ispred Muzeja Mimara izložiti 15 modela i na taj način obilježiti ovaj jubilej. Uz izložene modele posjetioci će moći razgledati i prigodnu stručnu literaturu te pogledati povijesne filmove vezane uz automobile i događaje marke Citroën.

U nekadašnjoj tvornici Quai de Javel u Parisu 1919. godine proizveden je prvi Citroën Tip A. André Citroën, inspiriran posjetom Americi i Henryjem Fordom, uvodi u tvornicumoderne metode industrije i udara temelje masovne proizvodnje u automobilističkoj industriji u Europi.

Tip A bio je prvi automobil Citroëna, što je ujedno i prvi automobil napravljen u Europi u serijskoj proizvodnji i istovremeno prvi koji je imao osvjetljenje i električni anlaser, poklopac motora, rezervni kotač i upravljač na lijevoj strani.


Krajem 1919. godine proizvodilo se 30 automobila dnevno, a njihova je cijena bila izuzetno niska za to vrijeme. Tip A proizveden je u 2.810 primjeraka, imao je motor s četiri cilindra, zapremninu od 1 327 ccm, bio je ekonomičan, s potrošnjom od 7,5 l na 100 km. Imao je snagu 18 Ks pri 2 100 o/min, mjenjač s tri brzine, a postizao je brzinu od 65 km/h . Od svibnja 1919. do prosinca 1921. godine proizvedeno je 24.093 primjeraka Tipa A.

Citroën je također jedina marka koja ima tri modela u top deset u povijesti auto industrije: Traction Avant, Citroën 2CV i Citroën DS.

Autor:Mario Ćužić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.