
Automehaničar razvalio čovjeku skupi auto: ‘Ma samo sam išao na probnu vožnju’
Legendarni hrvatski izbornik i trener, Miroslav Ćiro Blažević, koji je preminuo u veljači ove godine, bio je veliki ljubitelj automobila. Iako ga svi pamte kako se voza na Vespi, tijekom života promijenio je brojne automobile. Na popisu su, među ostalim, skupocjeni Merecedesi i nekoliko modela Porschea, međutim iznenadio je priznanjem o najdraže automobilu.
“Imao sam nekoliko Citroena, od toga dva DS ID modela 19 i 20 ‘Žaba’ s kojima sam prelazio i po 50.000 kilometara godišnje”, kazao je svojevremeno za Jutarnji o automobilu koji je na njega ostavio najsnažniji dojam. Nije to bio jedini put da je s hvalospjevima pričao o Žabi.
“Najbolji auto na svijetu za mene je Žaba! I to ne zbog toga što je to Picassova ideja, već zato što je bila 20 godina ispred svih”; ponovio je u jednom razgovoru za Večernji. “Bila je najsvrsishodnije vozilo. Imala je prostora toliko da je troje moje djece moglo u njoj spavati bez guranja”, dodao je.
Kako piše na stranicama Wikipedije, Citroen DS je jedan od najpoznatijih modela Citroena s prednjim motorom i pogonom na prednje kotače. Proizvodio se od 1955. do 1975. u tri serije karoserija, karavan i kabriolet. U Francuskoj je poznat pod nazivom Déesse, što u prevodu znači božica. Na tržištu s jeftinijom varijantom, Citroën DS je bio poznat po svom aerodinamičnom, futurističkom dizajnu karoserije i inovativnoj tehnologiji te je postavio nove standarde u kvaliteti vožnje, upravljivosti i kočenju.
Talijanski kipar i industrijski dizajner Flaminio Bertoni i francuski aeronautički inženjer André Lefèbvre dizajnirali su automobil, a Paul Magès je razvio hidropneumatski samonivelirajući ovjes. Robert Opron dizajnirao je facelift 1967. iz treće serije. Citroën se proizveo u 1.455.746 primjeraka u šest zemalja, od kojih je 1.330.755 proizvedeno u Citroënovoj glavnoj pariškoj proizvodnoj tvornici Quai de Javel (danas Quai André-Citroën). DS je bio poznat po nizu revolucionarnih značajki:
Hidropneumatsko ovjes: Bio je prvi put korišten na DS-u. Ovaj sustav omogućavao je nevjerojatnu udobnost vožnje prilagođavanjem ovjesa na promjenjive uvjete na cesti. Aerodinamički dizajn: Svojim elegantnim i futurističkim izgledom postao je ikona automobilskog dizajna. Bio je jedan od prvih automobila koji je bio pažljivo oblikovan kako bi smanjio otpor zraka.
Revolucionarni kočioni sustav: DS je bio jedan od prvih automobila koji je imao disk kočnice na sva četiri kotača. Inovativna tehnologija: Osim ovih značajki, DS je imao i druge napredne tehničke specifikacije za svoje vrijeme, poput servo upravljača, automatskog mjenjača i druge opreme koja ga je činila vrhunskim automobilom.
Doveli mu auto na pranje, kad ga je otvorio ostao u šoku: ‘To nikada nisam vidio’
DS je bio popularan među ljudima visokog društvenog statusa, političarima i ljubiteljima automobila. Tijekom svoje proizvodnje, imao je nekoliko verzija i unapređenja. Iako se proizvodnja DS-a završila prije nekoliko desetljeća, on i dalje ima posebno mjesto u povijesti automobila zbog svog revolucionarnog dizajna, inovacija i statusa ikone među ljubiteljima oldtimera i entuzijastima automobila diljem svijeta.
Automehaničar razvalio čovjeku skupi auto: ‘Ma samo sam išao na probnu vožnju’
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena
Razvili su domet od 1000 kilometara, prvi automobil dolazi već iduće godine
Koristan savjet vozačima: Stakla na automobilu najjednostavnije odletite ovom metodom