fbpx
Foto: Dnevno

Vozili smo: Toyotin multipraktik osvaja prostorom i spreman je zadovoljiti baš svačije potrebe

Autor: Andrej Jelušić

Često na testu imamo automobile za kojima mnogi okreću glavu na cesti, no ovo nije jedan takav. Ovo je automobil koji vam treba, odnosno kad-tad će vam zatrebati.

Riječ je o Toyoti Proace City Verso, modelu kojim Toyota ulazi na tržište praktičnih dostavnih vozila. Napravljen je u suradnji s PSA grupacijom te zato izgledom toliko sliči na Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo. Naime, svi oni dolaze iz iste obitelji.

Foto: Dnevno

Kad smo kod izgleda možemo slobodno reći da dizajneri ne vole ovu klasu automobila. Razlog je što nemaju previše prostora za svoju “igru“ jer je sve podređeno prostoru. Tako i Toyota, poput ostalih sudionika klase izgleda “kutijasto“, kako i mora.


Foto: Dnevno

Ipak, taj klasičan izgled razbijen je prednjim i stražnjim LED svjetlima te zatamnjenim stražnjim staklima i aluminijskom lajsnom koja se prostire duž linije ispod prednjih i stražnjih vrata. Uz ovu blago sivu boju ističe se od ostalih u klasi.

Foto: Dnevno

Čak djeluje pomalo veselo i nasmiješeno. Tu su i velika klizna vrata kao i ona na prtljažniku kako bi ulazak stvari i putnika bio lakši.

Foto: Dnevno

Kada sjednete u Proace City shvatite zašto je kockast izvana. Prostora je tu na pretek, a položaj za volanom je niži pa nemate onaj “kombijevski“ osjećaj u vožnji.

Foto: Dnevno

Iako u ovakvim vozilima očekujete puno hrapave plastike Toyota će vas demantirati. Materijali djeluju kvalitetno i puno je tvrde gume koja daje osjećaj izdržljivosti. Stvarno jedno ugodno mjesto za veću obitelj.

Foto: Dnevno

Iskusno oko će primijetiti da su pojedini dijelovi u unutrašnjosti preuzeti iz Citroena i Peugeota. Poput glavnog ekrana koji unatoč prostranoj kabini djeluje veliko, što i ne čudi s obzirom na njegovih 8 inča. Za pobornike tehnologije to je dobra stvar jer je ovaj sustav moderniji od onih na koje smo navikli u japanskim modelima koji preferiraju funkcionalnost naspram dojma. Jednostavan je za korištenje i nudi sve što vozaču treba, od navigacije do sustava za spajanje mobitela te dolazi standardno u ovom paketu opreme.

Foto: Dnevno

Tu je i još jedan manji ekran rezerviran za vozača na instrumentalnoj ploči. On nudi sve potrebne informacije o vožnji iako bismo voljeli da je malo veći.




Foto: Dnevno

Volan ugodno leži u rukama, a iza njega su velike pedalice za mijenjanje brzina što smo navikli vidjeti u sportskim automobilima. Kad smo kod mjenjača spomenimo da se umjesto klasične ručice ispod konzole nalazi kotačić kojim odabirete brzinu, početnu jer ovo je automatik koji se pokazao odličnim izborom za ovaj auto.

Foto: Dnevno

Dolazimo do najvažnije stvari kada je u pitanju unutrašnjost, a to su pretinci. Kao što je i za očekivati u ovoj klasi puno prostora znači i puno pretinaca, a Toyota ih stvarno nudi puno.

Foto: Dnevno

Najveći se nalazi između vozača i suvozača, a tu su i dva ispred suvozača, jedan iza ekrana, jedan ispred vozača kao i police iznad glava. Nije dovoljno? Uredu, na raspolaganju su i dodatni veliki pretinci u vratima, kako prednjim, tako i u stražnjim. Nadam se da nismo propustili koji nabrojiti.




Foto: Dnevno

Kad smo kod stražnje klupe mjesta ima i za velike i za male, ali i za sve skupa. Tri odvojena sjedala omogućuju da se i putnici koji sjede u sredini udobno smjeste.

Foto: Dnevno

Klizna vrata znače i lakši ulazak u auto, ali lakše ubacivanje stvari poput dječje sjedalice.

Foto: Dnevno

Široka vrata važna su i zbog činjenice da Proace City ima čak sedam sjedala. U zadnjem redu se sjedi skučeno, ali izdržljivo.

Foto: Dnevno

Kada je svih sedam sjedala u funkciji prtljažnik ima 65 litara prostora. Dva stražnja sjedala mogu se zasebno izvaditi po potrebi i tada prtljažnik raste na 806 litara.

Ako vam i to nije dovoljno, bez brige. Možete spustiti i srednji red sjedala čime dobiti ravan pod i punih 2126 litara utovarnog prostora za prijevoz svega i svačega. Proace City se ponosi činjenicom da je među najprostranjenijim automobilima u klasi. Doista, kada izvadite treći red sjedala i spustite stražnju klupu pred vama je pravo prostranstvo. Vrata prtljažnika su velika te je utovar stvari dječja igra.

Kada sve zbrojimo dolazimo do zaključka kako je ovo idealan obiteljski automobil, a obiteljski auto osim što mora biti praktičan mora biti i siguran. Toyota ne štedi po tom pitanju te je Proace City opremljen automatskim kočenjem, sustavom koji vas drži u traci, čitačem prometnih znakova, parkirnim senzorom, stražnjom kamerom te ostalim sigurnosnim pomagalima.

Foto: Dnevno

Što se motora tiče Toyota tu računa na klasiku. U ponudi su benzinci i dizelaši u rasponu od 102 do 130 KS. Naš testirani model pokretao je 1,5 litreni dizel motor od 130 KS koji “stotku“ lovi za 11,2 sekunde. Motor je uparen sa osam-stupanjskim automatskim mjenjačem koji mu leži odlično. Ovjes je mekan te s lakoćom prelazi preko neravnina na cesti.

Foto: Dnevno

Vožnja je udobna i opuštena bilo da se vozite gradskim ulicama ili krstarite autocestom gdje je neočekivano tih zbog dobre izolacije kabine što je važno u ovoj klasi. Naravno, nemojte od ovog automobila očekivati neke bjesne performanse i fantastično ležanje u zavojima. On je tu da udobno i sigurno preveze putnike i teret.

Foto: Dnevno

Kad smo kod tereta dodajmo da ova verzija nudi najveću nosivost do 650 kilograma, no postoje i verzije Proacea koje mogu prenijeti i do jedne tone tereta.

Foto: Dnevno

Možda biste zbog njegova izgleda i veličine pomislili da troši znatno više od prosječnog automobila. Prevarili biste se. Na našem testu koji je uglavnom uključivao gradsku vožnju, ali i autocestu, potrošnja je iznosila dizelaških 6,2 litre na 100 kilometara.

Foto: Dnevno

Stoga možemo reći da je Proace City poput švicarskog nožića, alat za sve. Bilo da trebate prevesti veliku obitelj ili imate mali obrt ili tvrtku. Dodatan plus je i cijena koja se kreće od 128.400 kuna, a poduzetnike bi mogla privući i teretna N1 verzija oslobođena PDV-a. Sve u svemu, Proace City je pravi multipraktik kojeg izabire i glava i srce.

Specifikacije:
Toyota Proace City Verso 1.5D A/T8
Paket opreme: Family
Motor: dizel, 4 cilindra, 1499 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 130 KS
Okretni moment: 300 Nm
Ubrzanje 0-100: 11,2 sek
Maksimalna brzina: 184 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 6,2 l/100km
CO2: 85 g/km
Cijena osnovnog modela: 128.400,00 kn
Cijena testnog modela: 196.700,00 kuna.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.