fbpx
Foto: Andrej Jelušić

Vozili smo: Seat više ne skriva da puca na premium klasu, a Ateca je pravi dokaz tomu

Autor: Andrej Jelušić

Svi već znaju što je SUV. Klasa automobila nekada rezervirana samo za nepregledne i blatnjave terene koja je danas sve popularnija u urbanim sredinama.

Zbog svoje visine, duljine i širine ta vozila obično nisu bila neki dizajnerski prvaci. No, ovdje to nije slučaj.

Foto: Andrej Jelušić

Seat Ateca je SUV koji su Španjolci odlučili malo osvježiti nakon četiri godine koliko je proveo na tržištu. Ateca je SUV srednjeg segmenta jer Seat još nudi i manju Aronu te veći Terraco.


Foto: Andrej Jelušić

Oštre linije na staroj Ateci postale su još agresivnije. Osobito se to vidi pri pogledu na prednju masku i LED svjetla koja postaju zaštitni znak ove španjolske marke.

Foto: Andrej Jelušić

Straga je pak razlika nešto manje. Osim ukrasnih okvira koji izdaleka djeluju poput ispušnih cijevi, u oči upada i potpis Ateca ispisan pisanim slovima. Još jedan od sjajnih detalja. Poput pozdrava Hola! Koji se projicira ispod vrata kada ih otvorite. Izuzev toga, nova je Ateca gotovo identičnih proporcija kao i prethodnik.

Foto: Andrej Jelušić

Isto vrijedi i za unutrašnjost gdje nema većih iznenađenja. Vanjske dimenzije jamče i puno prostora unutra. Kažu kako je prvi dojam najvažniji što svakako ide Ateci u prilog. Čim uđete u automobil prvo što primijetite jest kvaliteta izrade jer sve djeluje čvrsto i neslomljivo.

Foto: Andrej Jelušić

Kada bi vam netko stavio povez na oči i smjestio vas ovaj auto, po dodiru biste pomislili da sjedite u nekoj premium klasi na što Seat i cilja bez skrivanja. Ovdje se radi o FR opremi što znači da je naglasak na sportu. Takva su i sjedala, mekana udobna, ali vas čvrsto drže u zavojima. Sam položaj za volanom je odličan. Povišen je, no nije klasičan SUV-ovski što znači da i dalje osjećate da ste povezani sa cestom.

Foto: Andrej Jelušić

Volan je sportski i sjajno leži u rukama, a iza njega se nalazi u potpunosti digitalna instrumentalna ploča koji nudi bezbroj funkcija. Naći ćete gotovo sve informacije o vožnji pa ćete se morati igrati dok ne izaberete vama najdraže. Mi smo, kao savjesni vozači, odabrali čitač prometnih znakova.

Foto: Andrej Jelušić

Uz taj ekran tu je i glavni ekran veličine 9,2 inča koji je osjetljiv na dodir. Također, i on nudi sve i svašta, poput navigacije ili spajanja mobitela. Podijeljen je na tri dijela radi boljeg pregleda. Dobra je stvar što je Seat odlučio izvući klimu van glavnog ekrana što je praktičnije.




Foto: Andrej Jelušić

Moramo pohvaliti i još jedan zgodan detalj. Naime, nakon što ugasite motor Ateca će vas na ekranu podsjetiti da uzmete mobitel i ostale stvari iz automobila.

Foto: Andrej Jelušić

Osim raznih “digitalija“ ovaj model može se podičiti i s mnogo sigurnosne opreme poput adaptivnog tempomata, automatskog kočenja, parkirnih senzora i stražnje kamere.

Foto: Andrej Jelušić

Prostora ima, kako naprijed tako i straga. Tu je i naslon za ruku te dvije USB-C utičnice za punjenje mobitela kako bi vožnja bila što udobnija. Utičnica od 12V nalazi se u prtljažniku, ali i ona od 220V što je prava rijetkost i dokaz koliko je Ateca praktičan auto.




Foto: Andrej Jelušić

Sam prtljažnik je solidne veličine od 510 litara, a preklapanjem sjedala dobivate pune 1604 litre.

Foto: Andrej Jelušić

U prtljažniku se nalazi otvor, odnosno tzv. tunel za skije, koji osim za prijevoz duljih stvari može poslužiti i kao rupa kroz koju možete dohvatiti stvari koje prevozite.

Foto: Andrej Jelušić

Što se motora tiče, Seat se drži klasike te su u ponudi čak tri benzinska motora i dva dizelska, a u dolasku je i hibridni koji se već nalazi u ostalim modelima. Mi smo na testu imali već poznati 2,0 TDI koji razvija 150 KS i “stotku“ lovi za 8,8 sekunde. Uparen je sa sjajnim i preciznim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Foto: Andrej Jelušić

Možemo reći da je ovaj motor najbolji omjer snage i potrošnje. S njim nema muke prilikom pretjecanja, a potrošnja nam je iznosila 5,7 litara na 100 km. Čak i s težom nogom na gasu potrošnja se rijetko penjala iznad 7 litara.

Foto: Andrej Jelušić

Kad smo kod potrošnje, znamo da su svi moderni automobili opremljeni dosadnim start-stop sustavom. Ima ga i Ateca, ali uz jedan sjajan dodatak. Naime, kada čekate u koloni senzor prati kretanje vozila ispred vas te kada ono krene automatski pali motor i ako prethodno niste pritisnuli kvačilo.

Foto: Andrej Jelušić

Seat nudi i četiri načina rada: ECO, NORMAL, SPORT i INDIVIDUAL u kojem sami birate postavke. Kao što smo rekli sjedi se povišeno, ali s dovoljno osjećaja na cesti. Ovjes je malo tvrđi, ali sjajno upija neravnine na cesti. U zavojima leži sjajno za jedan SUV i nema prevelikog naginjanja.

Foto: Andrej Jelušić

Također, na autocesti je miran i tih te se ponaša poput pravog “gutača kilometara“. Ne smeta mu ni blato ili šljunak, a za ljubitelje takve vožnje tu je i verzija s pogonom na sva četiri kotača.

Foto: Andrej Jelušić

Kada se sve zbroji Seat Ateca je sjajan automobil za sve prilike. Bilo da se probijate kroz gradsku gužvu, vozite na zavojitoj otvorenoj cesti ili krstarite autocestom.

Foto: Andrej Jelušić

Sve je to popraćeno sa „starim znancem“ ispod haube s kojim ne možete pogriješiti. Kada tomu dodate premuim osjećaj u unutrašnjosti onda se i cijena od 260 tisuća kuna ne čini prevelikom.

Foto: Andrej Jelušić

Specifikacije:
Seat Ateca 2.0 TDI CR FR Fuerte
Paket opreme: FR
Motor: Dizel, 4 cilindra, 1968 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 150 KS
Okretni moment: 340 Nm
Ubrzanje 0-100: 8,8 sek
Maksimalna brzina: 200 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 5,7 l/100km
CO2: 147 g/km
Cijena početnog modela: 160.970,00 HRK
Cijena testnog modela: 226.979,45 HRK.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.