fbpx

Vozili smo: Gradski šminker koji živi na visokoj nozi u duši je mala S klasa

Autor: Andrej Jelušić

Na spomen Mercedesove A klase mnogima je u glavi slika malih “jajastih” gradskih automobila koji su bili začetnici ovog modela. Nova A klasa koja je predstavljena prije dvije godine, i to u Splitu, predstavlja veliki odmak u odnosu na prethodnike s početka stoljeća. Malo komu je poznato da je A klasa najprodavaniji Mercedesov model u Europi.

Kad je riječ o dizajnu, novi model je sličan prethodniku, uz neke zaobljenije linije, te djeluje jednostavno modernije. Testirani model obogaćen je AMG linijom opreme koja mu daje agresivniji izgled. Prednjom maskom ističu se trokutasta LED svjetla i poznata Mercedesova maska s trokrakom zvijezdom.


Prave promjene u dizajnu stižu kada sjednete za volan jer riječ je o jednoj od oku najugodnijih unutrašnjosti ne samo u kompaktnoj klasi nego i šire. Odiše kvalitetom i čvrstim materijalima, što je tipično njemački, a okruženi ste kožom i alkantarom. Prednja sjedala, iako sportska, iznimno su udobna i odlično drže tijelo u zavojima.

Prvo što vam upadne u oči velika je ploča koja izgleda poput tableta podijeljena na dva 10-inčna ekrana. Instrumentalna ploča smještena ispred vozača ima bezbroj opcija i načina prilagodbe za svačiji ukus. Riječ je o novom MBUX medijskom sustavu kojim možete upravljati i putem tipki na volanu, a isti ćete naći i u najskupljim Mercedesovim modelima poput S klase.




Glavni ekran je velik, pregledan i jednostavan. Osjetljiv je na dodir, no kroz meni se može kretati i putem malog touchpada smještenog na sredini konzole ili glasovnim pozivom. Tada se pali vaš osobni asistent koji samo čeka vašu naredbu poput nove destinacije, traženja restorana ili vremenske prognoze.




Uz najnoviju tehnologiju, tu je i sigurnosna oprema poput adaptivnog tempomata koji će sam usporiti ako se približavate vozilu ispred, zatim sustav automatskog kočenja i “lane assist” koji će vas sigurno držati u vašoj traci. Pri parkiranju će vam pomoći i stražnja kamera sjajne rezolucije i preciznosti.

Stražnja klupa nudi sasvim dovoljno mjesta za noge i glavu. Prtljažnik je, poput stražnje klupe, u prosjeku klase, a za razliku od prethodnika, tu je veliki otvor za lakši utovar stvari. Pohvalno je i što je stražnja klupa u tri dijela, a kada se svi spuste, dobiva se potpuno ravan pod za veći teret.

 

Testirani model pokretao je motor naziva 180d, a zapravo je riječ o 1,5 litrenom dizelu koji daje 116 konjskih snaga, no nudi puno više od te brojke. S obzirom na odlično raspoređenu težinu i veliki okretni moment, snaga će vam uvijek biti na raspolaganju i ni u jednom trenutku nećete osjetiti da se motor muči. Zaista impresivno za te brojke. Motor prati i sjajni 7-stupanjski automatski mjenjač koji radi uglađeno. Za one željne više snage tu su jači dizelski motori od 150 i 190 “konja” i benzinci snage 224 konjskih snaga, ali i AMG modeli s više od 300 “konja” pod haubom.

U vožnji ga krasi prava Mercedesova udobnost, a veliki 19-inčni kotači pomažu mu da bez problema klizi kroz zavoje, dok je na autocesti tih i udoban te uvijek spreman na ubrzanje. Tu su i četiri moda vožnje, COMFORT, INDIVIDUAL, SPORT i ECO. Kad smo kod ekologije, spomenimo da je prosječna potrošnja na testu iznosila 4,8 l/100 km.

A klasa je pravi Mercedes koji je doista poput male S klase i zaista je riječ o premium kompaktu. Cijena viša od 300 tisuća kuna visoka je za kompaktni automobil, ali imajte na umu da je i dalje najjeftinija ulaznica u ekskluzivni svijet Mercedesa. Jasno, to košta, ali i vrijedi, a isti možete pronaći u Emil Frey Centru u Zagrebu.

Specifikacije:

Mercedes A klasa 180d

Paket opreme: AMG Line

Motor: dizelski, 4 cilindra, 1461 ccm3

Pogon: prednji

Snaga: 116 KS

Ubrzanje 0-100: 10,5 sek

Maksimalna brzina: 202 km/h

Mjenjač: automatski, 7-stupanjski

Prosječna potrošnja na testu: 4,8 l/100km

CO2: 108 g/km

Cijena testnog modela: 302.400 HRK

UDOBAN, ALI NE PREVELIK Muški automobil u kojem će uživati svaka žena

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.