Vozili smo francuski električni hit druge generacije, dosega 395 km, dostupnog, s poticajima, za 147.900 kn

Autor: Auto Doktor

Električna mobilnost kuca i na naša vrata. Renault je ponudio drugu generaciju hit-modela Zoe, svojevrsnog električnog Clija, kojeg smo danas vozili u Zagrebu.

Simpatičan hatchback niže klase (B-segmenta), dugačak 4087, širok 1787 i visok 1562 mm, čiju funkcionalnost naglašava prtljažnik od 338 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1224 litara, punopravni he obiteljski automobil, dinamičan i okretan poput zvrka.

Zapravo izgleda kao običan auto, recimo novi Renault Clio, samo što ne ispušta zvuk (osim diskretnog zujanja) i nema mjenjač. Elektromotor, naime, poput parnog stroja, maksimalni (nazivni okretni moment) razvija od nula okretaja, te se ručicom za izbor pogona (P-parkiranje, D -vožnja, B – elektromotorno kočenje, R – rikverc).

Zoe je, kao svaki električni auto, poletan i zabavan, reklo bi se, ima ‘najbolji automatski mjenjač, premda ga nema. Komforan i funkcionalan. Ne treba se privikavati u vožnji jer se na bolje lako priviknuti.

U ponudi su modeli:
LIFE R110 ……… 247.900 kn
ZEN R110 ………. 259.800 kn
ZEN R135 ………. 263.600 kn
INTENSE R135 … 275.900 kn

Na te cijene Renault daje 20.000 popusta, četiri zimske gume i električni romobil, a ako se tome pridodaju ekološki poticaji od 80.000 kn, osnovni model postaje dostupan za prihvatljivih 147.900 kn.

Oprema je u tri razine, LIFE, ZEN i INTENSE. Osnovna verzija, s elektromotorom od 80 kW (u oznaci su konjske snage, okruglo) napaja se iz litij-ionskih baterija kapaciteta 41 kWh. Do stotke može potegnuti za 11,4 s, a posebno je uvjerljivo početno ubrzanje, do 50 km/h, kad može pobjeći svakom autu.

To se posebice odnosi na snažniju verziju (100 kW), koja stotku hvata za 9,5 s i u gradu je ‘vihor’. Najveća je brzina, radi štednje električne energije i dosega limitirana na 140 km/h.

Snažnija verzija ima litij-ionske baterije od 52 kWh, koje omogućuju autonomiju s jednim punjenjem od 400 km (nazivno). Realno je barem 300 km, što je sasvim OK, pogotovo što je brzim punjačem baterije u 45 minuta moguće nabiti na 80 posto kapaciteta. Normalno punjenje traje sedam sati (idealno za noćno punjenje).

Budućnost i električna mobilnost ne dolaze, one su već tu…

Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.