Vozili smo: Europski auto godine obožava grad i plijeni poglede

Autor: Andrej Jelušić

Novi Peugeot 208 nasljednik je legendarne 205-ice iz 1983. godine, popularne 206-ice, 207-ice i starog 208. Drugim riječima, ovo je peta generacija Peugeotovog najpopularnijeg modela. Ovaj 208 se može pohvaliti i titulom Europskog automobila godine što dovoljno govori samo za sebe.

Dizajn je veliki plus ovog modela. Peugeot je bio hrabar i to se višestruko isplatilo jer ne sjećamo se kad smo zadnji put vozili neki auto za kojim su se toliko okretali i muškarci i žene. Iako se zove isto kao i stari model, novi 208 u potpunosti je drugačiji.

Za razliku od prethodnika niži je i duži. Sprijeda se nalazi poznata Peugeotova maska s dugim LED svijetlima koje podsjećaju na kljove. Straga pak dominira crna lajsna koja spaja dva svjetla koja, kada se upale, djeluju poput malih kandži. Pravi mali lavić.

Kada sjednete u njega prvo ćete primijetiti pozdrav iz instrumentalne ploče. Radi se o najnovijem Peugeotovom 3D I-cockpitu te zaista, kada pomičete glavu, vidite da su sve brojke u 3D-u. Sama instrumentalna ploča i njen raspored da se namjestiti po željama vozača, a jedino bi mogao biti malo brži kada se mijenja sam raspored.




Što se ostatka kabine tiče, vlada francuski minimalizam što znači da je fizičkih tipki jako malo. Zato je tu veliki glavni ekran sjajne rezolucije preko kojeg upravljate svime, pa čak i klimom i START-STOP sustavom što zahtijeva par klikova više, ali 208-ici je izgled na prvom mjestu. Ipak, tu su tipke za prečac koje olakšavaju snalaženje po meniju, a ima i opciju za spajanje mobitela Apple Car Play i Andoid Auto.

Materijali u unutrašnjosti su ugodni i imate osjećaj kao da sjedite u višoj klasi. Sve je puno mekane gume, lakirane plastike, kože i brušene kože, a tu je i imitacija karbona na konzoli i vratima, jer izgled je sve. Pretinaca je i više negoli dovoljno za jedan gradski auto, a postoji i veliki pretinac za mobitel koji nudi i bežično punjenje. Općenito, 208-ica dizajnom podiže gradsku klasu na jednu novu razinu.




Što se prtljažnika tiče, on je s 310 litara u prosjeku klase. Mala zamjerka je nedostatak kukica za vrećice i što, kada se spuste stražnja sjedala, ne dobije se u potpunosti ravan pod.

 

Poput prtljažnika, i prostor na stražnjoj klupi je sasvim pristojan za jedan gradski auto.

Novi 208 nudi i mnoštvo sigurnosne opreme poput tempomata, automatskog kočenja, kamere za vožnju unatrag, senzora za parking i Lane Assista koji će paziti da ne izletite iz svoje trake.

Testirani model pokretao je 1,5 litreni dizel motor od 100 konjskih snaga što je i više nego dovoljno za gradsku vožnju, a neće se ni mučiti na autocesti. Oni željni više snage morat će se okrenuti benzincima. Veliki plus ovog motora je potrošnja koja je na testu iznosila samo 4,2 litre.

Položaj za volanom je dobar, no nekome problem mogao predstavljati sam volan manjih dimenzija jer, ovisno o visini vozača, ponekad zaklanja donji dio instrumentalne ploče.

Izuzev toga, volan savršeno leži u rukama te se, zajedno s mekanim i preciznim šeststupanjskim ručnim mjenjačem, odlično uklapa u gradsku vožnju. Manji volan daje mu osjećaj okretnosti što ga čini idealnim autom za provlačenje kroz guste gradske ulice. S druge strane, na otvorenoj cesti djeluje lagano i mekano, a na autocesti je poprilično tih.

U gradu se 208 snalazi kao riba u vodi, a njegov atraktivni dizajn plijeni pažnju prolaznika. Jednostavno rečeno, ovaj Peugeot nudi sve što jedan gradski auto trebao imati, ali i više od toga. Svojim dizajnom ostale aute na cesti čini pomalo dosadnim, a kada se sve zbroji 208 apsolutno opravdava titulu Europskog auta godine.

Specifikacije:

Peugeot 208 BlueHDi 100 S&S BVM6

Paket opreme: Allure

Motor: Dizel, 4 cilindra, 1499 ccm3

Pogon: Prednji

Snaga: 100 KS

Okretni moment: 250 Nm

Ubrzanje 0-100: 10,2 sek

Maksimalna brzina: 188 km/h

Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva

Prosječna potrošnja na testu: 4,2 l/100km

CO2: 85 g/km

Cijena testnog modela: 155.203,90 HRK.

Audi A3 1.6 TDI (2016.): istrošeni diskovi ne priznaju se kao garancijski trošak

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.