Hrvati, spremite se za mogući kaos u prometu: Zatvara se dio jednog od važnijih autoputeva
VOZAČI OPREZ! Evo zašto neispravne brizgaljke goriva mogu uništiti dizelski motor…
Zbog prevelike količine ubrizganog goriva, ono ne može izgorjeti te nastaje velika količina čađe i preopterećenje koja uništava EGR ventil, turbopunjač, klipove, cilindre…
Količina ubrizganog goriva u dizelski motor određuje se vremenom otvorenosti brizgaljki. Ali to podrazumijeva da su brizgaljke, kad su u zatvorenom položaju, potpuno zatvorene. Istrošenijem brtvenih ploga ventila u brizgaljki, koji zatvara protok goriva, ono propušta u trenucima kad je ventil zatvoren.
Zbog toga se u cilindre ubrizgava veća količina goriva, koje ne može potpuno izgorjeti pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe), što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta se čađa nakuplja u komori za izgaranje, na ispušnom ventilu, ispušnim kanalima…
Uz to može oštetiti i poremetiti EGR-ventil a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine u turbopunjaču stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min. Uništavaju se ležajevi, vratilo…
Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i preopterećenje u cilindrima, zbog čega može izgorjeti klip, što nije rijedak slučaj. Bilo je i slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotina izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima.
Zbog toga, ako dizelski motor, kad dodate gas, crno zadimi (to bolje vide vozači iza vas), čim prije otiđite u kvalitetan servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje. Ako je kućište u dobrom stanju, dovoljno je izmijeniti uloške. Potom ih treba precizno podesiti.
ZADNJE VIJESTI
Ljudi besplatno dobili luksuzne automobile, sreća ih poljubila zbog amaterske greške
Nijemci imaju zanimljivo pravilo koje bi mogli primijeniti i hrvatski vozači
Zanimljiv prizor ispred Esplanade: Ne pamti se kad je ovaj kultni auto tamo zadnji put viđen