OLYMPUS DIGITAL CAMERA

VOZAČI OPREZ! Evo zašto neispravne brizgaljke goriva mogu uništiti dizelski motor…

Autor: Auto Doktor

Zbog prevelike količine ubrizganog goriva, ono ne može izgorjeti te nastaje velika količina čađe i preopterećenje koja uništava EGR ventil, turbopunjač, klipove, cilindre…

Količina ubrizganog goriva u dizelski motor određuje se vremenom otvorenosti brizgaljki. Ali to podrazumijeva da su brizgaljke, kad su u zatvorenom položaju, potpuno zatvorene. Istrošenijem brtvenih ploga ventila u brizgaljki, koji zatvara protok goriva, ono propušta u trenucima kad je ventil zatvoren.

Zbog toga se u cilindre ubrizgava veća količina goriva, koje ne može potpuno izgorjeti pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe), što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta se čađa nakuplja u komori za izgaranje, na ispušnom ventilu, ispušnim kanalima…

Uz to može oštetiti i poremetiti EGR-ventil a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine u turbopunjaču stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min. Uništavaju se ležajevi, vratilo…

Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i preopterećenje u cilindrima, zbog čega može izgorjeti klip, što nije rijedak slučaj. Bilo je i slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotina izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima.

Zbog toga, ako dizelski motor, kad dodate gas, crno zadimi (to bolje vide vozači iza vas), čim prije otiđite u kvalitetan servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje. Ako je kućište u dobrom stanju, dovoljno je izmijeniti uloške. Potom ih treba precizno podesiti.

 




Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.