fbpx

Volkswagen Passat 2.0 TDI (2017.): u sudaru se nije aktivirao niti jedan zračni jastuk

Autor: Auto Doktor

Volkswagen Passat 2.0 TDI je jedan od najsigurnijih automobila na tržištu te su tri razloga neotvaranja zračnih jastuka: nedovoljno velik intenzitet udara, neispravnost sustava ili ih je prethodni vlasnik izvadio!

Ovo otkriva ‘tamnu’ stranu kupnje rabljenih automobila iz nepoznatih izvora. Najveći je problem kod vozila koja su pretrpjela sudar, nestručno i krimogeno popravljena (‘zakamuflirana)’, pa potom prodana…

PITANJE ČITATELJA

Početkom godina sam u vlastitoj režiji iz Njemačke uvezao Volkswagen Passat 2.0 TDI, proizveden 2017. Prošlog mjeseca imao sam prometnu nesreću pri 60 km/h (po policijskom izvješću sam skrivio nesreću).

Došlo je do velikog oštećenje prednjeg lijevog dijela (šteta je 35.000 kn) i suvozačica je lakše ozlijeđena, a u sudaru se nije otvorio niti jedan zračni jastuk. Zanima me mogu li tražiti odštetu od proizvođača

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Passat 2.0 TDI je jedan od najsigurnijih automobila na tržištu te su 3 razloga što se pri sudaru nisu aktivirali zračni jastuci. Prvo, vjerojatno nisu ni trebali otvoriti.




Naime, bolje je da se pet puta zračni jastuk ne otvori kad treba, nego da se jedanput otvori kad ne treba. Treba voditi računa da ako pri velikoj brzini na autocesti auto udari u drugi, ali ne pretrpi oštećenja upravljačkog mehanizma i podvozja, može nastaviti vožnju.

A ako se pritom otvori zračni jastuk, vozač potpuno gubi mogućnost upravljanja i samo radi toga može doći do nesreće. Zbog toga je senzorski uređaj tako podešen da aktivira inicirajuću kapsulu s osam grama plastičnog eksploziva, koja pali sredstvo koje napuhuje zračni jastuk samo kod iznimno jakog sudara, ovisno i o kutu udara.

Drugo je neispravnost u sustavu zračnog jastuka (od senzora i elektroničkog upravljačkog sustava do mehaničkog sustava za aktiviranje. Ta je mogućnost minimalna. Treća je mogućnost nažalost najizglednija i otkriva ‘tamnu’ stranu kupnje rabljenih automobila iz nepoznatih izvora. Naime, možda zračni jastuci uopće nisu više u vašem automobilu ili su aktivirani.

Pri prodaji automobila u inozemstvo postoji mogućnost da se zračni jastuci izvade i prodaju na crnom tržištu, a na njihovo se mjesto ugrađuju već aktivirani. Rizik je to pri kupnji automobila koji su pretrpjeli sudar i kod onih koji nisu te smo zbog toga u više navrata pisali: rabljene je automobile isplativije kupovati u Hrvatskoj, u provjerenoj kući.




Izbor je više nego dobar, može se pregovarati o cijeni i uvjetima plaćanja, a provjerene kuće dobro provjeravaju što kupuju, čuvajući ugled, a kupac će puno lakše, po potrebi, svoje pravo zaštititi na hrvatskom, nego njemačkom sudu. To je izloženo s velikim troškovima i rizicima i to znaju oni koji u inozemstvu rade takve nečasne rabote.

Mala je vjerojatnost da će kupac doživjeti sudar, potom treba utvrditi da je bila riječ o prevari i potom upustiti se u mukotrpan, skup i neizvjestan sud u drugoj zemlji. Zbog toga se većina prevarenih na to ni ne odlučuje. Što se dogodilo u vašem slučaju, moguće je detektirati tek detaljnim izravnim pregledom.

Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.