Ugradili se plinsko napajanje, pa su izgorjeli ventili? Evo lijeka!

Autor: Auto Doktor

Često se računica s financijskom uštedom, nakon ugradnje plinske instalacije, izjalovi jer izgore ventili, što može “pojesti” i dvogodišnju “zaradu” na plin. Najčešći uzrok je nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, zbog čega se oni ne mogu potpuno zatvoriti te kroz otvor između ventila i sjedišta struje užareni plinovi te ih degradiraju i uništavaju.

Zbog toga je na svakom godišnjem servisu potrebno provjeriti zazor ventila, a na 30.000 ga podesiti (ako je predviđen). Bez podešavanja se povećava rizik pregaranja, a rizike povećava preveliko opterećenje, turiranje motora na plin…

Kod pogona na benzin olovo (olovni tetraetil u gorivu) nekada je bilo zaštitno sredstvo, koje se pri izgaranju taložilo na stijenke ventila i sjedišta. Time je onemogućavalo mikro-zavarivanje i eroziju, odnosno pojavu Valve Seat Recession (VSR) – upuštanje, odnosno degradaciju sjedišta ventila. Za ‘zdravlje’ motora važno je ugraditi kvalitetnu plinsku instalaciju, s direktnim ubrizgavanjem i sustavom za ubrizgavanje plina. Preporučljiv je sustav Valve Protector, jer omogućava kompjutorom upravljano, sekvencijalno i tlačno prskanje ventila specijalnim uljem, razmjerno za svaki cilindar.

Forsiranje motora nije poželjno, a ako to ipak želite u dugotrajnoj vožnji, prebacite na benzin. Dakle, ako imate napajanje benzinskog motora LPG-om ventile ćete sačuvati redovitim servisiranjem i podešavanjem zazora ventila te izbjegavanjem turiranja. Prije svega, treba ugraditi kvalitetnu plinsku instalaciju.

Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.