
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena
Na najvećem svjetskom sajmu klasičnih automobila ''Techo Classic'' koji se od 2. do 5. travnja 2009. godine održava u Essenu, Volkswagenov je štand u potpunosti u znaku 30. rođendana transportera T3.
Volkswagenov transporter T3 ove godine slavi trideset godina od početka proizvodnje. Na najvećem svjetskom sajmu klasičnih automobila ”Techo Classic” koji se od 2. do 5. travnja 2009. godine održava u Essenu, Volkswagenov je štand u potpunosti u znaku 30. rođendana transportera T3.
1979. godine započela je proizvodnja transportera T3. Koncepcijski se nadovezivao na svoje prethodnike, spajao prednosti prednjeg upravljača i motora smještenog u stražnjem dijelu vozila s tada suvremenim saznanjima s područja razvoja i proizvodnje. U dvanaest godina proizvedeno je i prodano oko 1,3 milijuna T3 inačice. Novi transporter tada se nudio kao furgon, kombi bez sjedala, kombi s klupama sa sedam, osam i devet sjedala, luksuzni kombi, kamionet i transporter s dvostrukom kabinom. Na temelju ove široke palete izvedbi u ponudi su bila i razna posebna i specijalna vozila: vatrogasna i sanitetska vozila, vozila za montažu, termo vozila, hladnjače i kiperi. Izvedenice transportera – Caravelle, Multivan i California, tijekom dvanaest godina od početka proizvodnje obogatile su T3 ponudu.
Karakter osobnog vozila
Šira karoserija kod nepromijenjene duljine i visine nudila je više mjesta u putničkom prostoru i prtljažniku. Zahvaljujući pojedinačnom ovjesu na svim četirima kotačima, a usprkos korisnoj nosivosti od jedne tone, novi transporter dobio je karakter osobnog vozila. Prepravljeni mehanizam upravljača omogućavao je širi trag kotača i promjer zaokreta od 10,7 metara. Osim toga, snižavanje težišta i harmonični odnosi između opterećenja osovine 50:50, bilo kod praznog ili natovarenog vozila, pridonosili su znatnom poboljšanju vozne stabilnosti.
Jedinstven koncept plosnatog motora s ventilatorom hlađenog zraka na radilici povećavao je iskoristivi prostor iznad boxer-motora. U usporedbi s prethodnikom, poklopac motora bio je 165 milimetara niži. Na taj je način otvor stražnjeg poklopca narastao za 75 posto. Učinkovitost obaju motora hlađena zrakom 1,6 litara motora snage 37 kW (50 KS) i dvije litre motora snage 51 kW (70 KS) nadovezivala se na vučnu silu i sposobnost vožnje uzbrdicom prethodnog modela. Uslijedili su boxer-motori hlađeni vodom razvijeni isključivo za potrebe kombi izvedbi. Razvijen je i dizelski motor s turbopunjačem i bez njega, ali to nije bilo sve. Sredinom ’80-ih godina došao je i transporter s pogonom na sva četiri kotača pod imenom Syncro.
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena
Razvili su domet od 1000 kilometara, prvi automobil dolazi već iduće godine
Koristan savjet vozačima: Stakla na automobilu najjednostavnije odletite ovom metodom
Stižu ogromne promjene za vozače, Hrvati na ovo moraju posebno paziti