fbpx

TOYOTA PREDSTAVILA COROLLU CROSS: Kompaktni crossover ima velike ambicije, robusan izgled korojen je za europsko tržište

Autor: Dnevno

Toyota je predstavila potpuno novu Toyotu Corollu Cross, koja po prvi put donosi prostranost, praktičnost, te čvrstu i solidnu konstrukciju SUV-a u C segmentu. Ne samo da novi SUV upotpunjuje Corolla porodicu – smještajući se uz bok hatchbacka, Touring Sportsa i sedana – nego upotpunjuje i Toyotinu ponudu SUV-ova.

S novim modelom Toyota sada nudi najširu paletu SUV vozila na europskom tržištu. Oslanjajući se na Toyotinu filozofiju TNGA (Toyota Global New Architecture), Corolla Cross se ponosi najnovijom izvedbom platforme GA-C u pogledu dizajna, rasporeda, tehnologije i vozne dinamike.

Snažan i robustan izgled novog Toyotinog SUV-a je krojen posebno za europsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom sklopova glavnih i stražnjih svjetala koji upotpunjuju masku hladnjaka s oblikom dvostrukog trapezoida, istaknute, trodimenzionalne blatobrane i kabinu čvrstog gradskog SUV-a.

Corolla Cross je dugačka 4460 mm, široka 1825 mm, visoka 1620 mm, uz osovinski razmak od 2640 mm. Smještena je između Toyote C-HR i RAV4 u središtu europskog segmenta C-SUV u kojem vlada izuzetna konkurencija, nudeći udobnost, praktičnost i svestranost koji su ključni za aktivne obitelji s djecom.

Unutrašnjost nudi izuzetnu preglednost svim putnicima, izdašan prostor za glavu i noge, velike otvore vrata, više prozračnosti i osjećaj prostranosti koje pruža panoramski krovni prozor. Prtljažnik se odlikuje olakšanim utovarom zahvaljujući obliku i veličini njegovog otvora za utovar velikih predmeta kao što su dječja kolica ili bicikl.

Corolla Cross je prvi Toyotin model u koji će se ugrađivati nova, 5. generacija hibridnog sistema. Toyotina 5. generacija punog hibridnog pogonskog sklopa s automatskim punjenjem i pogonom na prednje točke (FWD) ili pametnim pogonom na sve točkove (AWD-i) oslanja se na svoje prethodnike uz veći okretni moment, veću snagu elektromotora, veću učinkovitost i veći užitak u vožnji.

Prenos snage je dorađen novim sistemom podmazivanja i raspodjele ulja koji koristi ulje male viskoznosti. Time se povećava učinkovitost i snaga zahvaljujući manjim električnim i mehaničkim gubicima. Odlikujući se najnovijim izvedbama litij-ionskih baterija, novi baterijski paket je snažniji i 40% lakši nego prije.




I elektromotor i benzinski motor su poboljšani, pa je ukupna najveća snaga cijelog sistema povećana za više od 8%. Novi 2,0-litarski hibridni pogonski sklop s pogonom na prednje točkove daje 146 kW/197 KS, a ubrzanje 0-100 km/h traje 8,1 sekundu. Izvedba AWD-i se odlikuje dodatnim, snažnim elektromotorom na stražnjoj osovini zavidne snage od 30,6 kW. Stražnji elektromotor se automatski uključuje radi postizanja boljeg prenosa snage na cestu, pouzdanosti vožnje i bezbrižnosti na skliskim podlogama. Tako opremljena Corolla Cross AWD-i ostvaruje jednako ubrzanje kao i izvedba FWD.

Vozne osobine 5. generacije hibridnog sistema također su poboljšane. Ovaj sistem sada ima još izraženiju linearnu karakteristiku, predvidljiviji je i lakše se njime upravlja tijekom ubrzavanja, jer je brzina vozila bliskija broju okretaja motora čime se postiže intuitivnije i prirodnije iskustvo vožnje. To je postignuto podešavanjem odnosa između pritiska noge na papučicu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.

U potpuno novu Corollu Cross se ugrađuju brojne napredne tehnologije. Tu se ističe, prije svega, unaprijeđeno strojno sučelje (HMI – Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom tehnologijom, a raspored pokazivača je posebno prilagođen europskom tržištu i odlikuje se potpuno novom višestrukom konfiguracijom, digitalnom pločom s instrumentima od 12,3“ i središnjim ekranom multimedijskog sistema od 10,5“.




Digitalnu ploču s instrumentima od 12,3“ čine potpuno novi hardver i softver. Ona je najveća u segmentu i nudi obilje prostora za prikaz sadržaja, velike mogućnosti prilagodbe i prikaza podataka kao što su potrošnja goriva, djelovanje hibridnog sistema i navigacijskog sistema. Zahvaljujući novom, bržem procesoru, najnoviji HD dodirni ekran multimedije od 10,5“ pruža mogućnost bežičnog povezivanja putem Apple CarPlaya i Android Auto, kao i paket Toyota Smart Connect.

U Toyota Corolla Cross vozači mogu iskusiti praktičnost navigacije putem Clouda, primanja saobraćajnih obavijesti, glasovnih uputa i osvježavanja preko zraka. Osim toga, niz internetskih usluga putem aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, položaj automobila, pa čak i daljinsko upravljanje funkcijama kao što su zadavanje vremena uključivanja klima uređaja i zaključavanje vrata.

Potpuno nova Corolla Cross je opremljena sistemom T-Mate, koji spaja zadnju generaciju paketa Toyota Safety Sense i druge aktivne sisteme pomoći u vožnji i prilikom parkiranja. Tako, ne samo da čini vožnju lakšom i sigurnijom, nego i štiti sve putnike u vozilu, kao i druge sudionike u saobraćaju.

Sistem predsudarne zaštite, po prvi put, nudi suzbijanje ubrzanja (Acceleration Suppression) pri malim brzinama i pomoć u vožnji kroz raskrsnice (Intersection Cut-In Traffic Assist), te poboljšano otkrivanje vozila iz suprotnog smjera (Oncoming Traffic) i sistem pomoći pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assist).

Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju sistem zaustavljanja u nuždi (Emergency Driving Stop System – EDSS), te osvježavanje preko zraka (Over The Air – OTA) koje pomaže da sve funkcije raspolažu najnovijim verzijama, te dodaje nove tijekom životnog vijeka vozila. Povrh toga, napravljena su poboljšanja prilagodljivog tempomata s radarom punog raspona brzine (Full Speed Range Adaptive Cruise Control – FSR ACC), te sistema praćenja saobraćajne trake (Lane Trace Assist – LTA) i sistema čitanja saobraćajnih znakova (Road Sign Assist – RSA).

T-Mate nudi pomoć u vožnji putem monitora mrtvog kuta (Blind Spot Monitor – BSM), pomoć pri sigurnom izlasku (Safety Exit Assist – SEA), prilagodljiva duga svjetla (Adaptive High-Beam System – AHS), pomoć pri parkiranju s Toyotinim sistemom naprednog parkiranja (Toyota Teammate Advanced Park), panoramski prikaz vozila (Panoramic View Monitor – PVM), upozorenje za saobraćaj s boka iza vozila s automatskim kočenjem (Rear Cross Traffic Alert with Automatic Braking – RCTAB) i pametni sonar prepreka (Intelligent Clearance Sonar – ICS).

Dodatno podižući ionako visok nivo pasivne sigurnosti platforme GA-C velike krutosti na novoj Corolli Cross, novi prednji središnji zračni jastuk ima ulogu sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača u slučaju bočnog naleta.

Od predstavljanja 1966. godine prodano je više od 50 milijuna Corolla širom svijeta. Nova Corolla Cross će dodatno ojačati Toyotinu prisutnost u segmentu C i doprinijeti ostvarenju Toyotinog ambicioznog cilja prodaje 400.000 vozila, što predstavlja tržišni udio od 9% u segmentu s najjačom konkurencijom u Europi – do 2025. godine.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.