Vozili smo: Prostrani mališan krcat najnovijom tehnologijom nosi pravi Hondin DNK

Autor: Andrej Jelušić

Honda Jazz “najmanji” je model ovog japanskog proizvođača no uskoro će mu tu titulu oduzeti električna Honda E.

Jazz se proizvodi od 2001. godine, a ovo je njegova četvrta generacija. Od početka proizvodnje ovaj se model mogao opisati jednom rečenicom: Mali gradski auto prostrane unutrašnjosti.

Ni zadnja generacija nije izuzetak, a dokaz tomu je što je ovaj model veći i širi od prethodnika, no krenimo ispočetka.

Prvo što ćete primijetiti kod novog Jazza je njegovo “nasmiješeno lice”, odnosno prednja maska koja izgleda kao da vas uvijek pozdravlja. Naravno, prednjim dijelom dominiraju LED svjetla koja uključuju i automatska duga svjetla, no to je samo dio dugog popisa standardne opreme.




Sličan dizajn nastavlja se i straga. Jednostavno rečeno, Jazz djeluje vrlo kompaktno.

Unutra vlada japanski minimalizam, no i dalje je sve nekako “vedro”. Vrlo je prostrana, a takvom osjećaju pridonose velike staklene površine što znači da je i vidljivost izvrsna.




Tu su i držači za čaše i boce ispred otvora za ventilaciju što znači da vaše piće ostaje hladno, odnosno toplo. Volan je multifunkcionalan, što znači da je pun raznoraznih “gumbića”. Ništa neobično za automobil krcat najnovijom tehnologijom.

Tipke za upravljanje klimom su izvučene van glavnog ekrana što je svakako plus. Kad smo kod glavnog ekrana, on je manjih dimenzija i vrlo skromna izgleda. Ništa što već nismo navikli od japanaca, no uz nadoplatu možete dobiti sjajni 8-inčni ekran osjetljiv na dodir. Koliko je glavni ekran minus toliko je onaj ispred vozača plus. Velik i sjajne rezolucije nudi vam sve informacije i opcije tako da vam onaj glavni gotovo i ne treba.

Jazz je jedan od praktičnijih automobila u klasi te je pretinaca zaista puno, iako bi mogli biti malo veći, no riječ je o gradskom autu.  Tu je i nekoliko USB utičnica kao i ona od 12 volti.

Honda zaista brine za vašu sigurnost. Tako u standardnoj opremi dolazi sustav automatskog kočenja koji će zaustaviti Jazz onda kada vi ne stignete, kao i sustav koji će vas sigurno držati u vašoj traci. Nedostatak je samo što nema parkirne senzore što se očekuje u automobilu ovog cjenovnog ranga.

Prostrana unutrašnjost osjeti se i na stražnjoj klupi gdje probleme ne bi trebali imati niti viši putnici. Prtljažnik je nešto veći od prosjeka klase s 380 litara, a ono što fascinira je 1200 litara utovarnog prostora kojeg dobivate prilikom spuštanja zadnje stražnje klupe.

 

Prvo što primijetite kada upalite Jazz je – ništa, točnije tišina. Jasno, jer riječ je o hibridu. Kod kupnje Jazza nemate puno izbora. Osim što dolazi s mnoštvom standardne opreme, u ponudi je i samo jedan motor. Riječ je o 1,5 hibridu kojeg pokreće benzinski i električni motor ukupne snage 109 “konja”. Do “stotke” mu treba 9,4 sekunde, no ubrzanje do 60 km/h kada koristi bateriju je impresivno. Uvjerljivo ćete biti prvi na semaforu, ali i najtiši.

Samim time Jazz je idealan za “vrludanje” gradskim ulicama – malen, kompaktan i pregledan. Honda tvrdi da je 80 posto gradske vožnje moguće odraditi na struju, a naš je prosjek na testu bio 5,4 litre na 100 km, s upaljenom klimom.

Mjenjač je automatski, bezstupanjski CVT koji zbog svoje uglađenosti do izražaja dolazi upravo u gradu. Kod ručice mjenjača primijetiti ćete slovo B koje ne označava dodatnu “brzinu” nego “braking” odnosno kočenje. Kada odaberete taj mod Jazz će puno intenzivnije koristiti energiju regenerativnog kočenja. U praksi, čim pustite pedalu gasa automobil će početi naglo usporavati, a baterija će se puniti.

Ono što svakako moramo istaknuti jest autonomna vožnja. Drugim riječima, Jazz vozi sam! Na vama je samo da odaberete udaljenost od vozila ispred vas i brzinu na adaptivnom tempomatu, a automobil će sam usporavati, ubrzavati, skretati u zavojima (da, i to) te stati ako za to bude potrebe. Idealno za vožnju u gradskoj gužvi.

Moramo priznati kako ovaj sustav radi izvrsno i točno vas drži u sredini trake, za razliku od većine ostalih vas samo “bacaju” od jedne crte do druge. Prilično impresivno za gradski automobil.

Naravno, sva ova tehnologija i košta i to 184.110 kuna za ovaj model. Poprilična cifra za ovu klasu, ali morate imati naumu da se radi o jednom od tehnički najnaprednijih vozila na tržištu općenitu.

Specifikacije:
Honda Jazz 1,5 Hybrid 20YM
Paket opreme: Comfort
Motor: hibridni i-MMD (benzin+elektro), 4 cilindra, 1498 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 109 KS
Okretni moment: 253 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,4 sek
Maksimalna brzina: 175 km/h
Mjenjač: CVT, automatski – bezstupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 5,4 l/100km
CO2: 82 g/km
Cijena testnog modela: 184.110,00 kuna.

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.