fbpx

Vozili smo: Mali-veliki Citroen sjajno ‘pliva’ gradskim ulicama i oduševljava cijenom

Autor: Andrej Jelušić

Citroen C3 je i više nego poznat mali gradski automobil koji spada u takozvanu kategoriju B segmenta. Aircross označava njegovu povišeni verziju, što znači da je ovo njegov veći brat, ili manji brat modela C5 Aircross, kako vam je lakše.

Ovdje je riječ o prvom povišenom C3 modelu koji ulazi u kategoriju gradskih ‘crossovera’ gdje je konkurencija žestoka.


Što se dizajna tiče, na prvi pogled C3 Aircross djeluje oblo, a bome i na drugi. Prvo što se da zamijetiti jest dvobojna karoserija. Ovaj model je poseban po tome što ga možete personalizirati prema svom ukusu jer nudi čak 85 kombinacija boja. Krasne linije sprijeda prate dvostruka LED svjetla, a slična se nalaze u straga i to u obliku kvadrata.

Sličan dizajn proteže se i na unutrašnjost. Oble linije i mali kvadratići u obliku prednjih i stražnjih svjetala nalaze se na ventilacijskim otvorima i tipkama. Očigledno je da su oni zaštitni znak ovog modela.

Ukoliko tražite fizičke tipke ostat ćete razočarani jer u Citroenu ih je minimalno. Ne zato što mu manjka opreme, upravo suprotno. Razlog je francuski minimalizam. Naime, gotovo svim funkcijama upravljate preko glavnog, 7-inčnog, ekrana koji je osjetljiv na dodir. To ponekad zahtijeva par klikova više, no važno je da sve bude oku ugodno.




Kada bismo morali unutrašnjost ovog automobila opisati samo jednom riječju onda je ta riječ – mekano. Sve je tako fino i ugodno na dodir poput volana koji je pravi melem za ruke. Takva je i, pomalo glomazna, ručica mjenjača.

Video 01-08-2020, 21 07 02

Ono što nas je najviše oduševilo u unutrašnjosti su sjedala. Prednja su poput udobnih fotelja u kojima se osjećane kao doma. Stražnja pak nude pregršt prostora i za noge i za glavu.




Općenito, ovaj auto krasi prostranost i to mu je veliki plus u odnosu na konkurenciju. Sjedi se povišeno i u vožnji imate osjećaj da se nalazite u za klasu većem vozilu.

Tako i prtljažnik nudi čak 520 litara prostora, a kada se sklope sjedala dobiva se 1290 litara. Krasi ga kockasti veliki otvor te je utovar stvari prava dječja igra.

 

Citroen brine i za vašu sigurnost. Osim stražnjih parkirnih senzora tu je i sustav koji će vas upozoriti ako nenamjerno pređete u drugu traku.

Iako djeluju kao aluminijski naplatci, na kotačima se nalaze plastični poklopci. Vizualno izgleda odlično, a u slučaju ogrebotina prilikom parkiranja šteta je minimalna

 

Na testu smo imali 1,2 litrenog turbobenzinca čiji trocilindarski motor daje 110 konjskih snaga te do “stotke” ubrzava za 10,1 sekundu. Uparen je sa sjajnim šestostupanjskim ručnim mjenjačem, a mala zamjerka je malo povišena papučica spojke na koju se treba naviknuti.

Iako ima tri cilindra motor je tako uglađen i tih da ćete često zaboraviti promijeniti u višu brzinu. Pri ubrzanju potrebno ga je malo ‘razvrtiti’ na višim okretajima, a za one željne više snage tu je i verzija od 130 ‘konja’ te dizelske opcije. Prosječna potrošnja na našem testu iznosila je 6,7 l/100km što je vrlo dobro za jednog benzinca.

Za samu vožnju postoji jedna riječ – udobno. Oštrija vožnja mu ne leži i to ne krije, no zato je u gradu poput male krstarice koja lakoćom prelazi preko rupa, šahtova i ležećih ‘policajca’. Na autocesti je začuđujuće tih za jednog gradskog crossovera.

Ovaj automobil idealan je za one koji žele udoban i prostran gradski auto i ne mare za sportsku vožnju. Može ga se opisati u tri riječi – udoban, praktičan i atraktivan, a cijenom od 119 tisuća kuna svakako spada u ‘best buy’ kategoriju.

Specifikacije:
CITROËN C3 Aircross Puretech 110 S&S BVM6
Paket opreme: Feel
Motor: Benzinski, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 110 KS
Okretni moment: 205 Nm
Ubrzanje 0-100: 10,1 sek
Maksimalna brzina: 183 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 6,7 l/100km
CO2: 110 g/km
Cijena testnog modela: 119.900 kuna.

Vozili smo: Moderan gradski šminker dostojna je zamjena za luksuznu limuzinu

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.