Vozili smo: Crossover, a djeluje poput SUV-a! Novi 2008 je veći, prostraniji i bolji od prethodnika

Autor: Andrej Jelušić

Novi Peugeot 2008 na tržište je došao početkom godine. Riječ je o većem bratu odličnog gradskog modela 208 i manjem bratu SUV-a 3008.

Novi 2008 spada u sve popularnije crossover modele gdje je konkurencija velika i nemilosrdna, no ovaj se automobil svakako ima čime istaknuti.

Peugeot je prvak po pitanju dizajna tako da novi model donosi potpunu promjenu naspram starog. Tu je već prepoznatljiva Peugeotova prednja maska s LED svjetlima koja podsjećaju na kljove koje „grizu“ cestu. Novi 2008 je veći od prethodnika te na cesti djeluje poput pravog SUV-a.

Takav je i osjećaj za volanom. Sam volan zbog manjih dimenzija djeluje pomalo neobično dok upravljate tolikim vozilom, no izvrsno leži u rukama i doprinosi sjajnom osjećaju na cesti.

Iznad malenog volana nalazi se „čudo tehnike“ – Peugetov 3D I-cockpit koji instrumentalnu ploču diže na jednu novu razinu. Ovakav 3D prikaz brojki i slova te mnoštvo opcija prilagodbe vam nikada neće dosaditi.

Tu je i veliki 10 inčni glavni ekran osjetljiv na dodir iznimne rezolucije koji nudi sve novotarije današnjice poput spajanja mobitela putem APPLE CAR PLAY ili ANDROID AUTO aplikacija. Snalaženje olakšavaju tipke za prečac, a jedina zamjerka je što neke funkcije poput klime i gašenja START/STOP sustava zahtijevaju nekoliko klikova više jer su „skrivene“ u meniju.

Novi 2008 ne zaostaje ni po pitanju sigurnosti. Opremljen je sustavom automatskog kočenja, adaptivnim tempomatom, opcijom LANE ASSIST koja brine da ne „pobjegnete“ iz svoje trake, parkirnim senzorima i stražnjom kamerom. Sve kako bi olakšao svakodnevni život na cesti.

 

I dok prednja kožna sjedala sjajno drže tijelo u zavojima, na stražnjoj klupi mjesta ima na pretek. Svakako je među najprostranijom u klasi.

Prtljažnik je veličine 434 litara i on je u prosjeku klase. Ispod njegove podnice nalazi se dodatna polica što je vrlo praktično, a nema ni stepenice što utovar stvari čini puno lakšim. Jedini minus je nedostatak kukica za vrećice. Preklapanjem stražnje klupe dobiva se velik i potpuno ravan utovarni prostor.

 

Na testu smo imali najjači dizelski model pokretan 1,5 litrenim motorom snage 131 „konja“ uparen s uglađenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Oni željni više snage morat će se okrenuti benzincima.

Ovaj motor od 0-100 km/h ubrzava za 9,3 seknude, a obzirom na potrošnju koja je na testu iznosila 4,8 litre možemo reći da je idealan omjer snage i potrošnje. Tu su i tri moda vožnje – ECO, NORMAL i SPORT od kojih vam SPORT nudi punu snagu dok ju štedljivi ECO „skriva“ od vas.

Obzirom da je auto povišen, preglednost je odlična, a u zavojima se ne naginje previše. Ipak, najbolje će mu odgovarati autocesta gdje je miran i tih te gradska vožnja gdje bez problema prelazi preko ležećih policajaca, šahtova i rupa. Pogon je na prednje kotače tako da ne treba očekivati neke pretjerane off-road sposobnosti.

Novi 2008 svakako je pojava na cesti. Veći je od prethodnika te se u njemu osjećate moćnije. O izgledu ne treba trošiti riječi, dovoljno je samo vidjeti brojna lica koja se okreću za ovim gradskim ljepotanom.

Specifikacije:
Peugeot 2008 BlueHDi 130 S&S EAT8
Paket opreme: Allure
Motor: Dizel, 4 cilindra, 1499 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 131 KS
Okretni moment: 300 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,3 sek
Maksimalna brzina: 195 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 4,8 l/100km
CO2: 100 g/km
Cijena testnog modela: 222.250,00 HRK.

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.