fbpx
Foto: Andrej Jelušić

TOYOTA YARIS CROSS JE GRADSKI SUV KOJI NE GLUMI: Tehnološki napredan i siguran, a Japanci su ga napravili baš za nas

Autor: Andrej Jelušić

Toyotu Yaris ne treba previše predstavljati. To je već svima poznat gradski mališan koji je odnio titulu najsigurnijeg gradskog automobila.

Ne samo to, Yaris je osvojio nagradu Europski automobil 2021. godine i nagradu Hrvatski automobil 2021. godine. Stoga se zasigurno našlo puno potencijalnih kupaca koji su poželjeli da je on barem malo veći, kako bi zadovoljio potrebe jedne obitelji.

Japanci su očito to osluškivali te ponudili upravo to. Yaris Cross je Toyotin model koji je razvijan u Europi, za europske kupce, a i proizvodi se na Starom kontinentu. Tako smo dobili novi gradski SUV, u narodu poznatiji kao crossover, a uostalom tako mu i ime glasi. Toyota ga opisuje riječima “malen, ali prostoran“ i to je nešto što odmah možemo potvrditi.


Foto: Andrej Jelušić

Dizajn

Za one koji nisu znali Toyota ima itekako iskustva kada su u pitanju SUV-i. Naime, prvi gradski SUV je stigao upravo iz njihove tvornice, a radi se o modelu RAV4 koji se pojavio prije više od 25 godina. Yaris Cross je viši, dulji i širi od običnog Yarisa, što je i za očekivati. To je vidljivo na prvi pogled, a ono što vidimo na drugi pogled da je on znatno podignutiji od tla. To je svakako plus za jedan SUV.

Foto: Andrej Jelušić

On dolazi u dvobojnoj karoseriji, a kome se ne sviđa ova kombinacija crne i zlatne može birati između još 10 izvedbi boja. Iako se bazira na modelu Yaris, Cross je potpuno drugačiji od svoga starijeg, ali manjeg brata. Tako sprijeda ima novo lice, a svjetla koja su postavljena visoko na vrhu haube podsjećaju da je riječ o terenskom vozilu.

Foto: Andrej Jelušić

Ako možemo izabrati ijedan kut iz kojeg Yaris Cross djeluje kao pravi SUV, onda je to bočna strana. Veliki crni pragovi oko kotača koji štite karoseriju kreću se duž cijele linije vozila. Tako automobil djeluje izuzetno robusno, a tomu doprinosi njegova visina.

Foto: Andrej Jelušić

Straga pak najviše liči na “pravog“ Yarisa, i to zbog crne lajsne koja spaja LED svjetla. Možemo reći da je to neka kombinacija modela Yaris, RAV4 i C-HR, ali sve djeluje vrlo skladno.

Foto: Andrej Jelušić

Unutrašnjost

Ako vas je vanjski izgled prevario te niste povjerovali da je ovo stvarno SUV verzija gradskog Yarisa, onda će vas unutrašnjost uvjeriti u to. Ona je, naime, ista kao i kod gradskog modela samo veća i prostranija.

Foto: Andrej Jelušić

Prednost je što se u nju lako sjeda zbog povišenosti, a povišenost omogućava i dobru preglednost. Moramo istaknuti kako je zbog visine i velikih staklenih površina ovo jedan od preglednijih crossovera te je parkiranje i probijanje kroz gradsku vrevu s njim prava dječja igra.




Foto: Andrej Jelušić

Što se kabine tiče, sve je na svome mjestu. Tko god je već vozio bilo koji Toyotin model osjećati će se ovdje kao doma. Prvo što upada u oči je veliki ekran od 8 inča koji je osjetljiv na dodir, ali ima i fizičke tipke što je svakako plus za sigurnost jer teško je u vožnji “nabadati“ po ekranu.

Foto: Andrej Jelušić

Ispod ekrana nalazi se pretinac za mobitel, a kad smo kod mobitela spomenimo kako je Yaris Cross opremljen i s funkcijama Apple Car Play i Android Auto koji omogućuju spajanje pametnih telefona s multimedijom. Tu je i drugi ekran koji se nalazi ispred vozača, a koji je digitalno-analogni te ćete na njemu pronaći sve potrebne informacije o vožnji.

Foto: Andrej Jelušić

Što se pretinaca tiče, njih je jedak broj kao i u gradskom Yarisu, ali su nešto veći. Općenito materijali u unutrašnjosti djeluju čvrsto i kvalitetno, što zapravo očekujemo od Toyote. Koža na vrhu kokpita daje lagani premium osjećaj u ovom robusnom mališanu.




Foto: Andrej Jelušić

Volan je prepun tipki, što kod Toyote znači samo jedno – pregršt sigurnosne opreme. Tako je tu bezbroj sustava koji brinu o vašoj sigurnosti poput automatskog kočenja, sustava koji upozorava kada nenamjerno pređete traku, središnjeg zračnog jastuka i upozorenje za dolazak vozila s boka u vožnji unatrag. Ne samo to, Yaris Cross brine i o ostalim sudionicima u prometu tako što prepoznaje bicikliste i pješake. Sve to ne čudi jer je i “običan“ Yaris dobio titulu najsigurnijeg gradskog automobila i prvi je auto te klase koji je osvojio svih pet zvjezdica na EuroNCAP sigurnosnom testu.

Foto: Andrej Jelušić

Svi ovi sustavi imaju zajednički nazivnik – Toyota Safety Sense koja je dio standardne opreme i dolazi u svakom modelu, drugim riječima za nju nema nikakvih nadoplata. U Toyoti se drže jasnog pravila, a to je da sigurnost nije opcija.

Foto: Andrej Jelušić

Praktičnost

Istaknuli smo da je kabina prostrana, pa tako i straga ima sasvim dovoljno mjesta. Zbog povišene karoserije problema ne bi trebale imati ni viši putnici.

Foto: Andrej Jelušić

Prtljažnik je veličine 397 litara što malo iznad prosjeka klase. No više od same veličine fascinira njegova praktičnost. Tako je tu primjerice mreža za stvari. Nije neka inovacija, ali je danas rijetko viđamo u autima.

Foto: Andrej Jelušić

Pod prtljažnika je na dvije etaže, a i djeljiv je u dva dijela što je sjajno za prijevoz viših stvari. Moramo dodati kako Yaris Cross ima jednu od najboljih pokrivki za prtljažnik. Znate onu gornju policu koju izvadite kada prevozite nešto visoko pa ne znate kud bi s njom? Kod Yarisa nema tih muka jer je ona platnena te ju u par jednostavnih poteza složite i odložite bilo gdje. Stražnja klupa je djeljiva na tri djela, a spuštanjem se dobiva ukupno 1097 litara utovarnog prostora.

Foto: Andrej Jelušić

Motor

Toyota je među prvima rekla dizelima zbogom i nije požalila. Oni su umjesto dizela razvijali hibridnu tehnologiju i doveli je do savršenstva. U svim modelima Yarisa Cross se nalazi 1,5 litreni benzinac za kojeg Toyota tvrdi da radi kako 2-litreni motor.

Foto: Andrej Jelušić

Tako smo i mi na testu imali taj motor, ali potpomognut baterijom, što znači da je – hibrid. Riječ je o standardnom hibridu koji se puni pomoću motora i nema punjenja niti navlačenja kablova.

Foto: Andrej Jelušić

Ukupna snaga je 116 KS, a to mu je dovoljno da se ne muči previše pri ubrzavanju. Štoviše, baterija će vam dati instant moment, a to će vam pomoći da budete prvi na semaforu. Kad smo kod semafora, spomenimo i da ćete u gradu bez problema više od 50 posto vremena voziti na struju i tako štedjeti gorivo.

Foto: Andrej Jelušić

Motor je uparen s CVT automatskim mjenjačem koji radi savršeno uglađeno, ali zna biti malo bučniji pri većim brzinama. Zanimljivo je da kod ovog automatika osim standardnih slova P, N i D, imate i slovo B (baterija). Vožnja u tom modu omogućuje regenerativno kočenje, odnosno svaki put kad dignete nogu s papučice gasa on će krenuti lagano kočiti i na taj način puniti bateriju.

Foto: Andrej Jelušić

Za razliku od mnogih crossovera, Yaris Cross dolazi i kao pravi terenac s pogonom na sva četiri kotača, a u tom slučaju stražnje kotače pokreće elektromotor. To mu omogućava da se snalazi i na teškim terenima i dokazuje da nije tek gradski šminker na steroidima. Jedina mana 4×4 pogona je nešto manji prtljažnik.

Foto: Andrej Jelušić

Zahvaljujući dobrom ovjesu ugodno leži u zavojima, a volan je poprilično direktan. Naravno, nije to osjećaj u vožnji kao kod Yarisa GR, ali ta dva automobila nemaju istu ulogu u obitelji. Na većim brzinama je tih, a jedno što ćete čuti je vjetar koji dolazi od retrovizora, čisto da vas podjseti da je ipak riječ o SUV-u.

Foto: Andrej Jelušić

Za hibride vrijedi isto pitanje kao i za dizelaše i benzince, a to je – koliko troši? Možemo reći da troši odlično, odnosno u prosjeku 5,5 l/100 km. Za hibride vrijedi obrnuto pravilo negoli za dizele i benzince, pa će tako potrošnja biti manja ako se uglavnom vozite po gradu.

Foto: Andrej Jelušić

Zaključak

Možemo na kraju reći kako je Yaris Cross tehnološki najnapredniji gradski SUV, što se uostalom i očekuje od Japanaca. Cijena mu starta od 140 tisuća kuna, a za to dobijete kvalitetan automobil koji traje.

Foto: Andrej Jelušić

Ako bismo ga morali opisati u tri riječi, to bi bile one tri riječi koje i tražite za obiteljski SUV – siguran, praktičan i pregledan. Da, znamo da se ponavljamo, ali on to stvarno i je.

Foto: Andrej Jelušić

Specifikacije:
Toyota Yaris Cross HDS 1,5 VVT-i hibrid
Paket opreme: PREMIERE
Motor: Benzinski, 3 cilindra, 1490 ccm3 + elektro motor
Pogon: Prednji
Snaga: 116 KS
Okretni moment: 141 Nm
Ubrzanje 0-100: 11,2 sek
Maksimalna brzina: 170 km/h
Mjenjač: Automatski, CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,5 l/100km
CO2: 100 g/km
Početna cijena modela: 139.900,00 kuna
Cijena testnog modela: 240.900,00 kuna

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.