fbpx
Foto: Andrej Jelušić

TOYOTA HIGHLANDER: Japanski Amerikanac konačno je sletio na naše ceste i pokazao svu svoju raskoš

Autor: Andrej Jelušić

Kada su u pitanju brojke Toyota je kao marka najveći proizvođač automobila na svijetu. Možda mi Europljani to ne bismo rekli, ali činjenica je da je ovaj japanski div najprodavaniji brend u SAD-u, Australiji te pojedinim azijskim zemljama, a to su daleko veća tržišta od našeg.

Bolji poznavaoci auto-moto svijeta znaju da su modeli koji se nude u Europi samo dio cjelokupne Toyotine game. Stoga bi mnogi mogli zaključiti kako je ovaj model novitet na tržištu, no zapravo je riječ o njegovoj četvrtoj generaciji koja se po prvi put nudi i na starom kontinentu.

Foto: Andrej Jelušić

Toyota Highlander, u Australiji i Kini poznatija kao Toyota Kluger, proizvodi se od 2000. godine te je prvenstveno namijenjena američkom tržištu što se da zaključiti zbog same veličine automobila.


Dizajn

Highlander djeluje impozantno. Točnije, što mu se više približite to ovaj div izaziva više strahopoštovanja. Kada stanete pored njega prvo što ćete primijetiti jest da vam je njegova hauba gotovo u razini prsa. Sprijeda su velika i visoko postavljena LED svjetla te glomazna maska koja zapravo i ne djeluje tako s obzirom na dimenziju automobila.

Foto: Andrej Jelušić

Sa strane je uočljiva njegova dužina što sugerira da u njemu ima na pretek mjesta za putnike, no doći ćemo i do toga. Aluminijske felge ne djeluju posebno impresivno, no zapravo je riječ o 20 inča velikim naplacima. To dovoljno govori koliko je masivan Highlander.

Foto: Andrej Jelušić

Straga djeluje iznimno skladno i kompaktno te ne odaje dojam nekakvog diva na cesti.

Foto: Andrej Jelušić

Unutrašnjost

Prvo što ćete primijetiti kada se “popnete“ u Highlander jest prostranstvo koje vas okružuje. Gledajući iz vozačeve perspektive, vrata i središnji naslon za ruke su nešto dalje za vaše laktove te će se i veće osobe udobno smjestiti.

Foto: Andrej Jelušić

Drugo što ćete primijetiti jest televizor, odnosno 12,3 inča velik glavni ekran koji je podijeljen na dva dijela. Jedan dio se odnosi na podatke o vožnji, a drugi je rezerviran za navigaciju, pametni telefon i sve ostale novotarije koje nam nude vozila novijeg doba. Osim što je osjetljiv na dodir ima i fizičke tipke što olakšava korištenje u vožnji.

Foto: Andrej Jelušić

Za ljubitelje tehnologije tu su ANDROID AUTO i APPLE CAR PLAY kao i čak pet USB portova i dvije 12-voltne utičnice za punjenje mobitela. Da, i bežični punjač u naslonu za ruke. Jednostavno, u ovom automobilu ne možete ostati prazne baterija na mobitelu. Osim glavnog ekrana još se jedan smjestio kod brzinomjera i taj nudi informacije namijenjene samo za vozača.




Foto: Andrej Jelušić

Treća stvar koju ćete primijetiti kada sjednete u Highlander je kvaliteta materijala. Okruženi ste kožom i sve djeluje robusno i čvrsto. Stvarno ćete morati puno kuckati po unutrašnjosti ne bi li ste pronašli plastiku, a i kad ju nađete ona je obično prelakirana nekim oku ugodnim materijalom.

Foto: Andrej Jelušić

Za one kojima ni ova dva ekrana nisu dovoljna tu je i head-up displej koji će vašu brzinu, ograničenje te ostale važne podatke projicirati direktno na staklo ispred vas. Također, moramo pohvaliti i udobna kožna sjedala. Ona su grijana i hlađena te su idealna za duga putovanja.

Foto: Andrej Jelušić

Za potpuni premium ugođaj u kabini pobrinut će se JBL sustav zvučnika koji ovaj SUV pretvara u koncertnu dvoranu na kotačima.




Praktičnost

Da ne zaboravimo još jednu važnu stvar u unutrašnjosti, a to su pretinci. Highlander ih ima gdje god se okrenete tako da se nećemo ni truditi sve ih nabrojati. Dodat ćemo sa da je pretinac u središnjem naslonu dovoljno velik da u njega stane čitav jastuk.

Foto: Andrej Jelušić

Spomenuli smo da vanjski izgled otkriva kako se unutra nalazi mnoštvo prostora i nismo lagali. Toyota Higlander ima tri reda sjedala što znači da unutra stane i šira obitelj. Drugim riječima, više nećete moći reći punici da biste ju rado poveli s vama, ali nema mjesta.

Foto: Andrej Jelušić

Za razliku od mnogih drugih sedmosjeda u Highlanderu je treći red sjedala potpuno skriven u podu prtljažnika. U trećem redu mjesta za noge i glavu je dovoljno za kraća putovanja, ali sjedala su široka. Na duljim ćete putovanjima osjetite da sjedite pomalo čučeći. Ipak, imate komfor u vidu držača za čaše, ventilacije i male lampe.

Foto: Andrej Jelušić

Drugi red sjedala je priča za sebe. Naime, ona se pomiču naprijed-nazad, a i sam naslon se može dodatno spustiti. Tu je i odvojena klimatizacija kao i grijana sjedala. Dodatnom osjećaju prostranosti doprinosi i panoramski stakleni krov s popularnim “šiberom“.

Foto: Andrej Jelušić

Logika nam govori da ako ima mjesta za putnike ima i za stvari. Toyota se tako hvali kako Highlander ima najdulji prtljažnik u klasi.

Foto: Andrej Jelušić

Prtljažnik se otvara automatski pritiskom na gumb ili mahanjem nogom ispod stražnjeg branika.

Foto: Andrej Jelušić

Čak i s podignutim trećim redom sjedala ima 330 litara utovarnog prostora što je gotovo jednako koliko ima i Corolla.

Foto: Andrej Jelušić

Spuštanjem zadnjeg reda sjedala dobiva se više od 600 litara prostora, a ako spustite i srednji red sjedala dobivate kombi.

Foto: Andrej Jelušić

Točnije, punih 1909 litara s ravnim podom što omogućava utovar i duljih predmeta i stvari.

Foto: Andrej Jelušić

Toyota Highlander je velik automobil. Stoga su tu brojne kamere i senzori koji vožnju čine iznimno lakom. Primjerice, ukoliko prije kretanja uključite kameru, na glavnom ćete ekranu moći vidjeti sve što se nalazi oko vozila kako biste mogli sigurno se uključiti u promet.

Foto: Andrej Jelušić

To znači da Highlander osim stražnje kamere koristi i one sa strana. Dodatna kamera se nalazi i u unutrašnjem retrovizoru tako da vam ni vaših šest suputnika neće smetati u vožnji.

Foto: Andrej Jelušić

Toyota se brine za vašu sigurnost i pri većim brzinama. Tako su tu sustavi poput adaptivnog tempomata, automatskog kočenja u slučaju opasnosti, nadzor mrtvog kuta te brojne ostale funkcije i radari koji čine ovaj automobil jednim od najsigurnijim u klasi.

Foto: Andrej Jelušić

Motor

Ovo je Toyota koja je pri tome namijenjena za američko tržište što znači da je dizel nepoznat pojam. Zato je tu hibrid. Riječ je o 2,5 litrenom benzinskom motoru koji u kombinaciji s električnim motorom daje ukupnu snagu od 248 KS koje se prenose putem automatskog e-CVT mjenjača.

Foto: Andrej Jelušić

To je dovoljno da ovu lađu od preko dvije tone do “stotke“ ispali za 8,3 sekunde. Ujedno je to i jedini motor u ponudi, a oni željni više snage i V6 zvuka morat će se okrenuti Lexusovim SUV-ovima.

Foto: Andrej Jelušić

Toyota svoje hibride razvija preko 15 godina i oni rade gotovo savršeno. Tako i ovaj div više od 50 posto vožnje u gradu odradi na struju što se osjeti i na potrošnji. Na našem je testu, u kombiniranoj vožnji, trošio 8,2 litre na 100 kilometara što je sasvim respektabilno za ovaj obiteljski “minibus“.

Foto: Andrej Jelušić

Highlander ima i pogon na sva četiri kotača s tim da zadnje pokreće struja, prednje benzinski motor, a kada su koji kotači u pogonu možete pratiti na velikom ekranu. Tu su i četiri načina rada – NORMAL, ECO i SPORT kao standardni te TRAIL kada se nalazite izvan ceste. To znači da se ovaj gorostas snalazi i na zahtjevnijim stazama iako djeluje pomalo šminkerski.

Foto: Andrej Jelušić

Oštri zavoji nisu njegova boljka, ali ni njegov teren. Ipak se radi o SUV-u koji udobno i sigurno krstari cestom. Također, pri jačim ubrzavanjima zna biti malo bučniji, ali to je već poznato kod CVT mjenjača. No, to vrijedi samo kada jače pritisnete papučicu gasa.

Foto: Andrej Jelušić

Ako ste mislili da je ovaj div bučan na cesti prevarili biste se. U gradu je tiši od ogromne većine ostalih automobila i to upravo zahvaljujući svom hibridnom sklopu. I upravo u gradu do izražaja dolazi ta udobnost i uživanje u tišini i mirnoći. Šahtovi, ležeći policajci, i ostale gradske “radosti“ mu ne predstavljaju nikakav problem te ih gotovo i nećete osjetiti.

Foto: Andrej Jelušić

I ako ste se pitali, ima kuku za vuču i može povući do dvije tone, i da, stane u naša standardna parking mjesta.

SUV u pravom smislu te riječi

I na kraju se postavlja pitanje ima li kod nas u Europi prostora i budućnosti za ovog japanskog Amerikanca? Odgovor je da, ima!

Foto: Andrej Jelušić

Ovo je SUV točno onakav kakav bi SUV i trebao biti – udoban, siguran, prostran i praktičan premium proizvod. Cijena mu u Hrvatskoj kreće s nešto iznad 400 tisuća kuna što uključuje i desetogodišnje jamstvo koje se odnosi i na bateriju.

Foto: Andrej Jelušić

Konkurencije na našem tržištu skoro pa i nema, barem ne u tom cjenovnom rangu jer ono što nude njemački premium proizvođači u toj klasi prelazi milijun kuna. Ne trebate biti ni Amerikanac ni Japanac da shvatite odnos uloženog i dobivenog.

Foto: Andrej Jelušić

Specifikacije:
Toyota Highlander Hybrid AWD
Paket opreme: Premium
Motor: Benzinski + elektro, 4 cilindra, 2487 cm3
Pogon: Svi kotači
Snaga: 248 KS
Okretni moment: 237 Nm
Ubrzanje 0-100: 8,3 sek
Maksimalna brzina: 180 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 8,2 l/100km
CO2: 149 g/km
Cijena početnog modela: 424.000,00 HRK
Cijena testnog modela: 522.500,00 HRK

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.