Foto: Dnevno

Iz ženskog kuta: Praktičan i okretan poput male gradske rakete, a razveselit će i vaš kućni budžet

Autor: Ines Brežnjak

Gradska vožnja ponekad baš bude prava tlaka. Nesnosne gužve, zastoji u prometu, pa i manjak parkirnih mjesta, stvaraju nam veliku nervozu te ubijaju volju za bilo kakvim putovanjem.

Osim, ako ste među sretnicima koji voze neki mali gradski automobil, koji će vam popraviti doživljaj vožnje kako izgledom, tako i svakim kilometrom vožnje koji prijeđete.

Foto: Dnevno

Taj savršen balans nikako nisam mogla uhvatiti, sve dok se jednog dana predamnom nije stvorila najbolja mala gradska jurilica za čiji sam volan ikada sjela! Radi se o novom modelu Toyote Yaris, hibridu koji je krajem prosinca 2020. godine stigao na hrvatsko tržište te svojom pojavom popravio tmurnu i sumornu godinu od koje se svi još uvijek oporavljamo.

Foto: Dnevno

Jednom riječju – slatkiš! Radi se o nevjerojatno spretnom, zabavnom i praktičnom automobilu koji nudi sve što vam je potrebno za uživanje u gradskoj vožnji, a pritom je i jako štedljiv.

Foto: Dnevno

“Ovo je auto baš za tebe“, rečeno mi je i prije nego je stigao. I ta je konstatacija, priznajem, bila istinita, jer me osvojio odmah na prvu svojim divnim izgledom. Jarko crvena boja isticala ga je u masi vozila oko mene, a pomalo opak izgled daje mu crni krov, prednja maska i svjetla.

Foto: Dnevno

S tom kombinacijom ne može čovjek pogriješiti, no ponekad automobili djeluju pomalo umjetno – ima čovjek osjećaj da je ta druga boja na silu ubačena. Ne i u ovom slučaju, jer se crni krov savršeno stopio sa staklima.

Foto: Dnevno

Japanska agenda “manje je više“ možda se najviše očituje upravo u ovom automobilu. Logično je da u Yarisu neće biti puno nepotrebnih tipka jer je automobil mali, no opet, nudi sve potrebne funkcije bez da je ikoja važna izostavljena.




Foto: Dnevno

Ono što me iznenadilo je veliki glavni ekran kakav se inače može naći u većini Toyotinih modela. Bila sam uvjerena da će se u automobilu naći neka ‘mini verzija’ istog, no ovo me ugodno iznenadilo jer se radi o funkcionalnom i jednostavnom ekranu na kojem ćete lako doći do svih opcija koje su vam potrebne.

Foto: Dnevno

Head up displej radi besprijekorno, a ono što me posebno oduševilo je funkcija lane assist, koja vas ispravlja ako zalutate u suprotnu traku. Ovu funkciju inače nikako ne volim, jer u ponekim vozilima toliko agresivno ispravlja volan da me nekoliko puta znalo i uplašiti tijekom vožnje. Osobno mi to stvara stres jer me doslovce prepadne.

Foto: Dnevno

No, tog stresa s Yarisom nije bilo. Toyota je doskočila tom problemu na način da vam nude da sami odaberete kojim intenzitetom će vas ispraviti u tim situacijama. Pošto sam odabrala najslabiji intenzitet, tijekom vožnje nije bilo naglih trzaja, agresivnog ‘otimanja volana’ kako ja to volim nazvati od strane automobila te u konačnici nepotrebnog stresa. Yaris je moj pravac vožnje ispravio nježno, taman da me podsjeti da uvijek moram dati žmigavac.




Foto: Dnevno

Iako je automobil manji, na stražnjoj se klupi nećete osjećati stisnuto i klaustrofobično. Sjedala su jako udobna i mekana, načinjena od kombinacije kože i tkanine. Koliko su mislili na detalje dovoljno govori činjenica da su sjedala prošivena crvenim šavovima, što ih dodatno čini ljepšima i oku privlačnijima. Meni se taj detalj posebice svidio

Foto: Dnevno

Osim što u gradu nećete imati problema s parkiranjem, Yaris je i jako “spretan“. Naime, ovo je automobil koji ima najmanji okretni luk, pa ćete s njima svuda moći skrenuti i zaokrenuti bez dodatnih manevara.

Foto: Dnevno

Toyotom Yaris nećete biti samo vi zadovoljni, već i vaš kućni budžet. U gradu mi je potrošnja bila ispod 5 litara, a 50 posto vremena vozio je na struju.

Foto: Dnevno

Odlučila sam ga isprobati na malo duže pruge. I po običnoj cesti, gdje se moglo voziti malo brže, on je u vožnji trošio 50 posto baterije.

Foto: Dnevno

No, oduševljenju nema kraja kada shvatite da, iako je ovo tipični gradski automobil, on može bez problema biti automobil za sve.

Foto: Dnevno

Na autocesti je bio jednako dobar, brz i efikasan kao i po gradu. Ne biste vjerovali, ali pretiče Yaris puno veće automobile. Pritom je tih i ugodan, pa ćete i na većim brzinama moći normalno razgovarati, bez vikanja. Ipak, imajte na umu da ako Yarisa tjerate autocestom, trošite uglavnom gorivo, a ne bateriju!

Foto: Dnevno

Yarisa sam izvela i u shopping, čisto da vidim hoće li sve što dvije žene kupe stati u prtljažnik. I taj test je uspješno prošao, odnosno sve je stalo u prtljažnik, koji će zadovoljiti vaše potrebe za svakodnevne prilike.

Foto: Dnevno
Foto: Dnevno

 

Kada se saberu svi dojmovi, ovaj automobil pružio mi je nezaboravne trenutke vožnje i uživanje u svakom kilometru.

Foto: Dnevno

S njime nije bilo tlake u gradu te je jurio kao mala raketa zatrpanim gradskim ulicama. A i nevjerojatno je lijep. Okretan, brz, malo troši te izuzetno praktičan, bio je baš onakav automobil kakav želim u gradu…

Foto: Dnevno

Specifikacije:
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Paket opreme: Premiere Tech
Motor: Benzin + elektro, 3 cilindra, 1490 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 116 KS
Okretni moment: 141 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,7 sek
Maksimalna brzina: 175 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,0 l/100km
CO2: 73 g/km
Početna cijena modela: 106.400,00 kuna
Cijena testnog modela: 165.700,00 kuna.

Autor:Ines Brežnjak
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.