Iz ženskog kuta: Multifunkcionalan auto koji se u tren oka iz male gradske jurilice pretvara u pravi crossover

Autor: Ines Brežnjak

Nakon što smo prije nekoliko tjedana testirali Hondu Jazz, koja je u svibnju predstavljena Hrvatskoj javnosti, na red za testiranje došao je i Jazz Crosstar; 2.0 inačica Hondinog aduta koji bi trebao pomrsiti račune konkurenciji u kategoriji gradskih automobila.

Pitanje koje mnogi postavljaju kada su u pitanju ‘običan’ Jazz i Crosstar jest – koja je razlika između ta dva automobila? Nakon testiranja oba modela, sa sigurnošću mogu reći da je razlika u ova dva modela – ogromna…

Ljubavi na prvi pogled ‘kumovala’ je sama boja automobila. Prekrasna, nebesko-plava, izdvaja ga iz mase automobila koje imamo prilike vidjeti na našim prometnicama.

Iako baš zbog te boje djeluje nježno i pitomo, ovaj je automobil zapravo daleko od toga, a to se može zaključiti i po krovnim nosačima koje ima. Vidjevši njih, naslutila sam da me čeka zvijer na četiri kotača, koja nudi puno više od komfora u gradskoj vožnji.

I ne, nisam se prevarila, jer se iako ‘mali’, Crosstar se pokazao kao ‘veliki’ automobil koji se osim u gradu, lako nosi sa svim preprekama i na malo zahtjevnijim terenima.

Japanci i dalje ‘ne daju’ na svoj minimalizam, kojim odiše i ovaj automobil. No, Crosstarova unutrašnjost puno je elegantnija od ‘običnog’ Jazz-a.

Naime, kokpit je na pojedinim dijelovima presvučen tkaninom, što svakako ostavlja dojam sofisticiranosti, pa i elegancije, a tome doprinosi svjetliji materijal tkanine koji kontrira plastičnim dijelovima.

Ono što me oduševilo u Crosstaru jest njegova udobnost i osjećaj kada sjednete na vozačevo sjedalo. Naime, on je nevjerojatno komforan i udoban pa je vožnja u njemu istinski gušt. No ono što me posebno oduševilo jest da sam imala osjećaj da vozim puno veći automobil nešto što on zaista jest.

Sjedalo mi se činilo nekako povišeno, a sve je skupa djelovalo puno veće nego što zaista jest. Taj osjećaj superiornosti za volanom koji sam osjetila vozeći ga, iskreno – nisam osjetila niti u jednom automobilu do sada.

Glavni ekran nudi pregršt opcija koje će vam olakšati vožnju, a postoji i aplikacija koju možete skinuti na svoj telefon, spojiti se s njome na vašu Hondu te uživati u brojnim mogućnostima koje kod konkurencije baš i nećete naći. Tako na primjer možete preko mobitela provjeriti koliko goriva imate u rezervoaru ili pak otključati i zaključati automobil. U svakom slučaju, jako zgodno!

Zgodan detalj u automobilu su i pretinci za napitke, koji se nalaze do vrata, ispred otvora za klimu. Što je super, jer možete namjestiti temperaturu koju želite, pa sukladno tome tople napitke držati toplima, a hladne hladnijima u ljetnim mjesecima.

Ono što me posebno fasciniralo je sustav zaključavanja i otključavanja. Naime, da biste otključali automobil ne trebate pritisnuti tipku na ključu. Dovoljno je da ključ bude uz vas, a vi samo morate staviti ruku između kvake i vrata i automobil se otključa, dok je za zatvaranje potrebno samo staviti prst na kvaku. Meni, kojoj se ključevi uvijek negdje izgube u torbici, to je bio blagoslov! Umjesto da nervozno kopam i tražim ključ, otključavanje i zaključavanje automobila prošlo je bez ikakvih problema.

Što se tiče prtljažnika, on je srednje veličine. No, prava se čarolija dogodi u trenutku kada preklopite sjedala.

Naime, Crosstar je iznimno prostran te u njemu možete prevesti jako puno stvari.

Preklopite li pak stražnju klupu, tamo se nalazi posebno mjesto predviđeno za prijevoz bicikla. Što znači – avanturisti će itekako uživati u ovom vozilu u koje možete potrpati sve što ste naumili. Ali doslovno!

 

Osim što sam se u njemu osjećala kao kraljica na kakvom tronu, automobil me nije iznevjerio niti u gradu, a bome niti kada smo s njim otišli na selo.

Njegov automatski mjenjač pun je pogodak da ‘bezbolno’ preživite prometni kaos, a s druge je strane dovoljno jak da istrpi sve izazove cesta i cestica koja će pred vas staviti ruralna područja.

Bi li vozila ovaj automobil? Bih! I to ne samo zbog predivne boje, zanimljivog dizajna i nevjerojatnog komfora koji nudi, već i zbog činjenice da je automobil ‘multifunkcionalan’ te se u tren oka iz male gradske jurilice pretvara u automobil koji bez premca može parirati crossoverima koje nudi konkurencija na tržištu…

Specifikacije:
Honda Jazz Crosstar 1,5 Hybrid 20YM
Paket opreme: Executive 2-Tone
Motor: hibridni i-MMD (benzin+elektro), 4 cilindra, 1498 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 109 KS
Okretni moment: 253 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,4 sek
Maksimalna brzina: 175 km/h
Mjenjač: CVT, automatski – bezstupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 5,1 l/100km
CO2: 82 g/km
Cijena testnog modela: 227.990,00 kuna.

Autor:Ines Brežnjak
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.