fbpx
Foto: Andrej Jelušić

FORD PUMA SADA JE ODRASLA: Praktična, ekonomična i povišena ipak je zadržala onu sportsku iskru

Autor: Andrej Jelušić

Kada je prije dvije godine objavljeno da Ford izbacuje novi model pod imenom Puma, zatitrala su mnoga srca ljubitelja automobila. Zašto?

Zato jer je Puma bila mali sportski coupe koji je prvi put predstavljen 1997. godine, ali nikada nije dočekao nasljednika. Ili ipak je? Popularnost crossovera je učinila svoje i 20 godina poslije dobili smo odraslu Ford Pumu.

Možemo reći kako se ovdje zapravo radi o većoj i povišenoj verziji popularne Fieste. Puma je unatoč odrastanju zadržala onu agilnost iz mladosti, no krenimo redom.

Dizajn

Nova Puma sprijeda izgleda poput crossovera, straga poput kompakta, a sa strane poput SUV-a. Da ne bude zabune, sve ukomponirano u jedan skladan i moderan dizajn te samo govori kako se radi o svestranom modelu.

Više je detalja koji ukazuju da je ovo nekoć bio sportaš. Primjerice, sprijeda su velika LED svjetla smještena visoko, na sam vrh haube, kao na sportskim modelima, odnosno slično kao na staroj Pumi.




Sa strane je vidljivo kako se linija krova spušta prema kraju automobila gdje dolazi do malog spojlera. Straga je Puma možda i najatraktivnija te djeluje nisko za jednog crossovera.

Unutrašnjost

Čim sjednete za volan Pume osjećati ćete se kao doma. Položaj za volanom je odličan i sve je na dohvat ruke vozača. Iako se sjedi povišeno nema onog SUV-ovskog osjećaja da ste daleko od ceste.




Volan je sportski i lijepo leži u rukama. Ispred vozača nalaze se analogne kazaljke i manji ekran koji nudi sve potrebne informacije o vožnji. Ipak, u malo jačim verzijama opreme dobivate veliki digitalni ekran koji izgleda impozantno.

Prije negoli krenemo nabrajati što vas sve čeka u novoj Pumi moramo naglasiti kako se ovdje radi o početnom paketu Titanium s osnovnom opremom. To znači da ovaj 8 inča veliki ekran dobivate u svim verzijama.

Glavni ekran nudi sve što trebate, od navigacije do mogućnosti spajanja vašeg pametnog mobitela te korištenja njegovih aplikacija na samom ekranu. Iznimno je pregledan, jednostavan i brz te svakako jedan od boljih koje smo imali prilike testirati.

Pretinaca, kao i držača za čaše, ima sasvim dovoljno, a iznad mjenjača nalazi se i jedan manji za odlaganje mobitela. Materijali djeluju poprilično čvrsto, a moramo pohvaliti i tkaninu koja se nalazi na gornjem djelu vrata. To ćete cijeniti tek kada se “nalaktite“ na prozor. Također, tu su i dva USB-a za punjenje mobitela i ostalih tehnikalija.

Praktičnost

Na stražnjoj klupi mjesta ima dovoljno i za odrasle osobe. Nešto je više mjesta za glavu negoli za koljena, što je i logično obzirom da se radi o povišenom modelu.

Prtljažnik je veličine 456 litara što je u vrhu klase. Ima duplu podnicu te ukoliko trebate više mjesta možete preklopiti stražnju klupu i tako dobiti gotovo potpuno ravan pod za lakši utovar duljih predmeta.

Ford Puma skriva u prtljažniku jednu genijalnu stvar koja još nije viđena u autima, a to je MEGABOX. Radi se o prostoru veličine 50 litara koji se nalazi ispod prtljažnika i koji je u potpunosti vodootporan.

Tako tu možete odložiti prljave stvari ili pak “toćati“ noge nakon duljeg putovanja. Na kraju samo izvadite čep te ispustite svu vodu van. Odlična stvar koju bi mnogi proizvođači mogli prekopirati.

Spomenuli smo da je ovo osnovni model, ali to ne znači da Puma štedi na opremi. Posebice kada se radi o sigurnosti.

Tako je i ovaj model imao parkirne senzore, tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, ali i “lane assist“ koji će vas sigurno držati u jednoj traci. Nije to onaj sustav koji će vas stresti čim nagazite crtu nego će vam volan tek lagano zavibrirati kako bi vas upozorio.

Motor

Ford Puma na raspolaganju nudi benzince te jednog dizelaša kakvog smo mi imali na testu. Dok su benzinci blagi hibridi, dizel je klasičan mali potrošač koji će razveseliti sve one koji rade puno kilometara.

Radi se o 1,5 litrenom motoru snage 120 KS koji do “stotke“ ubrzava za 10,3 sekunde. Motor je elastičan što znači da se ne muči niti na kraćim ubrzavanjima. Da se radi o odličnom odnosu snage i ekonomičnosti dokazuje i potrošnja koja je na našem kombiniranom testu iznosila 4,7 litara na 100 kilometara.

Osim što je mali potrošač, motor je uparen sa sjajnim šest-stupanjskim mjenjačem. Precizan, kratkih hodova i taman pri ruci, ne bi ga se posramili ni neki sportski modeli. Precizan je i volan koji daje pravi odaziv u zavojima koje ćete lakoćom prolaziti s obzirom na sjajno podvozje. Sve u svemu, Puma je pravi vozački auto.

Kako je agilan u zavojima takav je i na gradskim ulicama gdje do izražaja dolazi povišen položaj. Također, na autocesti je prilično tih te se nećete morati nadvikivati sa suputnicima.

Iako malo tvrđa. Puma zbog svoje visine bez problema svladava neravnine na cesti, no nemojte očekivati neke posebne terenske mogućnosti.

Crossover s daškom sportaša

Puma je nekada bila zabavni sportaš, a sada je odrasla te u prvi plan stavlja obitelj. Svejedno, nije u potpunosti izgubila onaj vozački DNK. Tako ćete s njom moći uživati na otvorenoj cesti, ali i u gradu gdje se snalazi poput prave pume u divljini.

Na kraju, sigurno se pitate koliko košta ta ekonomična i praktična zabava. Ford Puma starta s cijenom nešto višom od 150 tisuća kuna, a i u ovoj osnovnoj opremi nudi baš sve što će vam trebati od novotarija.

Onaj tko želi još malo šminke morati će izdvojiti nešto više. Moramo priznati kako su crossoveri sve popularniji, a Ford nam je ponudio najzabavnijeg.

Specifikacije:
Ford PUMA TITANIUM 1.5 EcoBlue
Paket opreme: TITANIUM
Motor: Dizel, 4 cilindra, 1.495 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 120 KS
Okretni moment: 285 Nm
Ubrzanje 0-100: 10,3 sek
Maksimalna brzina: 185 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 4,7 l/100km
CO2: 99 g/km
Početna cijena modela: 154.990,00 kuna
Cijena testnog modela: 165.826,71 kuna.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.