fbpx
Foto: Andrej Jelušić

BENZIN ILI STRUJA? ZAŠTO NE OBOJE! Peugeot 3008 je praktičan poput švicarskog nožića, a nudi najbolje iz oba dva svijeta

Autor: Andrej Jelušić

Ono što su u početku bile limuzine, kasnije kompakti, a nakon njih SUV-ovi, to su danas crossoveri.

Trenutno najpopularniji automobili na europskom tržištu. U Peugeotu su to odavno shvatili te pa su tako 2016. godine predstavili model 3008 koji je odmah osvojio publiku, a kao dokaz tomu je i nagrada za Automobil godine (Car of the Year) iz 2017. godine.

Francuzi su se vodili logikom – zašto mijenjati nešto što funkcionira. Stoga su nam sada predstavili osvježeni tek Peugeot 3008.


Ovaj 3008 je malo drugačiji po tome što ćete na njemu primijetiti da ima poklopac za “gorivo” s obje strane, a to znači da je ovaj automobil plug-in hibrid. Točnije on se puni i na benzin i na struju, ali krenimo iz početka.

Dizajn

Što se tiče vanjskog izgleda najveće promjene su vidljive na prednjoj masci, pogotovo ako ovog “lava” pogledamo u oči jer onda vidimo nova LED svjetla koja su dosta agresivnija nego na prethodnim modelu.

Foto: Andrej Jelušić

Peugeot će vas malo i prevariti jer na prvi pogled rekli biste da nema maglenke, a one su tu. Samo su skrivene, i to u samim farovima. Upečatljiv izgled ovaj model može zahvaliti Black Pack paketu opreme koji mu daje ove elegantne crne detalje koji, moramo priznati, u kombinaciji s ovom crvenom bojom djeluju atraktivno.

Foto: Andrej Jelušić

Osim detalja vidljiva je i dvobojna karoserija koja naglašava moderni dizajn. Tako se crni krov sjajno spaja sa zatamnjenim stražnjim staklima.

Foto: Andrej Jelušić

Peugeot u svom logo ima lava, a osim u samom znaku to se očituje i na sitnim detaljima diljem automobila. Tako su stražnja LED svjetla dizajnirana u obliku pandži pa ovaj model neće proći nezapaženo niti noću.

Foto: Andrej Jelušić

Unutrašnjost

Prvo što primijetite kada uđete u Peugeot 3008 jesu sportska sjedala pomalo školjkastog oblika, no ona dolaze samo u ovoj GT line opremi.




Foto: Andrej Jelušić

U kabini imate osjećaj da sjedite u premium automobili vrhunske izrade, što je i točno. Kombinacija kože i tkanine koja se proteže cijelim kokpitom daje topao ugođaj, tako da se cijelo vrijeme osjećate sigurno i učahureno jer sve je okrenuto prema vozaču.

Foto: Andrej Jelušić

Ono što će vam zasigurno prvo upasti u oči jest vozačev digitalni ekran, ili kako ga u Peugeotu zovu – i-Cockpit. Kao i kod svakog Peugeota, on se nalazi iznad volana, što je vrlo praktično, ali ukoliko volite sjediti što niže u automobilu mogao bi vam biti problem vidjeti brojke na dnu ekrana.

Foto: Andrej Jelušić

No jednom kada se naviknete shvatit ćete sve njegove prednosti jer sa svojom veličinom od čak 12,3 inča nudi sve potrebne i nepotrebne informacije koje nam pruža tehnologija novog doba. Puno je opcija prilagodbe tako da će svatko moći odabrati one informacije koje mu zaista trebaju. Također, dok se vaš Peugeot puni strujom na njemu će biti ispisano koliko je baterije napunjeno i kada će cijela biti puna.




Foto: Andrej Jelušić

Volan je mali, sportski i sjajno leži u rukama. Pomalo je neobičnog oblika jer nije u potpunosti okrugao, ali se nama jako svidio.

Foto: Andrej Jelušić

Glavni ekran je veličine 10 inča i osim što je osjetljiv na dodir, ima i tipke za prečace, što je sjajno za sigurnost jer u vožnji je poprilično izazovno “nabadati” po ekranu, a tu je i kotačić za pojačavanje i smanjivanje koji svi volimo. Ispod ekrana je i posebna tipka na kojoj je nacrtan napon, a pritiskom na nju dobivate sve podatke o vožnji na struju.

Foto: Andrej Jelušić

Na glavnom ekranu ćete pronaći sve, pa čak i klima uređaj, a što zahtjeva par klikova više. Navigacija će vam prikazati i najbliže benzinske postaje, ali i punionice. Onima koji nisu zadovoljni s ugrađenom navigacijom tu su Apple Car Play i Android Auto koji omogućuju da spojite svoj pametni telefon s automobilom.

Foto: Andrej Jelušić

Kako smo naveli, ovaj model je bio opremljen sportskim paketom opreme, a on donosi crnu unutrašnjost koja uključuje i crni pokrov krova. Svo to crnilo stvara “mračniji” ugođaj, ali to nije problem jer ima – panoramski krov.

Praktičnost

Panoramski krov osigurava da i putnici na stražnjoj klupi budu obasjani svjetlošću. A na njoj ima itekako dovoljno mjesta, i za noge i za glavu. Tu su i 2 USB utičnice tako da će i putnici straga moći puniti svoje pametne uređaje.

Foto: Andrej Jelušić

Prtljažnik je tek priča za sebe. On je veličine 520 litara, što je nešto manje od prosjeka klase, a tome su “krivac” baterije koje se nalaze ispod. No, ono što oduševljava jest njegova praktičnost. Naime, ispod podnice ćete naći dodatno spremište u koje možete staviti kablove za punjenje ili neke druge sitnice kako vam ne bi letjele po prtljažniku.

Foto: Andrej Jelušić

Spuštanjem stražnje klupe dobivate pravo malo prostranstvo, ali i ravnu podnicu za prijevoz većih predmeta.

Foto: Andrej Jelušić

No ni to nije sve! Peugeot 3008 je jedan od rijetkih automobila koji može u potpunosti spustiti prednje suvozačko sjedalo. Time dobivate prostor za prijevoz predmeta koji su dulji od dva metra. Ako se pak umorite od silnog utovaranja i istovaranja stvari možete jednostavno sjesti na stražnju klupu i ispružiti noge preko suvozačkog sjedala te se voziti kao u predsjedničkoj limuzini.

Foto: Andrej Jelušić

Uza sve to, Peugeot 3008 je i izuzetno siguran automobil koji nudi pregršt opreme koja se brine o vama i vašim suputnicima, ali i vašu vožnju čini opuštenijom. Tako su vam na raspolaganju adaptivni tempomat koji sam drži udaljenost iza vozila koje se nalazi ispred vas, zatim automatsko kočenje, sustav koji će vas upozoriti ako pređete u suprotnu traku, čitač znakova, ali i neki već standardni sustavi poput stražnje kamere i parkirnih senzora.

Motor

Kao što smo rekli, Peugeot 3008 dolazi i kao plug-in hibrid, što znači da nudi najbolje od oba svijeta – vožnju na struju bez straha da ćete ostati na cesti jer se nakon nje uključuje benzinski motor.

Foto: Andrej Jelušić

Uz pomoć hibridnog pogona na raspolaganju su vam četiri načina rada – 4×4 kada je uključen pogon na sve kotače i koristi i struju i benzin, zatim SPORT kada koristi samo benzinski motor, ELECTRIC kada koristi samo električni motor, te HYBRID kada kombinira i struju i benzin ovisno o načinu vaše vožnje.

Foto: Andrej Jelušić

Drugim riječima, u hibridnom načinu vožnje “mozak” Peugeota sam odlučuje kada će koristi elektro motor, a kada benzinski. SPORT način rada je koristan kada se vozite na autocesti pa ne želite trošiti struju koja će vam kasnije trebati u gradu. A moramo reći kako je u gradskoj gužvi najugodnija vožnja na struju kada automobil plovi ulicama u potpunoj tišini i ne troši gorivo koje inače ne preferira takav stil vožnje.

Foto: Andrej Jelušić

No da biste se vozili na struju potrebno ga je napuniti, a to možete učiniti na kućnoj utičnici, što će trajati oko 8 sati, ili na javnoj punionici od kojih je velika većina još uvijek besplatna, a to će trajati oko dva sata.

Foto: Andrej Jelušić

Kada je napunjen do vrha, na struju 3008 može preći oko 50 kilometara, dok smo mi u ovim hladnim mjesecima uspjeli odvoziti 40 kilometara bez da se uključio benzinski motor. Rekli bismo da je to sasvim dovoljno uzevši u obzir da prosječan vozač u Hrvatskoj dnevno pređe oko 35 kilometara.

Foto: Andrej Jelušić

Još jedna prednost hibrida jest snaga, koja dolazi iz benzinskog, ali i iz električnog motora. U ovom slučaju 200 KS dobivate putem benzinskog motora, a 100 KS iz električnog, što daje ukupnu snagu od impresivnih 300 KS!

Foto: Andrej Jelušić

I vjerujte nam to se osjeti jer ovaj Peugeot itekako leti cestom. Da odmah raščistimo, on uvijek ima na raspolaganju svih 300 KS, pa čak i kada je baterija u potpunosti prazna jer onda koristiti benzinski motor kako bi dopunio istu i pružio vam svu moguću snagu.

Foto: Andrej Jelušić

Osim što impresionira snagom, Peugeot 3008 vas neće iznevjeriti niti izvan ceste jer nudi pogon na sve kotače. U tom slučaju prednje kotače pokreće benzinski motor, a stražnje elektro motor. No ipak se ugodnije osjeća u gradskoj vožnji gdje do izražaja dolazi njegova francuska udobnost. S ovim Peugeotom ćete s lakoćom prelaziti preko rupa, šahtova, ležećih policajaca i ostalih prepreka.

Foto: Andrej Jelušić

Kada vam pak dosadi gradska vožnja slobodno ga izvezite na otvorenu cestu i poigrajte se sa zavojima kroz koje 3008 prolazi sasvim pristojno, čak i vrlo dobro za jedan SUV. S druge strane na autocesti je poput prave krstarice, a pohvalna je stvar da se na struju možete voziti čak i pri brzinama do 120 km/h

Zaključak

Na kraju možemo reći da je Peugeot 3008 “Katica za sve“, odnosno sve u jednom jer se jednako dobro snalazi u gradu, na autocesti, otvorenoj cesti, a neće zapeti niti na lošijem terenu.

Foto: Andrej Jelušić

Ono što je zanimljivo kod ovog Francuza jest što osim udobnošću na koju smo već navikli, nudi i iznimnu tehnologiju plug in hibrida koji štedi vaš novac. Ukoliko se uglavnom vozite na kratkim relacijama onda trošite samo struju, što ukupnu potrošnju može spustiti na ispod 2 litre na 100 km. Ako ga ne punite strujom potrošnja će vam biti između 7 i 8 litara, što i nije toliko loše za ovoliki automobil.

Foto: Andrej Jelušić

Istina, cijena plug in hibridne verzije je dosta viša jer nudi najnoviju tehnologiju, no ako vas ona ne zanima Peugeot nudi i provjereni dizelske i benzinske motore. Stoga, nema izgovora!

Specifikacije:
Peugeot 3008 BLACK PACK GT PHEV AWD 300
Paket opreme: BLACK PACK GT
Motor: Benzinski, 4 cilindra, 1598 cm3 + elektro motor
Pogon: Svi kotači
Snaga: 300 KS
Okretni moment: 202 Nm
Ubrzanje 0-100: 6,1 sek
Maksimalna brzina: 240 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 2 l/100km – 7 l/100km
CO2: 39 g/km
Početna cijena modela: 190.975,00 kuna
Cijena testnog modela: 409.555,37 HRK (bez državnih poticaja za elektrificirana vozila).

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.