Foto: Darko Tomas / CROPIX/ilustracija

SVAKI PETI AUTO PADA NA TEHNIČKOM! Vozni park sve je stariji u Hrvatskoj, evo zašto ‘padamo’

Autor: Dnevno.hr/P.V.

To nije podatak koji iznenađuje, obzirom na cijene novih automobila koje doslovno – lete u nebo!

Naime, osobni automobili u Hrvatskoj iz godine u godinu sve su stariji. Prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29.

Taj broj je u porastu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. ispod 13 godina. Najnovije automobile su Hrvati vozili u godinama prije velike gospodarske krize – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina.


Brojke sve govore

“Razlog tomu je što su Hrvati, zbog ne baš moćne kupovne moći, okrenuti rabljenim automobilima. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih, navodi N1.

Ne treba posebno napominjati da veća starost vozila donosi i manju sigurnost te više nesreća na cestama, ali i više padova na tehničkim pregledima.

Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

A da je na našim cestama mnogo automobila s nedostacima pokazuju i podaci CVH-a koji govore da je 18,59 posto osobnih vozila palo na tehničkom pregledu. Drugim riječima, gotovo svaki peti automobil koji vidite na cesti je – neispravan.

Statistika kaže da se najčešći nedostatak odnosi na uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Čak 23,85 posto svih padova na tehničkom čine upravo ovi nedostaci.

Ipak, ono što je stvarno zabrinjavajuće jest sljedeći razlog pada, a koji se odnosi na uređaje za kočenje. Od svih utvrđenih nepravilnosti, njih 22,42 posto se odnosi na kočnice.

Sljedeća najčešća neispravnost odnosi se na samonosivu karoseriju, šasiju i ostale dijelove, a nedostaci na samom motoru se nalaze tek na četvrtom mjestu.




Foto: Darko Tomas / CROPIX

Ni s petom po redu najčešćom neispravnosti nije se za šaliti jer se odnosi na osovine, kotače, pneumatike i ovjes, dok se peti odnosi na nedostatak obvezne opreme.

Ostali najčešći nedostaci su ispod tri posto u ukupnom broju, a odnose se redom na: uređaje za upravljanje, uređaje koji omogućuju normalnu vidljivost, ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila (EKO test), kontrolne i signalne uređaje, prijenosne mehanizme, identifikaciju vozila, električne uređaje i instalacije, ostale uređaje i dijelove vozila, spajanje vučnog i priključnog vozila, utjecaj na okoliš i plinsku instalaciju.

Važno je znati i da, ukoliko je vaše vozilo proglašeno neispravnim, morate pristupiti ponovljenom tehničkom pregledu.




Ako to učinite u roku 15 dana, ponovljeni tehnički pregled će se ponovno naplatiti. Ako je vaše vozilo proglašeno neispravnim na EKO testu, ponovljeni EKO test u roku 15 dana naplatit će se u iznosu od 50 posto iznosa plaćenog kod pregleda na kojem je vozilo prvi put proglašeno neispravnim – navodi N1.

 

Autor:Dnevno.hr/P.V.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.