Foto: Paun Paunovic / CROPIX/Ilustracija

Splićanin objavio oglas za auto koji izaziva nevjericu: Svi mu se smijali, a sad je dragocjen

Autor: Z.S.

Krajem 1957. godine dovršena je u Istočnoj Njemačkoj proizvodnja prvog automobila marke Trabant. Radilo se o automobilu s dvotaktnim motorom i dijelovima karoserije od plastike ojačane vlaknima (Duroplast), ponešto slične tzv. fiberglassu. Dvotaktni motor koristio je mješavinu benzina i motornog ulja, tako da je imao razmjerno nečist ispuh u usporedbi s četverotaktnim motorima. Izrada karoserije od plastičnog materijala izazivala je podsmjeh u nekim krugovima, premda se zapravo radilo o prilično čvrstom materijalu.

Trabant je proizveden u više od 3,000,000 primjeraka, tijekom tridesetak godina, uz vrlo male promjene u smislu napretka. Postao je simbolom specifičnosti istočnonjemačkog gospodarstva, ali je nakon ujedinjenja Njemačke stekao i svojevrsni kultni status. no, ovaj automobil godinama je bio i predmet ismijavanja kako zbog zbog slabog dvotaktnog motora tako i zbog oblaka ispušnih plinova koje je ispušta. Međutim šesdesetak godina nakon što je Trabant 601, koji je stekao slavu nakon pada Berlinskog zida, postao je traženi oldtimer.

“Prosječna vrijednost dobro očuvanog Trabanta 601 sada doseže oko 7300 eura”, izjavio je Gerd Heinemann, stručnjak iz njemačke tvrtke BBE Automotive s naglaskom da mu vrijednost i dalje raste. Iako obožavatelje automobila neće dojmiti njegove 23 konjske snage i maksimalna brzina od 100 km/h, treba napomenuti da mnoge privlače njegova dva velika okrugla prednja svjetla koja mu daju posebnu draž.

Raste broj registriranih vozila

Prvo javno pojavljivanje Trabant 601 imao je 1964. na sajmu u Leipzigu te je predstavljao moderniju verziju prvog Trabanta koji je sišao s proizvodne trake 1957. godine. Trabant 601, poznat i kao “Trabbi”, prodao se u više od 2,8 milijuna primjeraka i proizvodio se sve do 1991. Kako su naveli iz njemačkog autokluba brojke pokazuju stalni rast registriranih Trabant 601 već oko 10 godina.

U 2014. bilo ih je nešto više od 32 tisuće, a prošle godine premašena je brojka od 40 tisuća. Heinemann objašnjava da je porast broja Trabanta u Njemačkoj posljedica njihova ponovnog uvoza iz bivših komunističkih zemalja poput Poljske i Mađarske.

Treba napomenuti i kako neki nisu oduševljeni entuzijazmom ljubitelja Trabanta. Njemačka ekološka organizacija Deutsche Umwelthilfe izražava zabrinutost zbog ispušnih plinova dvotaktnih motora. Trabant koristi ekološki neprikladnu mješavinu ulja i benzina, te ne posjeduje katalizator za smanjenje štetnih emisija.

Dočekani s euforijom

Unatoč tome, Trabant i ostali klasični automobili registrirani su kao povijesna vozila, omogućujući im vožnju u zonama niskih emisija u velikim gradovima, gdje inače vrijede strogi propisi o čistoći zraka.




30. travnja 1991. proizveden posljednji Trabant 601, legendarni automobil iz DDR-a

Dok se Deutsche Umwelthilfe suprotstavlja tom pristupu, brojni Trabantu redovito se voze po ulicama Berlina, gdje ih turisti mogu iznajmiti nedaleko od bivšeg graničnog prijelaza Checkpoint Charlie, podsjećajući na dane ponovnog ujedinjenja Njemačke u studenom 1989. godine, kada su bili srdačno dočekani diljem Zapadne Njemačke nakon rušenja Berlinskog zida.




A koliko je porasla vrijednost Trabanta može se vidjeti i po oglasu na koji smo naletjeli na Njuškalu. Jedan očuvan primjerak prodaje se u Splitu za 10 000 eura. “Odličan, stalno garažiran, kompletno sređen”, navodi vlasnik vozila koje možete pogledati ovdje.

Autor:Z.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.