fbpx

Škoda Octavia 1.6 TDI (2019.): Mogu li servisirati izvan ovlaštene mreže, a da mi ostane garancija?

Autor: Vanja Vargec

Temeljem Uredbe o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila iz 2011., automobil se u jamstvenom roku može servisirati izvan ovlaštene servisne mreže…

… ali serviser se mora pridržavati svih propisa i uputa proizvođača, sukladno planu održavanja, a dijelovi moraju biti originalni ili zamjenski s BR-certifikatom. No, dođe li do sudskog spora, teret dokazivanja navedenog je na vama!

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 TDI, 2019., 116 KS, 25.000 km. Kupio sam prije ove korona krize. Kako sam u međuvremenu ostao bez posla, a došlo je vrijeme za servis , zanima me moram li ići u ovlašteni servis po znatno skupljoj cijeni ili mogu obaviti servis u nekom drugom servisu (za koji smatram da je jednako kvalitetan), ali nije ovlašteni Škoda servis i da mi ostanu prava iz garancije vozila?

ODGOVOR PRAVNOG EKSPERTA




Sukladno Uredbi o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila iz 2011. (Objavljena u Narodnim Novinama broj 37-850/2011 od 30.3.2011, a na snazi od 7.4.2011.) vlasnik vozila nije dužan servisirati auto u ovlaštenom servisu, već to može obaviti i u bilo kojem autoservisu (tvrtka ili obrt), uz korištenje originalnih dijelova ili zamjenskih dijelova kvalitetom istovjetnim originalnim.

Stoga, da bi vam proizvođač ili zastupnik priznao garanciju, automobil ne morate servisirati u ovlaštenim servisnim centrima. Međutim, valja biti oprezan jer za ostvarivanje prava iz garancije vozilo mora biti održavano i servisirano u skladu s propisima i uputama proizvođača sukladno planu održavanja vozila.

Stoga garancija neće vrijediti ako na vozilu nisu obavljeni svi redoviti servisni radovi sukladno naputcima i smjernicama proizvođača u predviđenom vremenskom razdoblju ili nakon predviđenog broja kilometara. Jamstvenu knjižicu u tom slučaju ispunjava serviser koji je obavio redovan servis. Uz to, kako bi zadržali jamstvo, ugrađeni rezervni dijelovi moraju biti originalni ili dovoljno visoke kvalitete, a to podrazumijeva da imaju BR-certifikat.




Zbog toga, ako ste odlučili servis obaviti izvan ovlaštene mreže, idite kod kvalitetnog majstora , koji će se striktno pridržavati navedenog. Naime, ako dođe do spora po pitanju nepriznavanja garancije, teret dokaza o pridržavanju propisa i uputa proizvođača sukladno planu održavanja vozila je na vama, jer se pridržavanje propisa i uputa proizvođača sukladno planu održavanja vozila kod ovlaštenog servisera, pretpostavlja.

Foto: V. V.

Autor:Vanja Vargec
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.