Škoda Enyaq, češki električni SUV, izvedenica uspješnog Audi e-tron

Autor: dr. sc. Željko Marušić

Umanjena (4665 x 1926 x 1613) izvedenica Audi e-trona s dva elektromotora (ukupno 225 kW) ima ‘pametan’ pogon 4×4, uzbudljive performanse (5,9 s, 180 km/h) i WLTP autonomija 500 km, a do 80 posto kapaciteta puni se za samo 30 min…

Škoda Enyaq češki je SUV s električnim pogonom, predstavljen na prošlogodišnjem salonu u Ženevi, kao konceptni Vision iV Concept, a upravo se provode završna testiranja pred tržišnu promociju.

Izgleda atraktivno, ergonomično i efektno, a istodobno hi-tech. Vanjština je atraktivna, napravljen je na zajedničkoj modularnoj platformi za električni pogon, a unutrašnjost ‘wow’, futuristički, sa sjedalima od reciklirajućeg poliestera (PET).

Konstrukcija koja se temelji na ‘inteligentnom izboru materijala’, kombinaciji čelika visoke i ultravisoke čvrstoće (UHTS), aluminija i kompozita, a aerodinamičkim ‘peglanjem’ nadgradnje i podnice postignuta je izvrsna aerodinamika (0,27) i nisko težište, jer je elektromotorni pogonski sklop s baterijama smješten u podnicu.

Pokreće se s dva elektromotore, jedan pokreće prednje, drugi stražnje kotače, a ukupna je snaga 225 kW (306 KS). Napajanje je iz paketa polimerno-litij-ionskih baterija kapaciteta 83 kWh, a performanse se posebno temelje na elektromotornih 590 Nm, jer se oslobađa praktički od nula okretaja.

Na talijanskom testu je pohvaljen komfor, aerodinamika i performanse. Škoda Enyaq će na pritisak papučice akceleratora kretati naprijed poput lokomotive TGV-a, impresivno i praktički bešumno.

Na testu je potvrđeno, čuje se samo kotrljanje guma i zujanje elektromotora. Najveća je brzina, radi štednje i autonomije ograničena na 180 km/h, a s jednim punjenjem može se prijeći do 500 km (realno 350 do 400 km).

Užitak vožnje i boravka u kabini pojačava infotainment i izvedba priključena na 5G mrežu, a češki talent za prostranost, uz komfor kabine pojačava i prtljažnik od 550 litara (ispod njegove podnice je baterijski paket). Budućnost je počela…

Dinamičnost i okretnost su iznenađujuće uvjerljivi za SUV srednje klase mase 2,3 tone. U normalnoj vožnji, uz impresivna međuubrzanje (od 80 do 120 km/h za samo četiri sekunde) i pet razina kočnih mogućnosti rekuperiranjem kinetičke energije i pretvaranjem u električnu osiguran je temperament i užitak u jednostavnosti upravljanja.

U petom stupnju elektromotornog kočenja može se praktički voziti bez kočnice, dovoljno je popustiti papučicu akceleratora…Tržišna bi promocija trebala biti krajem 2020. Cijena? Ne manje od 35.000 eura, dakle poželjni će biti poticaji…

Autor:dr. sc. Željko Marušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.