fbpx
Foto: Unsplash

RAČUNALO PAZI NA VAŠ AKUMULATOR: Evo zašto start/stop funkcija tijekom zime ne isključuje motor automobila

Autor: I.G.

Start/stop funkcija, koja se ugrađuje u gotove sve modernije modele automobila dio su serijske opreme. Konstantna gašenja motora teoretski bi trebala štedjeti gorivo i smanjiti emisije CO2. Rijetki znaju da tijekom zimskih mjeseci start/stop sustav često neće isključiti vozilo kada ga, na primjer, zaustavite na semforu.

Ako je vani niska temperatura, a vi ste uključili opremu koja troži električnu energiju poput svjetla, grijača stražnjeg stakla, klima uređaja ili brisača, računalo može procijeniti da je uključivanje start/stop sustava opasno za akumulator te zato neće isključiti motor. Računalo je programirano na način da mu je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora nakon gašenja. Dakle, računalo onemogućuje start/stop u slučaju da je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti. Zanimljuvo je da jedan akumulator koji podržav start/stop sustav osigurava i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.

Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan, budući da računalo zna da je motor najučinkovitiji onda kada je potpuno zagrijan te će zato održavati motor u stanju rada dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na instrumetnoj ploči pojavit će se crveni simbol start/stop sustava ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor.


Start/stop neće raditi kada je odabran stupanj prijenosa za vožnju unatrag, kada je aktivna pomoć pri parkiranju te kada krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkopčate sigurnosni pojas.

Autor:I.G.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.