Problemi bavarskog dizelaša 2.0, koji se proizvodio od 2007. do 2014.

Autor: Auto Doktor

BMW 118d, 120d, 318d, 320d, 520d… tih godišta pokreću se turbodizelašem obujma 1995 ccm sa 116, 143, 163, 177 i 184 KS, koji je u serijama od 1. ožujka 2007. do 5. siječnja 2009. imao skupih problema s faznim lancem…

Jedan od najtraženijih premium dizelaša na tržištu rabljenih je BMW-ov 4-cilindarski dvolitreni dizelaš serije N47, koji je 2007. zamijenio, mnogi će vam potvrditi, pouzdaniju seriju M47.

Ugrađivao se u modele BMW 118d, 120d 318d, 320d, 520d…, na tržištu je najzastupljeniji u ‘Trojci’ BMW 318d. Riječ je o seriji motora  N4720D s 1995 ccm, a N4716D s 1598 ccm ugrađivala se u BMW 116d i dizelski Mini.

‘Prokletstvo’ ovog motora povezano je sa sigurnosnim zahtjevima. Budući da se ugrađuje sprijeda uzdužno, kako bi se osigurala deformacijska zona ‘haube’ u slučaju naleta na pješaka i njegovog pada na haubu, trebalo je ukositi (‘podrezati’) prednji dio motora.

Zbog toga je lančani prijenos bregastih vratila (lanac, lančanike, vodilice i napinjač), trebalo prebaciti prednje na stražnju stranu motora. Time je trebalo stanjiti lanac, čime mu se povećalo mehaničko opterećenje, posredno i toplinsko. Usto je u zbijenom položaju između motora i mjenjača (time je višestruko kompliciranija izmjena) otežano podmazivanje i hlađenje.

Sve je to skratilo vijek lančanom mehanizmu i izazvalo probleme, s kojima je iz istih konstrukcijskih razloga bio suočen i dizelaš Mercedes-Benz OM 651. Novije su serije taj problem, ugradnjom lanaca od kvalitetnijih materijala, bolje površinske obrade te kvalitetnijim motornim uljem, riješile.

Bilo je i problema s gorivnim brizgaljkama Siemens, no većina, čak i s faznim lancem, izazvana je štednjom na motornom ulju (lošija specifikacija i kvaliteta, dolijevanje, izmjena, nemijenjanje uljnog filtra…), a istodobno forsiranom vožnjom. To je boljka mnogih rabljenih BMW-a, više 4-cilindarskih 2.0, nego 6-cilindarskih 3.0 (specifično su opterećeniji), pogotovo ako ne znate kako su održavani i koliko stvarno prešli.

Dakle, ako kupujete dizelski BMW serija 1, 3 i 5, proizveden između 1. ožujka 2007. i 5. siječnja 2009., dobro provjerite što je s faznim lancem – je li i gdje je izmijenjen? Posebno budite oprezni ako vlasnik kaže da s lancem nije bilo nikakvih problema i da nije mijenjan!

Ovaj je motor u Twin Turbo verziji, u modelima BMW 123d, X1 xDrive 23d i 225d, imao 204 KS, a od 2011., u BMW 325d i 525d, čak 218 KS. Takve isforsirane primjerke treba izbjegavati, kao i (neumjereno) čipirane, odnosno tunirane.

U prilogu su greške i problemi riješeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Motor gubi snagu pri ubrzanju.
UZROK
Davač protoka mase zraka (MAF) šalje neispravan signal u računalo motora.
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu pronađene greške: ugradite modificirani davač MAF. Za učinkovit popravak treba nadograditi softver..

PROBLEM
Blokirana papučica gasa.
UZROK
Visoka vanjska temperatura. Topao zrak iz grijača puše na davač položaja papučice gasa (APP). Dolazi do pregrijavanja u davaču APP.
POPRAVAK
Skinite davač APP. Provjerite broj ploče adaptera. Ako imaju sljedeće brojeve, trebaju se zamijeniti: serija 3 – dio br. 6.751.143, serija 5/serija 7/serija 8/X5 (E53) – dio br. 1.165.708. Ugradite modificirani davač APP.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu. Kodovi grešaka: 4CAE, 257E.
UZROK
Neispravan aktuator ventila za povrat ispušnih plinova (EGR).
POPRAVAK
Ugradite modificirani aktuator ventila EGR.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu
UZROK
Signal aktuatora ventila EGR-a prekinut zbog prekida žica u sklopu električnih instalacija motora.
POPRAVAK
Popravite ili zamijenite sklop električnih instalacija motora prema potrebi.

PROBLEM
Curenje ulja iz mjenjača.
UZROK
Propuštaju O-prsteni rukavca električnog konektora mjenjača.
POPRAVAK
Ispustite ulje mjenjača i pohranite za buduće korištenje. Skinite korito ulja mjenjača. Stavite novi rukavac električnog konektora mjenjača. Provjerite je li razmak između električnog konektora mjenjača i kućišta najviše 3 mm. Ponovno stavite korito ulja mjenjača te novo brtvilo.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo vuče i povremeno se gasi.
UZROK
Neispravna(-e) brizgaljka(-e).
POPRAVAK
Testirajte brizgaljke i zamijenite ako je potrebno.

Napravljeno u suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.