Preston Tucker, američki automobilski vizionar, rođen 21. rujna 1903.

Autor: Dino Milić-Jakovlić

Preston Thomas Tucker (1903. – 1956.) stvorio je 1947. prekrasan aerodinamični auto s motorom u repu Tuckr 48, nalik modelima češke tvrtke Tatra, sa zakretnim središnjim farom, sigurnosnim staklima te prvi predvidio, nažalost ne i ugradio, sigurnosne pojaseve…

Preston Tucker, automobilski vizionar, rođen 21. rujna 1903., u američkom selu Capac (Michigan), nakon II. svjetskog rata odlučuje napraviti najbolji automobil na svijetu i – zamalo je uspio u tome! Ovaj je istinski zaljubljenik u automobile odmalena pokušavao na različite načine probiti se u automobilskoj industriji, a najviše je uspjeha imao kao trgovac automobilima raznih marki.

S Harryjem Millerom bavio se i trkaćim motorima, avijacijom, kao i razvojem vojnih vozila. Najznačajniji mu je rani uspjeh bila okretna topnička kupola, koju je američka vojska koristila uzrekoplovima Boeing B-17 i Consolidated B-24 Liberator, prema njegovom rješenju.

A nakon završetka rata napravio je ono po čemu je upisan u povijest, vlastiti automobil Tucker Torpedo (službeno), poznatiji kao Tucker 48. Prekrasan aerodinamični automobil s motorom u repu, na način vrlo nalik klasičnim modelima češke tvrtke Tatra.

Proizveden je u 51 primjerku prije no što je tvrtka prisilno otišla u stečaj. Tucker se morao i na sudu boriti za dokazivanje kako je namjeravao postati uistinu ozbiljan proizvođač automobila, a ne prevarant koji je pokrao novce ulagača. Nedugo nakon što je sudski obranio čast i sprao ljagu s imena nažalost je, prerano, preminuo 26. prosinca 1956.

Jedan od ključnih elemenata Tuckerovog koncepta bila je aktivna i pasivna sigurnost, po čemu je bio daleko ispred onovremene konkurencije. Sigurnosne pojaseve mu marketinški stručnjaci nisu dali ugraditi, plašeći se da će to odbiti kupce, desetak godina prije no što će Saab i Volvo pokrenuti tu revoluciju.

No, sigurnosna prozorska stakla koja se daju izbiti iznutra ako se auto prevrne na krov po prvi su puta ugrađena u neko vozilo, kao i prednje svjetlo koje se zakreće zajedno s upravljačem i bolje osvjetljava put u zavojima, što je rješenje koje je potom Citroën kopirao 1967., a ostali ga proizvođači tek nedavno počeli prihvaćati.

Dijelom zbog svoje iznimne avangardnosti, dijelom zbog tehnoloških nedostataka koji nisu do kraja otklonjeni prije početka proizvodnje. A dijelom, ako je vjerovati teoretičarima urote, i zato što je detroitska Velika trojka učinila sve da Tucker ne uspije…

Ako još niste, pogledajte sjajan Coppolin film o ovom fascinantnom automobilu, koji nažalost

Autor:Dino Milić-Jakovlić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.