
HRVATI NAJVIŠE VOZE DIZELAŠE! Evo koji je model među benzincima apsolutni hit
Citroen C3 je već svima poznati gradski automobil koji je na cestu došao prije točno 20 godina.
Kada su ga predstavljali Francuzi su rekli kako im je uzor bio legendarni model 2CV, u narodu poznatiji kao Spaček. Bila je to svojevrsna medvjeđa usluga novom C3 jer nije nimalo laka misija bila uskočiti u cipele automobila koji je bio svojevrsni francuski odgovor na njemačku Bubu, a koji je ustao upamćen kroz brojne generacije.
Ovaj danas model je sam svoj gazda, a jedino što ga veže za Spačeka jest njegova udobnost i praktičnost. Naravno, novi model se prilagodio i novom vremenu, no i dalje je zadržao onu staru crtu.
Posebno je to primjetno na njegovu dizajnu koji je „šik“ i retro.
Ono što prvo upada u oči jest boja za koju možemo slobodno reći da daje boju gradskom asfaltu. Punog imena Spring plava, ona stvarno donosi proljeće tijekom cijele godine.
Citoren C3 može biti baš onakav kakvim ga vi želite jer nudi čak 97 raznih kombinacija boja, od kojih se neke odnosne čak i na krov vozila.
Sprijeda možemo vidjeti čak tri reda svjetala. Gore se nalaze obrve, odnosno dnevna LED svjetla, ispod njih su kratka i duga svjetla, a na najnižoj razini su maglenke.
Kada ga gledamo boka vidimo nešto što nismo inače navikli vidjeti, a to su „airbumpovi“ na donjem dijelu vrata. Osim dizajna, oni imaju i praktičnu svrhu, a to je da štite karoseriju, ali i vaš novčanik, u slučaju da naletite na nešto nepredviđeno prilikom parkiranja.
Straga su karakteristična Citroenova kvadratičasta LED svjetla koja čine automobil razigranim, a takav i jest.
Unutrašnjost
Vedar duh prati vas i nakon što uđete unutra. Prvo što ćete osjetiti jesu izuzetno udobna sjedala, odnosno fotelje u kojima ćete se osjećati kao u dnevnom boravku. Razlog je dodatna pjena koju su francuzi stavili u njih kako bi vaša vožnja prošla što bezbolnije. Zatim su tu brojni retro detalji, a detalje plave boje nastavljaju se na komandnoj ploči, čisto kako bi popravili vaše raspoloženje.
Sve je mekano i ugodno na dodir jer takvi su i materijali, dok ćete tvrđu plastiku osjetiti samo u donjem dijelu gdje rukama nije mjesto. Da je ovo tipičan Francuz dokaz su u ručke na vratima koje nisu klasične i plastične nego je tu kožni remen kao mali premium dodir.
Vozački je ekran većinom analogni, ali nudi korisne informacije, pa čak kaže i koliko je ograničenje brzine na cesti kojom se krećete.
Centar zabave i informacija je glavni ekran osjetljiv na dodir s kojim upravljate sa svim funkcijama u kabini, uključujući i klima uređaj. Pohvalno je što se na dnu nalazi kotačić za smanjivanje i pojačivanje glazbe, što je plus u ovo doba dodirnih ekrana i dodirnih tipki.
Ispod centralnog ekrana je praktičan pretinac za mobitel, a ispod se nalaze i oni za čaše, kao i pretinci u vratima, ali i onaj glavni kod suvozača. Sasvim pristojno za gradsku klasu.
Praktičnost
Naravno da bi zadovoljio potrebe modernog doba, današnji gradski automobil mora biti praktičan. Tako i Citroen C3 nudi mnoštvo sigurnosne opreme, poput parkirnih senzora, tempomata, automatskog kočenja i drugih stvari koje ulijevaju povjerenje na svim cestama. Točnije, tu je čak 12 sustava pomoći koji se brinu za sigurnost vas i vaših putnika.
Kada je u pitanju stražnja klupa, recimo da je ona dovoljno prostrana, u porsjedku klase, ali i izuzentno udobna, daleko iznad prosjeka klase. Kada joj pridodamo prednje fotelje za vozača i suvozača možemo reći da je C3 poput dnevne sobe na kotačima.
Prtljažnik je veličine 300 litara, što je i standard u ovoj klasi, te je dosta nizak i dubok.
Spuštanjem sjedala dobivate dodatan prostor za prtljagu, ali mali je minus što se ne dobije u potpunosti ravan pod.
Motor
Citroen C3 nudi provjerenu klasiku kada je u pitanju pogon. Pokreće ga benzinac snage 83 KS što je sasvim dovoljno za gradsku vožnju u kojoj se neće mučiti. Za one kojima je to malo tu su benzinci i dizelaši od 110 KS. Motor je uparen s ručnim mjenjačem koji tipično francuski klizi u brzinu, ali uz duge hodove.
Vožnja je jednom riječju – opuštajuća. C3 vas niit u jednom trenutku neće „natjerati“ da jače stisnete gas. Ne, on nije ta takvu vrstu vožnje jer nagalasak stavlja na komforu. Tako vam prelazak preko rupa, šahtova ili ležećih policajaca neće zadavati glavobolju.
Naglasili smo da je ovo gradski automobil, a dokaz tomu je i njegova okretnost. Na otvorenoj, pak, cesti voli kristariti poput limuzinu.
Zaključak
Citroen C3 je sve što biste očekivali od jednog francuskog mališana. Osim što je praktičan i plijeni poglede, možemo slobodno reći kako je najudobniji u klasi.
Adut mu je i cijena koja starta od 94 tisuće kuna. C3 je tako sve što jedan gradski automobil treba biti. I da, jesmo li spomenuli da je udoban?
Specifikacije:
CITROËN C3 SHINE Puretech 83 S&S BVM
Paket opreme: SHINE
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 83 KS
Okretni moment: 118 Nm
Ubrzanje 0-100: 13,3 sek
Maksimalna brzina: 169 km/h
Mjenjač: Ručni, 5-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 6,1 l/100km
CO2: 122 g/km
Početna cijena modela: 94.185,00 kuna
Cijena testnog modela: 124.275,00 kuna.
HRVATI NAJVIŠE VOZE DIZELAŠE! Evo koji je model među benzincima apsolutni hit
BROJNI VOZAČI GLEDAJU VIDEOZAPISE DOK VOZE! Opasna zabava, ovo je baš zabrinjavajuće
SVAKI PETI AUTO PADA NA TEHNIČKOM! Vozni park sve je stariji u Hrvatskoj, evo zašto ‘padamo’
CIJENE PUNJENJA NEGDJE DRASTIČNO RASTU! Ekstreman rast, pa ovo je skuplje i od benzina