Photo:Guliver image/Joerg Sarbach)

‘Potres’ u njemačkom gigantu koji će osjetiti i Hrvati: ‘Slijede nam bolni rezovi’

Autor: Dnevno.hr

Glavni izvršni direktor VW-a (Volkswagen) za proizvodnju putničkih automobila, Thomas Schafer, u ponedjeljak je na skupu voditelja prodaje u Wolfsburgu navodno izrekao nešto što je u njemačkoj javnosti odjeknulo kao potres:

“S mnogim od naših ranijih struktura, procesima i visokim troškovima mi više nismo kompetetivni kao VW brand”, piše autocar.co.uk.

Podsjećamo, VW vozila su u nekim državama pa tako i u ruralnoj Hrvatskoj, desetljećima predstavljali ne samo prvi izbor kod kupovine automobila, nego i jedini izbor, pa će izjava o nekompetitivnosti Pola, Golfova, Passata, Tiguana… biti dočekana sa zrnom skepse, ali sasvim je sigurno da slijede krupne promjene. Schafer želi doći do onoga što on ocjenjuje kao kompetitivnost kroz niz rezova.

“Moramo adresirati ključna pitanja, uključujući osoblje”.

Političke konotacije

Objava o problemima VW-a dodatni je udarac takozvanoj ‘semafor koaliciji’.

“SPD i Scholz potpuno krahiraju! Nijedan kancelar u INSA-i nikada nije bio tako loš. Na ljestvici popularnosti samo je nekoliko političara iza Scholza”, prenosi Bild rezultate INSA ankete.

Inače, glasnogovornicima VW bilo je bitno pojasniti da se Schafer nije najpreciznije izrazio. Tvrde da se izjava “nismo kompetitivni” nije odnosila na VW brand (iako je Schafer točno tako rekao) nego na administrativne troškove, troškove rada u Njemačkoj i razinu produktivnosti.




Boevaya mashina

“Stoga će VW provesti program poboljšavanja performansi”, poručuje glasnogovorništvo VW-a, koje ipak nije puno promijenilo dojam Schaferove izjave.

Bilo kako bilo, svima je jasno da će VW bez obzira na to što je kompanija koja je tijekom desetljeća gomilala milijarde eura zarada i profita, ipak morati putem kojim su krenuli drugi proizvođači. U Tesli su, primjerice, već značajno reducirali produkcijske troškove te sada imaju daleko više profite po prodam vozilu. Na dizanju kompetitivnosti kroz rezanje troškova rade i drugi veliki konkurentni VW-a, poput Stellantisa i Renaulta. Oni su već pokrenuli svoje programe štednje.

Ograničenje cijene kupcima se obilo o glavu: Jedan proizvod sada plaćamo više




Zanimljivo je da se u VW-u raduju što imaju značajan broj starijih radnika koji će odlaskom u mirovinu olakšati muku otpuštanja radnika. Direktor ljudskih resursa VW-a Gunnar Kilian posebno je istaknuo instrument djelomičnog umirovljenja kao kartu na koju igraju.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.