
Veliki rast krađe automobila: Ovo su marke koje su na ‘listi želja’ lopova
Ovaj tjedan proslavlja se 51. obljetnica Zastave 101. Ovaj model je razvijen na bazi Fiata 128, s poprečno postavljenim motorom sprijeda, hatchback formom i pogonom na prednje kotače.
Zastava 101 ili Skala, u narodu poznatija kao Stojadin i Kec, bila je jedan od najmodernijih automobila u Europi tog vremena. Te je rušila rekord po prodaji.
Godine 1988. dobiva naziv “Skala” i zadržava ga do kraja proizvodnje. Proizvodio se u varijantama s pet i troja vrata te najčešće s motorom od 55 konjskih snaga, obujma 1100 kubika. Osim limuzine, u ponudi je bila i Zastava 101 kao dostavno vozilo pickup, koje je proizvodila Tvornica specijalnih vozila Zastava iz Sombora, a proizvodila se do 2010. godine.
Zastava 101 je ubrzo nakon početka proizvodnje stekla status “narodnog vozila” u Jugoslaviji i postala Zastavino najprodavanije vozilo. Zbog pristupačne cijene brzo je preplavio domaće ceste i ulice, a postigao je i značajan izvozni uspjeh, prvenstveno u zemljama zapadne i istočne Europe, ali i diljem svijeta.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Tijekom 37 godina proizvodnje, od 16. studenog 1971. do 20. studenog 2008. godine, proizvedeno je ukupno 1.045.458 primjeraka ovog automobila.
Poseban ugled uživala je u Poljskoj gdje je kao i u Jugoslaviji bila nacionalno vozilo. Tijekom proizvodnje automobil je nekoliko puta tehnički i estetski dograđivan, ali je do kraja proizvodnje zadržao svoj prepoznatljivi oblik.
U današnje vrijeme izgleda smiješan, u Americi je bio predmet isprdavanja (posebice Yugo), ali svoje mjesto u povijesti zaslužuje…
Veliki rast krađe automobila: Ovo su marke koje su na ‘listi želja’ lopova
‘Vozači malo jači’: Čak 85 posto automobila ove marke u Hrvatskoj je imalo prometnu nesreću
Automehaničar razvalio čovjeku skupi auto: ‘Ma samo sam išao na probnu vožnju’
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena