Peugeot 308 1.6 HDi (2013.): zašto osciliraju okretaji i snaga motora?

Autor: Željko Marušić

Uzrok problema vjerojatno je u oscilaciji tlaka goriva u zajedničkom vodu (common-railu), uslijed kvara regulatora tlaka goriva ili senzora tlaka goriva… 

PITANJE ČITATELJA

Peugeot 308 1.6 HDi iz 2013. sa 194.000 km dosad je bio bez greške, a odnedavno je počeo varirati snagu – dobro vuče pa onda naglo oslabi…

ODGOVOR DOKTORA

Peugeot 308 1.6 HDi se pokreće turbodizelašem serije DLD-414, kojeg su zajedno konstruirali Ford i PSA (50% ga je Ford proizvodio u Engleskoj i Indiji, kao 1.6 TDCi, a 50% PSA u Francuskoj, kao 1.6 HDi). Kvalitetan je i pouzdan, ali je u prvoj seriji imao sklonost nakupljanja uljnog taloga u donjem dijelu motora. To je otežavalo cirkulaciju ulja za podmazivanje te stvaralo posljedice za cijeli motor, posebice bregasta vratila i turbopunjač.

Problem je riješen u drugoj seriji iz 2009., kad je turbodizelski motor, umjesto dva bregasta vratila sa 16 ventila (DOHC), dobio jedno i osam ventila (SOHC). To je potvrdilo poznato pravilo tehnike da je manje često više. Stoga vam savjetujemo da vam dobar majstor skine karter i od uljnog taloga očisti donji dio motora. No, uzrok problema kojeg navodite vjerojatno nije u tome, nego u oscilaciji tlaka goriva u zajedničkom vodu (common-railu), uslijed kvara regulatora tlaka goriva ili senzora tlaka goriva.

Navedeni simptomi dovode u sumnju i ispravnost (dotrajalost) visokotlačne pumpe goriva. Prilikom popravka, premda je interval izmjene 210.000 km ili 10 godina, izmijenite zupčasti remen, s napinjačem, vodilicama i pumpom rashladne tekućine (razvodni servisni set). Turbodizelski motor 1.6 TDCi/1.6 HDi 2019. je zamijenjen novom serijom 1.5 TDCi/1.5 HDi.




 

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.