fbpx

Peugeot 307 1.4i (2005.): Motor nemiran u leru, okretaji variraju od 800 do 2500/min

Autor: Auto Doktor

Peugeot 307 ima pouzdan i izdržljiv osnovni benzinski motor 1.4i, jednostavne izvedbe, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila, bolje mehanika od elektronike…

PITANJE ČITATELJA

Peugeot 307 1.4i, 75 KS, 237.000 km, 2005., počeo je raditi nemirno i tresti u praznom hodu. Kazaljka okretomjera varira od 800 do 2500/min. Prije dvije godine promijenio sam elektroničke bobine, pa ne znam je li to može povezano s ovim problemom.

ODGOVOR DOKTORA

Peugeot 307 ima pouzdan i izdržljiv osnovni benzinski motor 1.4i, jednostavne izvedbe, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila. No, s obzirom na godine i kilometre potrebno ga je temeljito pregledati, mehanički i elektronički. Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja, koji utječe na njegov rad.

Ako je u dobrom stanju, trebali bi biti oko 10 bara, a ako su niži od 9, nužan je popravak. Izmjerite tlak goriva, koji u praznom hodu treba iznositi 1,5 bara, a na srednjim okretajima minimalno 3,5 bara. Problem može biti i u propuštanju zraka na usisnom kolektoru (ulazak ‘falš’ zraka).

Potom treba provjeriti ispravnost elektromotornog ventila za podešavanje rada u praznom hodu (‘motorića ler-gasa’), što je čest problem starijih PSA-ovih benzinaca 1.1 i 1.4, kao i otkazivanje elektroničkih bobina (nije povezano jedno s drugim).

Na kraju, treba napraviti temeljitu elektroničku dijagnostiku te provjeriti ispravnost senzora tlaka usisnog zraka (MAP), senzora temperature, lambda sonde i visokonaponskog paljenja.




Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.