
Ležeći policajci nisu dosta, pogledajte kako zaustavljaju jurnjavu: ‘Ljudima će od ovog biti zlo’
Električni automobili su hit, no uz njih se pojavljuju i određeni problemi, kao što je uvijek s novitetima na tržištu. No novi podaci pokazuju da za njima pomalo i – jenjava interes.
Kako se cijena električnih automobila još nije ni približila ekvivalentnim modelima s konvencionalnim pogonom, a istovremeno je sve više država koje umanjuju ili čak ukidaju povlastice za vlasnike elektrificiranih vozila, pa se sve se to odrazilo i na tržište novih automobila. A tamo brojke polako – padaju.
Sjever Europe je prvi indikator stanja. U Norveškoj je tako država ukinula brojne pogodnosti za vlasnike električnih automobila, pa je njihova prodaja s prosinačkih 39.107 primjeraka pala na tek 1860, što je pad od čak 95 posto.
Nije jedini primjer. Naime, slični scenarij dogodio se i u Njemačkoj. Ekološka osviještenost i tamo je isparila, a financijska korist ipak ostala u fokusu. Toliko o tome kako samo na Balkanu ljudi ne mare za ekologiju i govore isključivo jezikom novca. Uglavnom, prodaja je uslijed pada iznosa subvencija pala za oko 80 posto u odnosu na mjesec prije, na 18.136 električnih automobila.
Realnija pak usporedba s istim razdobljem lani kaže kako je prodaja električnih automobila pala za 13 posto, podaci su njemačkog KBA. Prodaja plug-in hibrida je uslijed ukidanja povlastica pala za čak 53 posto, na 8850 primjeraka. Prodaja benzinaca je, istina, porasla (+3.5 %), ali to nije bilo dovoljno da se akumulira pad prodaje elektrificiranih vozila. Na koncu je njemačko tržište siječanjskom prodajom od 179.247 automobila zabilježilo pad od 2.6 posto.
Ipak, VDA procjenjuje kako će ove godine prodaja električnih automobila ipak biti u porastu, i to za oko 8 posto s ukupno 765.000 prodanih primjeraka. Istovremeno, očekuje se pad prodaje plug-in hibrida za 30 posto na 255.000 primjeraka, prenose njemački mediji.
Neki se pitaju nakon ovakvih brojki hoće li Europa uopće spremna dočekati ukidanje prodaje vozila na fosilna goriva koje je sad i zakonski terminski određeno.
Brojni su scenariji mogući, a onaj najvjerojatniji je da će jednostavno ponuda automobila s klasičnim pogonom iščeznuti. A što se tiče troškova vlasništva, izgledno je kako će oni rasti, čak i za vlasnike električnih vozila.
Više o ovoj temi možete pročitati – OVDJE.
Ležeći policajci nisu dosta, pogledajte kako zaustavljaju jurnjavu: ‘Ljudima će od ovog biti zlo’
Carina na električnim autima je veliki problem: ‘Ove cijene nisu realne’
Evo koje marke automobila najviše skupljaju kaznene bodove u prometu
Sumanuta vožnja Ferrarijem kroz tunel nije završila dobro