fbpx
Foto: Facebook

YUGO MEĐU SVJETSKOM ELITOM! Izuzetno rijedak i očuvan primjerak kakav nećete naći u oglasniku prodan za nevjerojatan iznos

Autor: Dnevno

Kada vam netko spomene aukcije automobila obično vam na pamet padaju neki izuzetno očuvani i rijetki klasici poput Rolls Roycea, Ferrarija, Bentleya, Aston Martina i ostalih.

Malo bi tko pomislio da se na jednoj takvoj aukciji može pronaći i – Yugo.

Upravo se to dogodilo u Houstonu, u Sjedinjenim Američkim Državama.

Gotovo nevožen

Ondje je proteklog vikenda je održana aukcija na kojoj je bio izlistan i gotovo nekorišten Yugo GVC Cabrio. Da stvar bude još bolja, Yugo je postigao prilično dobru cijenu. Iako vjerojatno najviše izrugivan automobil svih vremena u SAD-u, očito i dalje ima svoje poklonike.

Foto: Barrett-Jackson Auction

Yugo GVC Cabrio iz 1990. godine, koji je licitiran ovog vikenda na Barrett-Jackson 2021 Houston aukciji, poseban je po tomu što je prešao tek 595 kilometara. Teško je zamisliti da bi netko kupio Yugo s idejom daće jednoga dana postati kolekcionarski automobil, ali ako je mogao odabrati bolji model onda je to ovakav žuti kabriolet.

Foto: Barrett-Jackson Auction

Pokreće ga, snažniji i moderniji, 1,3-litarski motor s pet brzina. Ukupno je davao 65 KS, a s obzirom na težinu od tek 885 kilograma, “letio” je do 155 km/h, dok je “stotku” lovio za 12 sekundi.

“Svima ponekad treba Yugo”

Yugo je plasiran u SAD krajem 1980-ih kao automobil koji će se uklopiti u svačiji život, pružajući ekonomičan i pouzdan prijevoz u skladu s Volkswagen Bubom i ranijim Fordovim modelom T. Promoviran je kao pristupačno novo vozilo s cijenom od 3.990 dolara, prvenstveno kupcima koji bi inače odabrali rabljeno vozilo, ali i kao pouzdan drugi automobil za bogatije kupce.

U SAD-u je Yugo nosio slogan: “Svima ponekad treba Yugo.”




Foto: Barrett-Jackson Auction

Ipak, pratila ga je reputacija loše izrade, a Amerikanci su se često znali šaliti da se počeo raspadati ubrzo nakon izlaska iz izložbenog prostora.

Početak kraja

Podsjetimo, samo 6.359 Yuga je proizvedeno 1990. godine za SAD, a to je ujedno i godina koje je obilježila početak kraja za Yugo u SAD-u nakon sve strožih ekoloških propisa, ali i političkih previranja u bivšoj Jugoslaviji.

Foto: Barrett-Jackson Auction

Što se tiče kabriolet verzije, izrađeno je tek 500 primjeraka s elektro-hidrauličnim platnenim krovom, stražnjim prozorima koji se uvlače u karoseriju, grijanim stražnjim staklom, preklopivom stražnjom klupom i drugačije oblikovanim plastičnim poklopcem prtljažnika. Bio je ujedno o najjeftiniji kabriolet u Americi, s početnom cijenom od 4.435 dolara.

Na kraju je ovaj savršeno očuvani primjerak prodan za 12.100 dolara, što možda nije neki basnoslovan iznos, ali možda i najveći koji je ikada dan za polovni Yugo.




Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.