TOYOTA IDE KORAK DALJE: Predstavila novu limuzinu koju ne pokreće ni benzin, ni dizel, ni struja

Autor:

Toyotina vizija budućeg održivog društva se temelji na vodiku i prepoznaje vrijednost vodika kao održivog i obilnog izvora za prijenos i pohranu energije.

Vodik ima potencijal ostvarivanja kretanja uz nultu emisiju ugljika, ne samo u cestovnim vozilima, nego isto tako i u vlakovima, brodovima i zrakoplovima, te stvaranja energije za industriju, urede i kućanstva.

Toyota je započela razvoj električnih vozila s vodikovim gorivnim člancima 1992. godine, uspješnim predstavljanjem limuzine Mirai na svjetskim tržištima 2014. godine. Ovo izuzetno postignuće je utemeljeno na predvodničkom iskustvu ovog proizvođača u hibridnoj tehnologiji, ključnoj tehnologiji za široku paletu pogonskih sklopova različitih električnih vozila.




Osnovni koncept hibridnog pogona je uspješno primijenjen u stvaranju hibridnih električnih (HEV), plug-in hibridnih električnih (PHEV), baterijskih električnih (BEV) i – a, tu je Mirai predvodnik – električnih vozila s gorivnim člancima (FCEV).

Danas su predstavili novu generaciju modela Mirai, automobila koji podiže tehnologiju FCEV na višu razinu i nudi emotivniju privlačnost kupcima u pogledu dinamike, suvremenog izgleda i više užitka u voznim performansama.




Prioritet je bio poboljšati doseg vožnje u usporedbi s modelom prve generacije, te premašiti udaljenosti koje uobičajeno dosežu baterijska električna vozila. Povećana snaga i kapacitet spremnika vodika, poboljšana učinkovitost i bolja aerodinamika, sve to pridonosi povećanju dosega vožnje za 30%, na oko 650 km.

Pakiranje je isto tako značajno poboljšano jer je novi Mirai izgrađen na Toyotinoj modularnoj platformi GA-L. Učinkovitiji i dobro uravnoteženi razmještaj novog pogonskog sklopa FCEV – prije svega premještanje paketa gorivnih članaka, više nisu ispod kabine, nego u “prostoru motora“ – je omogućio prostraniju unutrašnjost s pet sjedala i povećanje prostora za noge za putnike straga.




Spremnici su raspoređeni u obliku “T“, pri čemu je najduži postavljen uzdužno i središnje, ispod podnice vozila, dok su dva manja spremnika postavljena bočno ispod stražnjih sjedala i prtljažnika. Sveukupno, u njih je moguće smjestiti 5,6 kg vodika, u usporedbi s 4,6 kg u dva spremnika na sadašnjem Miraiju. Njihov smještaj pridonosi nižem težištu automobila, uz zadržavanje zapremine prtljažnika.

Usredotočivši se na inovacije i poboljšanja u svim komponentama, ostvarena je ušteda na težini od 50%, uz povećanje snage od 12%. Nove mjere uključuju pomicanje paketa, smanjenje veličine i težine članaka, optimiranje oblika separatora plinskog voda i korištenje inovativnih materijala za elektrode.

Novi Mirai je opremljen litij-ionskom visokonaponskom baterijom umjesto nikal-metal hidridnog sklopa aktualnog modela. Iako je manja veličinom, energija je gušće pohranjena, pa je izlazna snaga veća, uz smanjeni utjecaj na okoliš. Manje dimenzije baterije omogućavaju njezin smještaj iza stražnjih sjedala, pri čemu ne smanjuju veličinu prtljažnika.

Uz uvođenje novog Miraija, Toyota želi ostvariti veću tržišnu penetraciju uz deseterostruko povećanje prodaje. Ovakvom rastu će pridonijeti snažnije performanse novog modela i veća privlačnost za kupce, prije svega zahvaljujući činjenici da je sada dostupniji jer je prodajna cijena smanjena za oko 20%.

Očekuje se da će novi Mirai biti u prodaji u 2021. godini s cijenom nižom nego što je to bio Mirai prve generacije.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.