fbpx
Foto: Darko Tomas / CROPIX

PRVI AUTO JUGOSLAVIJE SLAVI SVOJ ROĐENDAN: Popularni Fićo obilježio je generacije, čudo koje se ne zaboravlja

Autor: Dnevno.hr/ I.L

Auto koji je u Jugoslaviji bio prvi po prodaji te obilježio cijelu jednu generaciju proslavio je 67. rođendan otkad je proizveden u tvornici u Kragujevcu. Naravno radi se o Zastavi 750 ili poznatoj kao Fićo.

Tvornica je proizvela 923.487 primjerka, prije nego što je posljednji fićo izašao iz tvornice 1985. godine. Prvog Fiću pokretao je motor od samo 23 konjske snage, dok je zadnji model imalo 27 ks.

Fićo je bio najdraži automobil Jugoslavije i godinama nakon što su u bivšu državu došli puno bolji i luksuzniji automobili.  Bio  je uvjerljivo najprodavaniji automobil Jugoslavije, a i dan danas mnogima izmami osmijeh na lici.


30 godina proizvodnje

Jedan od najslavnijih talijanskih auta svih vremena, kao lincencirani Fićo (Zastava 600/750), od 18. listopada 1955. do 18. studenog 1985., kragujevačka je Crvena Zastava proizvela u 923.487 primjeraka.

 

Na blatu i snijegu, Fićo je mogao ići i tamo gdje su drugi automobili zapinjali.  Zanimljiv je bio i njegov motor, redni četverocilindraš kompaktne i čvrste izvedbe postigao je uspjeh i slavu kakve nitko nije slutio.




Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše države: policiji (miliciji), autoškolama, auto klubovima (pomoć na cesti), serviserima (sa sandukom za alat i dijelove na mjestu stražnjih sjedala.

Autor:Dnevno.hr/ I.L
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.