Foto: Niksa Stipanicev/CROPIX

Prodaju električne aute i gube 30 tisuća eura za svaki, evo kako su to izveli

Autor: Ivor Krapac

Tržište električnih auta slabo stoji u Hrvatskoj jer su mnogima električna vozila preskupa, a tu su i drugi problemi, poput nedostatka automehaničara koji bi ih znali popraviti, sa situacijom kakva je odjeknula u Velikoj Britaniji.

Što se stanja na tržištu tiče, nije sve sjajno niti dalje na zapadu, što pokazuje primjer američkog proizvođača Riviana koji na svakom prodanom automobilu ima značajne gubitke. Riječ je o oko 30 tisuća eura gubitka za svako prodano vozilo, kako govore podaci iz drugog kvartala ove godine.


Na to je utjecalo više stvari, a u prvom redu, radi se o skupoj proizvodnji u kojoj se previše troši, što se ne nadoknađuje prodajom.

I košta i nije lako

Skupi su dijelovi koje treba nabaviti da bi se proizveo auto, a skup i kompliciran je i postupak proizvodnje, što sve utječe da je Rivian financijski u lošoj situaciji po trenutnim podacima.

Problemi bi postali manji da se može proizvesti više vozila, no Rivianu to za sada ne uspijeva, sa samo 13992 proizvedenih novih električnih automobila u drugom kvartalu ove godine.

U američkom proizvođaču električnih vozila ipak iskazuju optimizam, unatoč brojevima koji djeluju zabrinjavajuće. Istaknuli su se da se njihovi gubici po svakom prodanom vozilu smanjuju iz kvartala u kvartal, a cilj ostaje put kojim bi jednog dana bili profitabilni.




Kako taj trend izgleda za ovu američku tvrtku, govori podatak u gubitku od oko 64 tisuće eura po prodanom električnom autu u prvom kvartalu, a oko 118 tisuća eura u kvartalu prije toga.

S obzirom na to, oko 30 tisuća eura gubitka za svaki prodani električni auto i ne zvuči tako loše…

Uvode poticaje da građani ne bi kupovali jeftine kineske automobile?




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.