fbpx
FOTO: Pixabay

POTICAJI SE RASTOPILI POPUT SNIJEGA: Hrvati već prvog dana razgrabili državnu pomoć za kupnju novih automobila

Autor: J.A.

Iako je procedura bila drugačija nakon proteklih godina, građani i tvrtke su ponovo razgrabili poticaje za kupnju energetski učinkovitih vozila.

Tako je do popodnevnih sati rezervirano čitav iznos od predviđenih 90 milijuna kuna poticaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Time je, tvrde u Fondu, ušteđeno 2.312,70 tona CO2 na godinu.

“Zaprimanje zahtjeva započelo je jutros u osam sati preko prodajnih mjesta za vozila, te je u manje od osam sati ukupno zaprimljeno 1464 zahtjeva za sufinanciranje 1950 vozila”, rekla je za Hinu načelnica Sektora za energetsku učinkovitost u Fondu Maja Rajčić dodavši da su 60 posto zahtjeva podnijeli građani odnosno fizičke osobe.

Najveći interes za srednju klasu

Dvije trećine prijavljenih su osobni automobili za koje je prosječno traženo 63.000 kuna, a među najprodavanijima bili su oni srednje klase. Velik interes bio je i za električne motocikle, za koje se moglo dobiti do 20.000 kuna.

Pixabay

Iz Fonda su potvrdili kako su kupci koji su rezervirali poticaje dužni u roku od osam dana na račun prodajnog mjesta uplatiti obavezni minimalni predujam, a prodajno mjesto će u aplikaciju Fonda učitati račun za predujam i dokaz o primitku uplate od strane kupca.

Nakon toga, kupcima će e-mailom stići potvrda o uspješnom dovršetku prijave na Javni poziv Fonda, a onima s potpunom i ispravnom dokumentacijom će na adresu stići i odluka i ugovor o sufinanciranju.

Jednokratna isplata

Sredstva će se isplaćivati jednokratno, u roku od 30 dana od zaprimanja potpune dokumentacije za isplatu. U slučaju da u roku od osam dana određeni broj rezervacija ne bude potvrđen uplatom predujma, Fond će ponovno otvoriti javni poziv te će prodajna mjesta nastaviti sa zaprimanjem zahtjeva do ukupno raspoloživog budžeta.

Foto: FZOEU

Sve informacije o javnom pozivu će biti pravodobno objavljene na stranicama www.fzoeu.hr i vozimoeko.fzoeu.hr.




Nikad veća ponuda

Podsjetimo, poticaji su se odnosili na električna vozila L1-L7 kategorije u iznosu do 20.000 kuna, plug-in hibride M1 kategorije do 40.000 kuna, te električna osobna vozila do 70.000 kuna.

Ponuda je ove godine bila nikad veća. Tako je najpovoljniji auto na raspolaganju bio potpuno električna Dacia Spring koju se uz poticaje moglo dobiti već od 79.999 kuna. Iza nje slijedi nešto manji Renault Twingo koja s poticajima košta već od 89.000 kuna.

Igor Soban/PIXSELL

Zatim su tu bili veći Renault Zoe od 148.900 kuna, a Peugeot e-208 od 164.000 kuna te modeli poput Opela Corse-e, Fiata 500e, BMW-a i3, Honde e i Mini Coopera SE.

Ponuda u segmentu SUV-ova obuhvaćala je Mazdu MX-30, koja je s poticajima bila dostupna već za 169 tisuća kuna, a u ponudi su bili i Opel Mokka, Hyundai Kona Electric, Citroen e-C4 i Peugeot e-2008 koje je bilo moguće nabaviti za manje od 181 tisuću kuna.




Među većim SUV-ovima izdvajali su se Škoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4, Mercedes EQA, Kia Niro i Audi Q4 e-tron. Tu su bili i kineski proizvođači Dongfeng i MG koji nude SUV-ove s cijenom manjom od 200 tisuća kuna uz poticaje, dok se Tesla Model 3 nudila od 260 tisuća kuna nadalje.

Autor:J.A.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.