PIONIRI U HIBRIDNOJ TEHONOLOGIJI: Lexus je svoj 15 godina stari SUV usporedio s najprodavanijim modelom u Europi

Autor: Andrej Jelušić

U proslavu preko 15 godina predvodništva u hibridnoj tehnologiji, Lexus je nedavno suprotstavio svoj hibridni crossover 3. generacije, UX 250h izravno svom pionirskom hibridnom SUV-u, Lexusu RX 400h u svom Tehničkom centru i stazi u Zaventemu, u Belgiji.

U gotovo savršenim uvjetima na stazi luksuzni SUV RX 400h pružao je impresivno profinjene performanse, odziv upravljača i stabilnost na pravcu, Herwig Daenens, tehnički direktor za ukupnu ocjenu vozila i iskustvo korisnika je objasnio kako je razvoju UX 250h najviše pridonijela jedna osoba: Akio Toyoda, Lexusov majstor vozač, koji inzistira da svaki novi Lexus mora biti “zabavan za vožnju“.

Kombiniranjem snage benzinskog motora i jednog ili više elektromotora, Lexusovi samopunjivi hibridi su uvijek postavljali nova mjerila za elektrifikaciju luksuznih automobila. Kao što samo ime sugerira, Lexusovi hibridi se sami pune u vožnji, prilikom usporavanja ili kočenja, što znači da ih vlasnici nikada ne moraju uključivati u struju niti brinuti o napunjenosti baterije.

[email protected]

Sada u svojoj 4. generaciji, osim što nude profinjenu snagu i upravljanje, Lexusovi samopunjivi hibridi su učinkovitiji i stvaraju značajno manje emisije nego konvencionalni benzinski ili dizelski motori.

[email protected]

Usklađujući snagu 3,3-litarskog V6 benzinskog motora i prednjeg/stražnjeg elektromotora, modelom RX 400h Lexus je zasjeo na čelo u stvaranju alternativnih pogonskih sklopova, predstavljajući nedugo nakon toga paletu Lexusovih samopunjivih hibrida.

[email protected]

U usporedbi s benzinskim RX 300, RX 400h je nudio vozačima luksuznih SUV-ova značajno smanjenje ukupne potrošnje goriva od 33%, odnosno ogromno smanjenje od 67% u gradskoj vožnji, i tako preuzeo vodeću ulogu u predstavljanju vlasnicima Lexusa elektrifikacije bez bojazni oko dosega, brige oko punjenja ili oko toga koliko prtljage ponijeti na put.

[email protected]

Na ispitnoj stazi, RX 400h se i dalje vozi podjednako smireno i profinjeno kao kada je odlazio iz tvornice u Kyushuu 2005. Razlika je u tome što se većina konkurentskih hibridnih sustava temelji na direktnim mjenjačima ili automatskim mjenjačima s više stupnjeva prijenosa, što znači da imaju više spojki i izvršnih članova koji su podložni trošenju. Konstrukcija Lexusovog hibridnog mjenjača, s druge strane, nudi sustav koji, osim minimalnih troškova popravka, osigurava vrhunsko iskustvo vožnje kroz cijeli životni vijek automobila.

[email protected]

Okrenemo li se prema novom UX 250h, 4. generacija Lexusovih samopunjivih hibrida sada više nije rezervirana za skupe modele s vrha ponude, pa tako sada UX 250h i ES 300h postižu manju potrošnju goriva i emisiju štetnih tvari, uz veći doseg u vožnji na električni pogon. Istovremeno, ukupna snaga, odziv i kvaliteta vožnje su podignuti na višu razinu.

[email protected]

Lexus koristi tehnologiju baterija s nikal-metal hidridom (NiMH) za napajanje većine svojih 1,7 milijuna hibrida. Ova tehnologija je izuzetno pouzdana, obično traje duže nego automobil, te omogućava lakše recikliranje nego drugi materijali za baterije. Neprestano poboljšavanje tijekom proteklih 25 godina dovelo je do smanjenja ove, cjenovno povoljne tehnologije baterija, za 50% u težini, te za 60% u veličini.

Mnogo se toga promijenilo kod Lexusa od predstavljanja RX 400h, pa tako i njegov pristup dizajnu. Priznanje za to zaslužuju majstori u tvornici u Kyushu, u Japanu – tvornici koja je posebno izgrađena za proizvodnju hibridnih modela ove luksuzne marke. Nekada su prvi Lexusovi hibridi imali posebne hibridne naplatke, prednju masku, svjetla za maglu i prozirna stražnja svjetla

Parkiran pored svojeg pionirskog rođaka, najnoviji UX 250h se ponosi hrabrijim dizajnom i mnogo sportskijim stavom koji je naglašen oštro oblikovanom karoserijom, znamenitom Lexusovom maskom hladnjaka i trostrukim LED glavnim svjetlima u obliku L. Sada najprodavaniji Lexusov model u Europi, crossover UX 250h je približio Lexusov samopunjivi hibrid još većem krugu kupaca.

Autor:Andrej Jelušić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.