Natočili ste krivo gorivo u spremnik automobila? Ne palite motor i pročitajte što napraviti

Autor: Dinko Hodžić

Jeste li se ikada zabunili pa natočili krivo gorivo u spremnik vašeg automobila? U današnje vrijeme stresa i užurbanog ritma života činimo greške češće nego inače pa tako i ovu, a događa se svima, od početnika do profesionalnih vozača. Što pritom napraviti? Pročitajte savjete te izbjegnite još veću štetu na vozilu ali i sačuvajte živce.

Trenutak nepažnje dovoljan je da umjesto benzina natočite naftu, a šteta u nekim slučajevima može biti još veća ako upalite automobil i krenete. Zato prvo pravilo ako ste shvatili da ste ulili krivu vrstu goriva, nemojte paliti automobil! Na taj način gorivo neće doprijeti do sustava za ubrizgavanje.

U slučaju da ste već pokrenuli motor nema druge nego zaustaviti automobil, ako ste uopće uspjeli krenuti, te nazvati vučnu službu koja će vozilo odvući u ovlašteni servis na 'ispumpavanje' spremnika i daljnje pretrage kako bi se utvrdila veličina kvara. Ako čovjek na vrijeme primijeti grešku, odnosno ako odmah prekine točenje i ne ulije više od pet posto krivoga goriva, nikakve štete neće biti. Dovoljno je uliti što više odgovarajućeg goriva, po mogućnosti do vrha spremnika i ta mala količina će se izgubiti u toj masi. Bez obzira na to je li riječ o benzinu ili dizelu, procedura je ista. Stoga kad se gorivo toči, širom otvorite oči!

U devedeset posto slučajeva događa se da se u spremnik automobila s dizelskim motorom utoči benzin. Ako je vozač, shvativši što je napravio, odustao od paljenja motora, gorivo neće doći do sustava za ubrizgavanje, pa je i procedura jednostavnija. No ipak poziv vučnoj službi ne možete izbjeći. U samom servisu, budući da gorivo nije dospjelo do dizni, dovoljno je slobodnim padom iz spremnika ispustiti natočeno gorivo i to je sve. Potom se nalije pravo gorivo, te nema nikakvih posljedica za motor.

U slučaju da se umjesto dizela utoči benzin, a vozač nije na vrijeme primijetio grešku, automobil će upaliti i u pravilu prijeći možda stotinjak metara, te se nakon toga ugasiti uz napomenu da je daljnja vožnja nemoguća. Nakon što vučna služba doveze auto u servis, također slijedi pražnjene spremnika i obvezna zamjena filtra goriva. Kod novih automobila može doći do začepljenja brizgaljki koje su u pravilu vrlo skupe i svaka košta prosječno dvije tisuće kuna. Iznimno može stradati i sam katalizator i neki senzori, ali samo ako na silu pokušavate upaliti vaše vozilo.

U praksi su puno rjeđi slučajevi kada se umjesto benzina u spremnik ulije dizelsko gorivo. Postupak je isti kao i s dizelašima. Automobil može čak i raditi, jako dimiti i ne primati gas, a u konačnici vožnja je nemoguća i jedino rješenje je vučna služba i ovlašteni servis.

Tada je obvezna zamjena filtra goriva. Istodobno, može se dogoditi da se onečiste ili začepe sve četiri dizne koje se teoretski mogu očistiti u specijaliziranim servisima. U praksi ih je najbolje zamijeniti novima, ali to košta kao i u slučaju dizel motora. Budući da je dizel gušći od benzina, češće dolazi do onečišćenja i začepljenja dizni, a i vodovi se teže čiste. Stoga motor nakon pročišćavanja mora raditi u mjestu najmanje pola sata kako bi počeo normalno raditi.

I na kraju, zapamtite. Najvažnije je da ne palite motor ukoliko naravno već niste, i svakako nikad nemojte sami raditi navedenu proceduru već prepustite to stručnjacima, jer pare u spremnicima su vrlo zapaljive.




Autor:Dinko Hodžić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.