Nijemci imaju zanimljivo pravilo koje bi mogli primijeniti i hrvatski vozači
Natočili ste krivo gorivo u spremnik automobila? Ne palite motor i pročitajte što napraviti
Jeste li se ikada zabunili pa natočili krivo gorivo u spremnik vašeg automobila? U današnje vrijeme stresa i užurbanog ritma života činimo greške češće nego inače pa tako i ovu, a događa se svima, od početnika do profesionalnih vozača. Što pritom napraviti? Pročitajte savjete te izbjegnite još veću štetu na vozilu ali i sačuvajte živce.
Trenutak nepažnje dovoljan je da umjesto benzina natočite naftu, a šteta u nekim slučajevima može biti još veća ako upalite automobil i krenete. Zato prvo pravilo ako ste shvatili da ste ulili krivu vrstu goriva, nemojte paliti automobil! Na taj način gorivo neće doprijeti do sustava za ubrizgavanje.
U slučaju da ste već pokrenuli motor nema druge nego zaustaviti automobil, ako ste uopće uspjeli krenuti, te nazvati vučnu službu koja će vozilo odvući u ovlašteni servis na 'ispumpavanje' spremnika i daljnje pretrage kako bi se utvrdila veličina kvara. Ako čovjek na vrijeme primijeti grešku, odnosno ako odmah prekine točenje i ne ulije više od pet posto krivoga goriva, nikakve štete neće biti. Dovoljno je uliti što više odgovarajućeg goriva, po mogućnosti do vrha spremnika i ta mala količina će se izgubiti u toj masi. Bez obzira na to je li riječ o benzinu ili dizelu, procedura je ista. Stoga kad se gorivo toči, širom otvorite oči!
U devedeset posto slučajeva događa se da se u spremnik automobila s dizelskim motorom utoči benzin. Ako je vozač, shvativši što je napravio, odustao od paljenja motora, gorivo neće doći do sustava za ubrizgavanje, pa je i procedura jednostavnija. No ipak poziv vučnoj službi ne možete izbjeći. U samom servisu, budući da gorivo nije dospjelo do dizni, dovoljno je slobodnim padom iz spremnika ispustiti natočeno gorivo i to je sve. Potom se nalije pravo gorivo, te nema nikakvih posljedica za motor.
U slučaju da se umjesto dizela utoči benzin, a vozač nije na vrijeme primijetio grešku, automobil će upaliti i u pravilu prijeći možda stotinjak metara, te se nakon toga ugasiti uz napomenu da je daljnja vožnja nemoguća. Nakon što vučna služba doveze auto u servis, također slijedi pražnjene spremnika i obvezna zamjena filtra goriva. Kod novih automobila može doći do začepljenja brizgaljki koje su u pravilu vrlo skupe i svaka košta prosječno dvije tisuće kuna. Iznimno može stradati i sam katalizator i neki senzori, ali samo ako na silu pokušavate upaliti vaše vozilo.
U praksi su puno rjeđi slučajevi kada se umjesto benzina u spremnik ulije dizelsko gorivo. Postupak je isti kao i s dizelašima. Automobil može čak i raditi, jako dimiti i ne primati gas, a u konačnici vožnja je nemoguća i jedino rješenje je vučna služba i ovlašteni servis.
Tada je obvezna zamjena filtra goriva. Istodobno, može se dogoditi da se onečiste ili začepe sve četiri dizne koje se teoretski mogu očistiti u specijaliziranim servisima. U praksi ih je najbolje zamijeniti novima, ali to košta kao i u slučaju dizel motora. Budući da je dizel gušći od benzina, češće dolazi do onečišćenja i začepljenja dizni, a i vodovi se teže čiste. Stoga motor nakon pročišćavanja mora raditi u mjestu najmanje pola sata kako bi počeo normalno raditi.
I na kraju, zapamtite. Najvažnije je da ne palite motor ukoliko naravno već niste, i svakako nikad nemojte sami raditi navedenu proceduru već prepustite to stručnjacima, jer pare u spremnicima su vrlo zapaljive.
ZADNJE VIJESTI
Auto na zebri naletio na hrvatskog vozača električnog romobila, epilog pokazao tko je kriv
Zbog ovih pet pogrešaka uništavate akumulator svojeg automobila
Nova proračunata metoda kradljivaca automobila: Našli su način za savršeno prikrivanje tragova