fbpx

Kupujte ‘mlade’ rabljene automobile i izbjegnite drastične gubitke vrijednosti

Autor: Dinko Hodžić

Puno ljudi smatra kako je korištenje automobila posljednjih deset godina poskupilo radi drastičnog povećanja cijene nafte odnosno goriva. No vjerovali ili ne, to je zabluda.

Vozači, tvrtke i vlasnici automobila već odavno znaju kako je vožnja automobilom iz godine u godinu sve skuplji, a sada su dobili i službeni dokaz za to. Do ovih rezultata stručnjaci njemačkog istraživačkog centra ‘Progenium’ detaljno su proučili kretanje cijena automobila, poreza, osiguranja, benzina rezervnih dijelova te mehaničarskih usluga u zadnja tri desetljeća.

Studija je “razbila” jednu veliku zabludu. Najveći krivac za poskupljenje nije veliko povećanje cijene goriva kako bi se to na prvi pogled moglo pretpostaviti.

Postoji nekoliko neusporedivo značajnijih faktora koji su u posljednje 32 godine korištenju automobila doprinijeli stalno poskupljuje. Među njima neokrunjeni ‘kralj’ je ubrzani gubitak vrijednosti automobila koji neprimjetno, ali dramatično, pogađa džep vlasnika vozila.


‘Progenium’ je u istraživanju koristio podatke za tri modela koji su posljednje tri decenije prisutni na njemačkom tržištu: ‘Volkswagen Polo’ (klasa malih automobila), BMW Serije 3 (srednja klasa) i ‘Mercedes’ Serije S (viša klasa). U spomenutom periodu svi troškovi za korištenje ‘Pola’ povećani su za devet posto, vožnja BMW-a poskupila je za 34 posto, a luksuznog ‘Mercedesa’ za čak 98 posto.

Ove brojke bazirane su na praćenju cijena svih troškova novog vozila u periodu od četiri godine. Uz uslov da automobil prijeđe godišnje 15.000 kilometara.

Primjer ‘Pola’. Ukupni troškovi korištenja ovog modela, uključujući i cijenu goriva, zahvaljujući modernijim tehničkim rješenjima, u periodu od četiri godine smanjeni su za dva posto. Troškovi za nabavku novih guma i popravke prepolovljeni su. Ukupan gubitak vrijednosti automobila je, međutim, zabilježio je skok od 61 posto. Dok je ovaj gubitak 1982. godine iznosio 112 eura mjesečno sada je skočio na 181 eura mjesečno.

Ovaj rezultat neusporedivo je lošiji kod ‘Mercedesa’. Posebno se to vidi kod potrošnje goriva gdje su troškovi osjetno smanjeni. To i ne čudi kada se zna da su modeli iz ove klase, prije trideset godina, „gutali“ između 15 i 20 litara benzina dok je danas njihova potrošnja spuštena ispod deset litara. Ukupan gubitak vrijednosti automobila je, međutim, skočio za 234 posto. Prije 32 godine mjesečni gubitak iznosio je 403 Eura, danas 1.364 Eura.

Osnovni razlog za tako veliki skok je činjenica kako su novi automobili sve skuplji. Proizvođači jednostavno moraju od kupca naplatiti sve tehničke novotarije koje su ugradili u vozilo. Kada vlasnik, poslije nekoliko godina, pokuša da proda automobil suočava se sa činjenicom kako je tržište polovnjaka prenatrpano, ponuda je veća od potražnje, što drastično obara cijene. I tu se krije glavni krivac za veliki gubitak vrijednosti automobila.

Osim toga proizvođači skraćuju cikluse generacija, sve brže izbacuju na tržište nove modele, što automatski drastično smanjuje vrijednost vozila prethodne generacije.




Što stručnjaci savjetuju potencijalnim kupcima automobila kako bi izbjegli ovu zamku? Ukoliko želite što bezbolnije ‘preskočiti’ gubitak vrijednosti – kupujte dobre rabljene automobile.

Na to upućuju dva razloga. U prve četiri godine gubitak vrijednosti automobila je, gledajući u postocima, najveći. Drugi razlog je činjenica kako su automobili sve kvalitetniji, što smanjuje troškove održavanja. Zato, umjesto da sjednete u novu limuzinu, razmislite o nekom dobrom, mladom salonskom rabljenom vozilu.




Autor:Dinko Hodžić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.