Ilustracija

Koronavirus udario i na autoindustriju: Europski proizvođači auta zatvaraju tvornice i smanjuju proizvodnju

Autor:

Najveći europski proizvođači automobila i dijelova u Italiji počeli su užurbano zatvarati tvornice i smanjivati proizvodnju.

Na udaru su i druge zemlje gdje proizvođači razmišljaju o tome da radnike pošalju kućama. Tako je Fiat Chrysler izvijestio o privremenom prekidu proizvodnje u nekim talijanskim tvornicama, najavivši smanjenje proizvodnje u uvjetima najveće epidemije koronavirusa u Europi. Talijansko-američki proizvođač pojačao je mjere zaštite u svim postrojenjima, uključujući intenzivno čišćenje svih radnih i prostora za odmor, čime je podržao direktive talijanske vlade za suzbijanje epidemije.

Talijanski proizvođač guma Pirelli poručio je da smanjuje proizvodnju na nekoliko dana u tvornici u Settimo Torineseu na sjeveru zemlje nakon što je kod jednog radnika potvrđena zaraza koronavirusom. Podsjetimo, Italija je najteže pogođena epidemijom koronavirusa, nakon Kine, a nezapamćena karantena u cijeloj zemlji stvorila je dodatne pritiske automobilskoj proizvodnji.

I kompanije u drugim zemljama, uključujući najvećeg britanskog proizvođača automobila Jaguar Land Rovera i vlasnika Peugeota PSA, nastoje suzbiti infekciju među zaposlenicima, što ističe rizike za poslovanje koji nadilaze okvire nabavnih lanaca i granice Italije. Francuski proizvođač pojačao je mjere sigurnosti u srijedu u tvornici s 5.000 tisuća zaposlenih u Mulhouseu, u istočnoj Francuskoj, nakon što je jednom zaposleniku potvrđena zaraza koronavirusom, izjavila je glasnogovornica.

Iz Seata, španjolskog ogranka njemačkog Volkswagena, poručili su da razmatraju opciju da radnike iz tvornica na području Barcelone privremeno pošalju kućama zbog problema s nabavom. “Tvornica u Martorellu trenutno normalno radi. Međutim, postoji nekoliko rizika povezanih s koronavirusom koji je pogodio nabavne lance”, rekao je glasnogovornik dodajući da će Seat privremeno otpustiti radnike bude li prisiljen smanjiti proizvodnju zbog problema s nabavom. U slučaju privremenih otkaza španjolski radnici obično dobiju dio plaće.

Ti poremećaji najnoviji su u nizu udaraca europskoj automobilskoj industriji, kojoj dugo već glavobolje zadaju slaba globalna potražnja i visoki troškovi usklađivanja sa strogim pravilima o emisijama štetnih plinova.

Virus je već uzeo danak u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, gdje je prošlog mjeseca prodaja automobila naglo pala jer kupci zbog epidemije nisu izlazili iz kuća.

Jedno udruženje automobilske industrije prošli je tjedan upozorilo da bi prodaja automobila u Italiji, trećem najvećem gospodarstvu eurozone, mogla pasti 15 posto.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.