
‘Vozači malo jači’: Čak 85 posto automobila ove marke u Hrvatskoj je imalo prometnu nesreću
Kreće najbolje vrijeme za sve vulkanizere bar što se tiče zarade. Ljetne gume idu na zimski san, a priliku da zablistaju imaju zimske gume. Mnogi kupe nove, neki polovne, a neki čuvaju od prošlih godina.
15. studenog u Hrvatskoj je zakonom određena obvezna uporaba zimske opreme na motornim vozilima. Mnogi voze iste gume godinama, a jedno od čestih pitanja mogu li one starije od četiri godine biti sigurne.
Kvaliteta guma ovisi i o njihovoj starosti. Do prije nekoliko godina na snazi je bila formula 4X4X4, što znači da vozilo mora imati četiri jednake gume koje se moraju mijenjati svake četiri godine, a one (bez obzira na starost) moraju imati minimalno 4 milimetra profila.
Nije zabranjeno, ali stručnjaci ne preporučuju na vozilu imati gume starije od 10 godina jer kemijske promjene uslijed starenja utječu na gumenu smjesu koja gubi fleksibilnost, a time i prianjanje.
U slučaju rabljenih automobila, vozači ne bi trebali zaboraviti na geometriju ovjesa. Ako to nije pravilno podešeno, gume će se neravnomjerno trošiti, a ujedno će biti i veća potrošnja goriva.
Vrlo važan je i tlak u gumama. Ispravan tlak u gumama jedan je od ključeva za postizanje najboljih svojstva gume. Svako vozilo ima preporuke za odgovarajući tlak u gumama. Podaci o tome obično se mogu pronaći ili na stupu vrata, ili na poklopcu spremnika goriva, ili u korisničkom priručniku vozila.
‘Vozači malo jači’: Čak 85 posto automobila ove marke u Hrvatskoj je imalo prometnu nesreću
Automehaničar razvalio čovjeku skupi auto: ‘Ma samo sam išao na probnu vožnju’
Ćiro ga obožavao, a Mišo zbog njega nosi brkove: Ovaj automobil bio je ispred svog vremena
Razvili su domet od 1000 kilometara, prvi automobil dolazi već iduće godine