fbpx
Foto: Dejan Hristov

(FOTO) HOĆE LI RIMAC PROIZVODITI ELEKTRIČNI YUGO? Ova studija pokazuje narodni jugoslavenski automobil u modernom izdanju

Autor: Andrej Jelušić

Svatko tko je ikada čuo za automobil čuo je i za Yugo. Bio je to jugoslavenski narodni automobil koji se proizvodio u kragujevačkoj Zastavi od 1980. godine.

Yugo je tako proizveden u gotovo 800.000 primjeraka, od kojih je oko 150.000 završilo “preko Oceana”, točnije u Sjedinjenim Američkim Državama.

Danas je on rijetka pojava na hrvatskim cestama i uglavnom se može naći u nekom “nabrijanim” odnosno modificiranim oblicima.

“Jugić”, ali na struju

Da ovom legendarnom automobilu treba odati počast pomislio je makedonski dizajner Dejan Hristov, kada je “jugića” uzeo kao polaznu osnovu za dizajn malog gradskog automobila na električni pogon.

Foto: Dejan Hristov

A sudeći prema slikama, Hristov si je dao truda da prepoznatljive linije Yuga ostanu što sličnije originalu, ali i da istovremeno djeluje moderno i suvremeno. Kao pozadinu je odabrao jugoslavenske spomenike koji se nalaze u Kragujevcu, Ilirskoj Bistrici, Kruševu, Mariboru, Kozari, Skoplju, Nikšiću, Beogradu, Jasenovcu, Vojniću  i drugim mjestima.

Foto: Dejan Hristov

Nazvao ga je Yugo BEV (skraćeno od “Battery Electric Vehicle” – električno vozilo na baterije) ima sportski izgled, što ponajprije može zahvaliti proširenim blatobranima i širokom prednjem braniku.

Foto: Dejan Hristov

Pokazat će ga i Rimcu

Ukoliko bi ušao u proizvodnju, Yugo BEV bi kao konkurenciju imao Peugeot e-208, Opel Corsu-e ili Hondu e, a potencijalno i budući Renault 5.

Originalni Yugo je prestao je s proizvodnjom 2008. godine, a Zastava je 2017. godine proglasila bankrot.




Foto: Dejan Hristov

Makedonski dizajner planira svoj projekt poslati i Rimac Automobilima, a predviđa i da bi razvoj i proizvodnju električnog Yuga mogla preuzeti Stellantis grupa, koja drži Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Alfu Romeo, Jeep te ostale poznate marke, a koja je vlasnik tvornice u Kragujevcu.

Foto: Dejan Hristov

Ako oni ne budu zainteresirano, Hristov vjeruje kako će biti neka od kineskih tvrtki. Ipak, šanse da ćemo uskoro ugledati električni Yugo jako su male.

Foto: Dejan Hristov

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.