fbpx
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

DESET VOZAČKIH ‘PRAVILA’ KOJIH BI SE SVAKI VOZAČ TREBAO PRIDRŽAVATI: Njih nećete naći u priručnicima autoškole, a njihovo ignoriranje jako iritira druge sudionike u prometu

Autor: Andrej Jelušić

Vožnja automobila nije nekakva znanost, ali svaki vozač treba proći obuku o istoj, a upravo tomu služe autoškole.

Tamo će naučiti prometne znakove, pravila križanja, tko koga mora propustiti i mnoge druge stvari. No kao što svi znamo, teorija i praksa nisu jedno te isto.

Tako ono što piše u priručnicima nikada ne može buduće vozače pripremiti na stvarno stanje na cesti. Uostalom, mnoge stvari tijekom vremena “ispare iz glave”. Ako nam ne vjerujete, probajte riješiti jedan online test kakav moraju proći polaznici autoškole.

Stoga, neovisno jeste li stari ili svježi vozač, smo odlučili napraviti 10 nepisanih pravila kojih bi se svaki vozač trebao pridržavati jer ignoriranje istih može jako iritirati ostale sudionike u prometu. Svaki dobar instruktor će vam na ove stvari ukazati već na satovima vožnje, no ako i nije pročitajte ih i ne dozvolite da vam trube i gestikuliraju.

1. Nemojte se voziti u mrtvom kutu drugih vozača

Mrtvi kut je koji nije u vidnom polju vozača te ga ne pokrivaju ni retrovizori. Sama vožnja u mrtvom kutu stoga predstavlja opasnost jer se drugi vozač može krenuti prestrojavati bez da primijeti da se vi nalazite u toj traci.

Foto: Pixabay

Treba uzeti činjenicu da velik broj vozača ne provjerava mrtvi kut. Također, nisu sva vozila jednako pregledna, što znači da čak i kad vozač baci pogled preko ramena postoji mogućnost da vas opet ne vidi. Zato vozite se ispred ili iza njega.

2. Zahvalite se vozačima kada vas propuste

Svi vozači su to prošli. Skrećete iz sporedne ulice na glavnu, ali zaredala se kolona kojoj nema kraja te vaše čekanje postaje beskonačno. Ipak, tu se nađe jedan susretljivi vozač koji će vam najčešće “blicanjem” svjetala dati do znaka da vaš pušta. Stoga iskoristite priliku i ubacite, ali nemojte mu zaboraviti zahvaliti. Dovoljno je samo mahnuti rukom. Ne mora to biti uslijed skretanja, možete to učiniti i nakon što se prestrojite.

Slična je situacija kada se vozite iza sporog kamiona ili nekog drugog većeg vozila kojeg biste rado pretekli, ali vidljivost nije dobra. Pravi će vam vozač desnim žmigavcem dati do znanja da usporava te da je cesta ispred njega prazna kako biste ga pretekli. Nakon što to učinite zahvalite mu! To možete učiniti tako da jednostavno jednom upalite sva četiri žmigavca te ih zatim brzo ugasite.




3. Ispričajte se!

Svima nam se dogodi trenutak kad koncentracija popusti, pogotovo u gustom prometu, te napravimo neki krivi potez koji će druge vozače natjerati da “nagaze” na kočnicu. Ukoliko se to dogodi, ispričajte se. Mahnite drugom vozaču ili ponovnim kratkim paljenjem svih četiriju žmigavaca dajte mu do znanja da ste svjesne svoje pogreške i da vam je žao.

Foto: Pixabay

Uostalom ako i na ulici nekom stanete na nogu, ispričat ćete se, zašto bi u vožnji bilo drugačije?

4. Nemojte se zadržavati na benzinskoj

Znate onaj osjećaj kada čekate svoj red na benzinskoj i vozač ispred vas se vrati u svoje vozilo i onda čekate još koju minutu da se pripremi i pomakne vozilo.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

To zna biti jako iritirajuće, stoga nakon što uđete u auto, odložite stvari, zavežite se, palite i gas jer i netko iza vas čeka.




5. Prestrojite se brzo, ali ne prebrzo

Dogodi se da vozač u traci pored vas da žmigavac te vam da do znanja da će se prestrojiti u vašu (obično bržu) traku. No nekada to prestrojavanje zna trajati cijelu vječnost.

Foto: Pixabay

Zato nemojte se voziti između dviju traka nego se prestrojite, ali ne prebrzo. Niste na snimanju “Brzih i žestokih”.

6. Pustite vozilo da se prestroji ispred vas ukoliko vam da žmigavac

Često se vozimo gradom i damo žmigavac jer se želimo prestrojiti u drugu traku, no drugi vozač umjesto da nas propusti, dodaje gas, jer “što se netko ima voziti ispred njega”. Nemojte biti poput navedenog vozača. Ukoliko vam netko na vrijeme da signal, propustite ga.

Ova je situacija česta kada dolazi do “sužavanja” traka, odnosno kada dvije trake ulaze u jednu. Vozački bonton kaže da tada svatko pušta po jedno vozilo, a ne da jedan propusti pet vozila, a vozač iz prethodnog pravila se “nabije” na vozilo ispred i ne propusti ni jedno. U Njemačkoj postoji i naziv za ovo pravilo koje se uči i u tamošnjim autoškolama, a zove se – Reissverschlussverfahren. Lakše je učiniti nego izgovoriti.

Foto: Wikipedia

7. Ako oštetite nečije vozilo – ostavite poruku

Rijetko koji vozač nije u svojoj vozačkoj “zakačio” drugi automobil na parkingu. Ako vam se to dogodi, nemojte bježati. Uostalom, to je i kazneno djelo.

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

Ostavite svoje podatke s brojem telefona. Osim što ćete postupiti ispravno, a i bit ćete sigurni da nećete biti naknadno uhvaćeni.

8. Lijeva traka na autocesti je isključivo za pretjecanje

Svima su nam poznate gužve na našim autocestama na putu do mora. One su u većini slučajeva uzrokovane velikim brojem vozila, ali nekada se krivac može pronaći u onima koji se “pretplate” na lijevu traku.

Photo: Dino Stanin/PIXSELL

Lijeva, brza, traka je isključivo za pretjecanje. Stoga nakon što obavite isto vratite se u desnu traku. Također, obavezno gledajte u retrovizor, pogotovo kada se vozite lijevom trakom jer biste mogli vidjeti samo znak nekog bijesnog vozila koje jedva čeka da mu se maknete.

9. Pratite semafor

Znate onaj osjećaj kad stojite na semaforu i upali se zeleno svjetlo, ali vozilo ispred vas ne kreće. Najčešće zato jer se njegov vozač zagledao u mobitel. Vi mu trubite, on diže pogled, ubacuje u prvu i tek onda kreće, a za to je vrijeme još pet vozila moglo proći semafor.

Foto: Pixabay

Upravo zato uvijek pratite semafor. Pogotovo ako ste prvi u koloni. Ako se ispred vas nalazi pješački prijelaz, gledajte semafor za pješake, jer nakon što se njima upali crveno to je znak da će se vama uskoro upaliti zeleno. Poželjno je da automobili sa semafora idu jedan za drugim, kao kugle na biljaru.

10. Žmigavac dajte na vrijeme

Žmigavac je obavezan u vožnji kako biste vozačima iza vas nagovijestili svoju radnju i svi oni koji ga ne koriste zaslužuju “poseban krug u paklu”.

No osim toga, važno je i na vrijeme dati signal. Ukoliko se već počeli kočiti, pa i skretati i tek onda dajete žmigavac “reda radi” – kasnite. Žmigavac uvijek dajte prije negoli krenete usporavati.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.