
Hrvati se raspisali o uvozu rabljenih automobila: Dali su i nekoliko korisnih savjeta
EU i Velika Britanija moraju hitno nešto poduzeti kako bi odgodile stupanje na snagu novih propisa o trgovini električnim vozilima koji predviđaju carine od 10 posto, upozorila je udruga europske automobilske industrije ACEA.
ACEA se oglasila uoči planiranog ovotjednog trgovinskog sastanka dužnosnika EU-a i Ujedinjenog Kraljevstva. Na njemu bi se mogle dogovoriti određene promjene vezane uz cijene električnih auta.
“Podizanje potrošačkih cijena europskih električnih vozila, upravo u trenutku kada se moramo boriti za tržišni udio u uvjetima oštre međunarodne konkurencije, nije dobar potez”, rekao je predsjednik ACEA-e, izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.
Prema novom trgovinskom sporazumu, električna vozila bit će od 2024. oslobođena carina ako je 45 posto njihovih komponenti proizvedeno u Britaniji odnosno u EU. Ako ne ispune te kriterije, Britanija i EU naplaćivat će na uvoz carine od 10 posto.
Problem je u tome što ni proizvođači automobila u Britaniji ni oni u EU-u nisu dovršili opskrbne lance koji bi omogućili ispunjavanje uvjeta za bescarinski izvoz pa traže da se rok pomakne na 2027.
Prema novim propisima, proizvođači iz EU-a platili bi u Britaniji kroz tri godine 4,3 milijarde eura carina. Budući da je Britanija odredište gotovo četvrtine izvoza električnih vozila iz EU-a, to bi moglo značiti do 480 tisuća manje proizvedenih automobila na kontinentu.
Hrvati se raspisali o uvozu rabljenih automobila: Dali su i nekoliko korisnih savjeta
Hrvatska ima zakon za mahnite trubače u autima, ali jedna stvar ostaje nejasna
Nova zvijer na tržištu automobila: Ljude uhvatila nevjerica, ukazali na zapanjujuću promjenu
Zbog jedne opcije ne možete odmagliti staklo u autu: Uz ove trikove brzo riješite ovaj problem