Nijemci imaju zanimljivo pravilo koje bi mogli primijeniti i hrvatski vozači
Novi Volkswagen Golf: Na prvi pogled isti, na drugi perfektan i moćan, ali košta…
Konačno, nakon brojnih najava, na naše je tržište stigao Volkswagen Golf osme generacije. Treba li naglašavati da nastavlja tradiciju prethodnika i da je unaprijedio sva bitna svojstva uvjerljive Sedmice…?
Premda uvodi “pametna” LED svjetla (IQ LIGHT) svjetla, kojima pravi mali, možda i nepotrebni odmak od prethodnika, dizajn mu nije glavni adut, a već s pola kilometra vidi se da je riječ o Golfu.
Možda su ovaj put dizajneri iz Wolfsburga namjerno malo eksperimentirali, jer kad se približi, zbog farova “s obrvama”, svima odmah postaje jasno da je riječ o potpuno novom modelu, Osmici, a ne o ušminkanoj ekstenziji dosadašnjeg Golfa.
Gabariti su malo promijenjeni, dužina je povećana na 4284 mm (+29), širina 1789 mm (-10) i visina 1456 mm (-4) blago su smanjene. Uz zadržavanje klasičnog, Golfovslkog stila, koeficijent otpora zraka je s 0,29 smanjen na, za hatchback C-segmenta, izvrsnih 0,275.
Dakle, premda ne izgleda tako, vrlo je aerodinamičan, što mu omogućava da s testnim dizelašem od 150 KS potegne čak 223 km/h, a usto je vrlo štedljiv – u normalnoj vožnji i uz razmjerno visok ritam, potrošnju je lako držati ispod pet litara.
Pametnim dizajniranjem bokova u unutrašnjosti ima (malo) više komfora, sjedi se Volkswagenovski ugodno i “konkretno’” volan lijepo lezi u ruci, a pred vama je digitalni kokpit, za sve verzije, koji nudi i klasičnu i hi-tech grafiku, na koju se lako priviknuti.
Testni je model opremljen automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom (DSG 7), koji omogućava normalno, automatsko mijenjanje stupnjeva prijenosa, sportsko automatsko mijenjanje (S) i treću opciju, mogućnost ručnog šaltanja, polugicama iza volana (doplata). Zanimljiva je kraka ručica na središnjoj konzoli, a parkirna kočnica je, naravno, električna.
Osmica leži na modularnoj platforme za poprečnu ugradnju (MQB), nove generacije povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS), zbirno čak 52 posto masenog udjela te je novi Volkswagen Golf, usprkos dodatno nabijen hi-tech opremom i gadgetima, te čak 30 posto čvršći, masu smanjio za 40 kg.
Ipak, novi Golf nabijen tehnologijom i opremom, na vagu donosi više od 1,4 tone mase i za volanom se stječe dojam da je čvrst i ‘konkretan’, siguran poput bunkera To potvrđuje briljiranje na Euro-NCAP testu, ne samo s pet zvjezdica, nego i s 95 posto sigurnosti za odrasle i 89 posto za djecu. Što reći? Sjedni, pet!
Isti, a malo bolji – ni više, ni manje, zaključak je s testa trenutačno najskuplje verzije Volkswagen Golf 2.0 TDI Style DSG 7. Hladna, racionalna, nažalost i pomalo skupa, perfekcija…
Osjećaj je kao za volanom Passata B7, novi je Golf čvrst, precizan, ‘školski’ ergonomičan i da nema digitalnog kokpita, rekli bismo pomalo dosadno klasičan. U prvi smo mah bili malo nostalgični na velike analogne okrugle ‘ure’ iz Sedmice, ali na bolje se lako priviknuti.
Kad smo, na Jankomiru. na traci za ubrzavanje u pravcu Bregane, nagazili gas, DSG 7 je pri 30 km/h iz drugog šaltao u prvi stupanj, prednji su kotači iscrpili mogućnost prianjanja, proklizali i uključila se kontrola proklizavanja… Novi 2.0 TDI žestoko je “zagrizao”. Dobarrr, rekli smo, a Golf je i dalje – Golf, malo bolji od Sedmice.
Kako su dizelaše mnogi prerano otpisali?! Ovaj 2.0 TDI praši bolje nego ikad. Dobio je aluminijski blok i najnaprednije ekološke značajke, s dvostupnjevitim sustavima za pročišćavanje čađe (DPF) i dušikovih oksida (AdBue), emisije su za trećinu niže od vrijednosti koje propisuju norme Euro 6d, koje nastupaju u rujnu 2021.
Osjećaj da je 2.0 TDI, usprkos zadržavanju najveće snage od 150 KS ‘oštriji’ i osjetno življe potegne. Za to je zaslužan unaprijeđeni automatski mjenjač, ali prvenstveno povećan vršni okretni moment, koji je dosad dosezao 320 Nm pri 1750/min, a sada moćnih 360 Nm pri samo 1600/min.
Zbog toga pri nižim brzinama prednji kotači brzo dolaze u zonu proklizavanja. Uvjerljivo povuče u svim područjima brzina, a da s ovim dizelašima Golf ima zbilja respektabilan potencijal, pokazuje ubrzanje do stotke za 8,8 sekundi i najveća brzina od čak 223 km/h što je zasluga pogonske grupe i aerodinamike.
Kako se kaže, nije najvažnije koliko auto ide, premda je ovaj Golf već vrlo dinamičan, nego kako ide. A osjećaj upravljanja, kontrole, ergonomija… sve je uzorno. I čim se sjedne i krene, zaključuje se da je sve poznato, ali još malo bolje, a na bolje se lako naviknuti, to nam je u vožnji “poručila” Osmica već nakon prvih testnih kilometara.
Ugodno, ergonomično i “konkretno”, na 18-colnim stiliziranim alu naplacima Golf se čvrsto i sigurno drži podloge, precizan je i upravljiv te se stječe dojam da je sve prilagođeno i dvostruko snažnijem motoru.
Dakle, dojam je poznat, možda i dosadno perfektan, i da nas je netko posjeo za volan s povezom preko očiju i da smo vozili uz asistenciju autonomne vožnje, zaključili bismo odmah – Volkswagen, gotovo Passat. Motor, uz asistenciju vrhunske automatike pruža silinu za pretjecajnu traku, kad se nagazi gas ovaj Golf kreće naprijed poput lokomotive brzog vlaka, a sve podupiru snažne kočnice.
Probali smo ga i zavojitom cestom i što reći – besprijekorno, sportsko ležanje i upravljivost, premda Golf zadržava i dovoljno udobnosti. A ovaj dizelski pogon gotovo sportske performanse pruža uz potrošnju malo veću od pet litara, a ako se pazi trošit će ispod pet.
Sve je zbilja 5 osim dizajna s kojim će se Golf morati nositi još četiri godine. To je jedna od dvije moguće mane Osmice, koja u svemu ostalome zaslužuje hvalospjeve. Druga je mana cijena. Ovo što vidite stoji 268.000 kuna, bez doplata 235.013. Jest, Golf vrijedi, ali nije malo.
Ostatak su (hladni) hvalospjevi s današnjeg popodnevnog testa, razmjerno kratkog, ali oštrog. Volkswagen Golf nas nije iznenadio i čini nam se da su u Wolfsburgu namjerno “skrojili” dizajn o kojem se može polemizirati. Ukratko, konkurenciji neće biti lako uz novog Golfa, pogotovo će što obnovni 1.0 TSI Life s dovoljnih, odnosno iznenađujuće dobrih turbobenzinskih 90 KS, uz realnu potrošnju od šest litara stajati 164.900 kn.
Dakle Osmica je (skoro) čista petica!
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81,5 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min
Moment: 360 Nm pri 1600-2750/min
Mjenjač: automatski DSG, 7
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: hatchback C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4284 x 1789 x 1456 mm
Međ. razmak: 2636 mm
Cd: 0,275
Masa: 1390 kg (realno 1412 kg)
Prtljažnik: 380 – 1237 l
Spremnik: 50 l
Krug okretanja: 11,2 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 320 mm/diskovi 288 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/40 R18
PERFORMANSE
Brzina: 223 km/h
0-100 km/h: 8,8 s
Potrošnja (EU): 4,4/3,4/3,7 l/100 km
Na testu: 5,3 l/100 km
CO2: 99 g/km
CIJENA
268.000 kn (s opcijama)
235.018 kn (bez doplata)
Benzinci
1.5 TSI Life (130 KS, ruč. 6-st.) … 177.809 kn
1.5 TSI Life (150 KS, ruč. 6-st.) … 182.324 kn
1.5 eTSI Life DSG 7 (150 KS, aut. 7-st.) … 204.536 kn
1.5 TSI Style (150 KS, ruč. 6-st.) … 194.029 kn
1.5 eTSI DSG 7 Style (150 KS, aut. 7-st.) … 217.042 kn
Dizelaši
2.0 TDI Life (116 KS, ruč. 6-st.) … 183.812 kn
2.0 TDI DSG 7 Life (150 KS, aut. 7-st.) … 223.970 kn
2.0 TDI DSG 7 Style (150 KS, aut. 7-st.) … 235.018 kn
ZADNJE VIJESTI
Zanimljiv prizor ispred Esplanade: Ne pamti se kad je ovaj kultni auto tamo zadnji put viđen
Auto na zebri naletio na hrvatskog vozača električnog romobila, epilog pokazao tko je kriv
Popularni portal iznenadio otkrićem o Hrvatskoj: ‘Tu je najteže doći do vozačke, evo zašto’