Mazda 3 1.6: Treba li zbog aluminijskog bloka, uz plinsku instalaciju, ugraditi i hlađenje ventila?

Autor: Auto Doktor

Mazda 3 1.6 ima kvalitetan i izdržljiv motor, koji nije dobro prilagođen ugradnji plinske instalacije. Potreba ugradnje lubrifikatora ventila ne ovisi o bloku, nego o sustavu podešavanja njihovog zazora (mehaničkom ili hidrauličkom), a zahtjevnija je kod japanskih motora…

PITANJE ČITATELJA

Mazda 3 1.6, 2009, 187.000 km, treba li se kod aluminijskih motora, poput Honde Civic 1.4, kad se ugradi plin, ugrađivati dodatno hlađenje ventila, zbog veće temperature sagorijevanja plina u usporedbi s benzinom? Kakva je to tekućina koja se koristi za hlađenje? Treba li se kod rada motora na plin u leru čuti sitno kuckanje?

ODGOVOR DOKTORA

Vaša Mazda 3 ima atmosferski benzinski motor ‘Mazda Z engine’, koji se proizvodio od 1995. do 2014., kao 1.3 (1348 ccm), 1.5 (1489 ccm), 1.5 (1498 ccm) i 1.6 (1598 ccm), s aluminijskom glavom i blokom te cilindarskim čahurama (košuljicama) od sivog lijeva, s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) pokretana lancem i 16 ventila.

Osjetljivost na plin ne ovisi o konstrukciji bloka motora (sivi lijev ili aluminij), nego o izvedbi ventila. U konkretnom slučaju potrebno je ugraditi sustav izravnog ubrizgavanja, koje stoji oko 11.000 kn, i dodatni sustav lubrifikatora (800 kn).

U njemu je pola litre specijalnog maziva Flashlube, koje traje 15.000 km, kada treba napraviti servis plinske instalacije, koji stoji 300 do 500 kn plus pola litre maziva 75 kn. To vrijedi većinu japanskih motora (Toyota, Mazda, Honda…) i Ford serije Duratec, koje je sredinom 90-ih konstruirala Yamaha.




Problem nije u višim temperaturama, nego u lošijem hlađenju sjedišta ventila, što je posebno osjetljivo kod japanskih motora s mehaničkim podešavanjem ventila. Zbog toga je preporučljivo na 20.000 km podesiti zazor ventila, jer u protivnom ventili mogu brzo izgorjeti (tada se trebaju izmijeniti, uz doradu i/ili izmjenu sjedišta).

Naime, zbog trošenja, odnosno toplinskog opterećenja ventili ulaze dublje u sjedište, pa zbog premalog zazora ne zatvaraju potpuno, a to potom izaziva izgaranje. Kuckanje se ne bi smjelo čuti, ono ukazuje da je došlo do istrošenja ventila i sjedišta ventila (u pravilu je istrošenje obostrano) te će ih trebati mijenjati.

Foto: Ž. M.




Autor:Auto Doktor
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.